recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 7 plus bedste kamera ? not
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 7 plus bedste kamera ? not

 Besvar Besvar Side  <123>
Afstemningsspørgsmål: Hvilket billede er bedst
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
17 [89,47%]
2 [10,53%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har en Iphone SE.

Det er til dato den ringeste smartphone jeg har haft hvad angår antenne.

Noget jeg lever med, da alt andet er godt.


Troede egentlig at antennen havde noget at sige i disse facebook / messenger tider.
Mvh.


Nu er Danmark nok et af de lande der har den bedste mobildækning.

Det er jo først når man kommer ud hvor dækningen ikke er god man bemærker om antennen er god eller dårlig.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 13:58
Men tilbage til trådstarter.

Er der ikke nogle iPhone 7 plus ejere der kan poste portrætbilleder. Så kan man tjekke om det er noget generelt.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 14:25
Hvis img_008 og img_0013 er repræsentativt for din IP7+ kan jeg godt forstå du er skuffet. De er meget dårlige. Specielt img_0013. Ved ikke noget om iphone, men jeg ville tro at det er en indstilling. Det ligner meget hård komprimering. Hvor store er filerne sammenlignet med din Nexus?

EDIT:
IMG_0013 fylder kun 1.6mb hvor IMG_20170528_193359 fylder 3.0mb, så det kunne da være noget af forklaringen.


Redigeret af Mefisto - 22-Juli-2017 kl. 14:36
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 19:00
problemet med iPhone er at der ikke er nogen indstillinger at sætte overhovedet. Man kan ikke justere kompressions niveau, opløsning eller andet. Man kan manuelt just hvidbalance, det er alt. Kompressionen svinger helt vildt, nogle billeder er normalt omkring 3-4-5mb medens andre kun 1.5mb. Det er et generelt issue hvergang jeg forsøger at tage et billede af en person. De bliver uskarpe og overkomprimerede somom kameraet fokuserer alle andre steder end på personen. Og det er ikke fordi jeg ikke kan fokusere eller lign, jeg har taget tusindevis af billeder med de første 30 forskellige smartphones og altid fået gode billeder. 

som det her også taget med min Nexus


Her er et link til selve folderen, der ligger også 2 billeder af samme motiv fra forhaven taget af hhv. iPhone og Nexus lige efter hinanden. 


 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 20:12
kommer lige til at se afstemningsresultatet, havde helt glemt jeg havde lavet en afstemning. 
11 stemmer som alle syntes iPhone billedet er bedst ?

wtf ?  hvordan i alverden kan man stadig mene at iPhone billedet er bedst på trods af de åbenlyse fejl jeg omtaler og viser her. Det er jo latterligt  LOL







Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 20:19
Hmm Findes der ikke en foto app der kan give bedre kontrol. Tror ikke det er hardwaren. Det er filerne der er for små.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

kommer lige til at se afstemningsresultatet, havde helt glemt jeg havde lavet en afstemning. 
11 stemmer som alle syntes iPhone billedet er bedst ?

wtf ?  hvordan i alverden kan man stadig mene at iPhone billedet er bedst på trods af de åbenlyse fejl jeg omtaler og viser her. Det er jo latterligt  LOL


Men de burde jo være bedst ... LOL
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 20:45
haha, jo men ....  LOL

tror iøvrigt også det må være software bestemt, at det simpelthen er den indbyggede kamera app fra Apple der er noget skrammel, man overdriver støjreduktion og kompression for at det se skal se godt ud i facebook størrelse eller noget.. 

jeg prøver at eksperimentere med nogle andre kamera apps, som Adobe lightroom eller lign. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 20:58
som jeg skrev tidligere - i blandt andet Manual app'en kan du selv justere iso, og vigtigst af alt - du kan lave RAW billeder (kommer som DNG) lightroom har jeg egentlig ikke leget så meget med, men ved at Adobe faktisk forsøger at komme ret tæt på desktop applikationen hvad angår "efterbehandling" af billedet.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 21:01
har lige hentet Lightroom, ser rigtig fedt ud, og synkroniserer raw filerne direkte til min CC cloud hvorfra jeg kan arbejde videre med dem - nice :)

Jeg prøver Manual også - tak :)


Redigeret af spawn - 22-Juli-2017 kl. 21:07
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2017 kl. 09:43
Her er en interessant youtube video dog ikke med IPhone 7 plus men de er alle udgivet inden for samme periode:


Interessant at se hvor forskelligt de 3 kammeraer præsterer.
/Erik
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2017 kl. 09:58
Jeg har testet med personbilleder og iPad Pro, som vist nok har samme kamera som iPhone 7.
Billederne er helt ødelagte af komprimering eller filtre.
De ser ud som dine med artefakter på både ansigt og hænder. Jeg håber da det er noget i softwaren, der kan rettes.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu