recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Sony tv meny system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til Sony tv meny system

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DonWerner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonWerner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Sony tv meny system
    Sendt: 21-Juli-2017 kl. 08:09
Hejsa,

Jeg har købt et Sony XE85 tv og har lidt spørgsmål til selve menusystemet, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg vil gerne have slettet de apps i "Featured apps" menupunktet, som jeg ikke bruger. Kan det lade sig gøre eller er jeg nødt til at skulle kigge på f.eks. Amazon Prime ikonet for evigt?

Dernæst så forstår jeg ikke hvorfor f.eks. TV2 Play og DR TV kun ligger i min "Featured Apps" og ikke i mine "Apps"? Jeg kan heller ikke finde TV2 Play eller DR TV i Google App store, er det fordi det er en Sony Smart TV app? Og i så fald hvordan afinstallere/installere jeg sådan nogle?

Jeg har fundet ud af hvordan jeg kan fjerne hele "Featured apps" menupunket, hvilket egentligt er ret smart, da jeg ikke bruger størstedelen af de apps den foreslår, men gør jeg det mister jeg TV2 Play og DR TV, som kun ligger der. Hvordan får jeg dem rykket ned i "Apps"?

Håber det giver mening. Jeg synes det er et lidt forvirrende menusystem...
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 10:19
Hvad angår featured apps, så kan jeg ikke huske om du kan slette dem enkeltvis, men ift. lidt baggrund om sagen, så kan det nævnes, at der i denne linje ligger tjenester, som producenten ønsker at fremhæve. Typisk pga. aftaler med udbyderen; en form for indholdsrelateret reklame.

TV2 Play og DR TV ligger i featured apps fordi Sony har "side-loadet" dem. Det er ikke apps udviklet til Android TV, som er styresystemet på din tv-skærme. Derfor kan de heller ikke findes i app-butikken på andre tv-skærme baseret på Android TV.

Rent teknisk er det ikke apps, men hjemmesider pakket ind som en app.

Den eneste danske app, som findes til Android TV platformen er Viaplay.


Redigeret af Rasmus Larsen - 21-Juli-2017 kl. 10:20
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 11:04

Der er også en App på vej til You See.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DonWerner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonWerner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 15:27
Det er godt nok irriterende hvis man ikke kan slette enkelt elementer i "featured apps", da man i så fald er tvunget til at se på og navigere forbi en masse ikoner/apps man ikke bruger. Jeg har fundet ud af hvordan jeg helt kan fjerne "featured apps", men så mister jeg TV2 Play og DR TV, så det er ikke rigtig en løsning.

Nogen der ved om man kan slette individuelle apps?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu