recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køre oppo 103 gennem scaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køre oppo 103 gennem scaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kimk66 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimk66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køre oppo 103 gennem scaler
    Sendt: 22-Juli-2017 kl. 19:09
Hej
Jeg har en dvdo edge scaler. Jeg har netop købt en oppo 103.

Min nuværende pioneer bluray kører jeg gennem scaleren med godt resultat/ forbedring.
Kan det mon betale sig at køre min oppo igennem dvdo eller er den så god at jeg hellere kører den direkte ?
Hilsen K.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 22:05
Prøv det ?

Hvad ønsker du at opnå med scaleren ?
Til top
kimk66 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimk66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 22:39
HA HA.....jeg tænkte det svar nok kom (prøv det), men tænkte at det kunne være rart at høre meninger fra andre, (ved ikke helt hvorfor)

bedst mulige billede, da jeg blæser det op i godt 135" og kun kører HD
Hilsen K.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2017 kl. 06:30
Sjældent der bruges scaler til bluray.

Tror ikke du opnår noget, Oppo leverer super billede
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2017 kl. 11:26
Jeg har det lidt sådan, at jo flere scalere m.v. et billede køres igennem, jo mere behandles billedet - og om det bliver bedre - personligt tror jeg det ikke. Det må dog være op til den enkelte at afgøre.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kimk66 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimk66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2017 kl. 13:32
jeg tænker at i sikkert har ret, hvilket også var grunden til at ville høre.

i mit setup ser jeg 2 fordele ved ikke at kører gennem scaleren.
1 mindre behandling af billedet og dermed mindre støj
2 kortere vej på billedsiden til projektor.

når jeg har et par fridage vil jeg forsøge at lege lidt med det os se hvad jeg kommer op med
Hilsen K.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2017 kl. 13:48
Øh, der kommer altså ikke støj på billedet ved at køre det igennem en scaler.
Til top
kimk66 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimk66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2017 kl. 13:51
tænker du ikke der kommer signalstøj hver gang billedet kører gennem en enhed om ikke på vejen så fra strøm forsyningen.............jeg er ny i de digitale signaler....men ved jeg har det problem med laserdisc signal
Hilsen K.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 00:43
Jeg har en DVD0 VP50pro og en Oppo 93 sat foran et 130" scope lærred


Din scaler vil ikke forbedre dit billede, men prøv at lege med billedindstillingerne i din Oppo.

Jeg kører stort set altid med "sharpness" +1 slået til - ikke mere, men bare det at den er aktiveret løfter billedet markant - uden nogen form for artifakts.


Jeg har en bekendt der er professionel fotograf og han kan heller ikke se at det forringer billedet - tvært imod.

På transfers der allerede er "boostet" digitalt - såsom Predators fra 2010 eller film med triste transfers med egen støj, der skal det slåes fra, men ellers giver det en klar forbedring IMHO

mvh
Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 00:57
For en ide om effekten af den billedchip der sidder i en oppo, så se på screendumpet fra Robin Hood på side 4 i den franske anmeldelse.


Det billede var med til at overbevise mig om at det ar en oppo jeg skulle have - og maskinen er på ingen måde blevet dårligere til 103

Jeg har også leget med Darbee (som kan fåes indbygget i 103D/105D) og det synes jeg på alle måde er noget l**t - Oppos Marvell chip gør det markant bedre- IMHO

mvh
Troels

 


Redigeret af Troelsfilm - 24-Juli-2017 kl. 00:58
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
kimk66 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimk66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 10:05
konstruktivt og fyldestgørende, mange tak for svar Troels, specielt det med Darbee, for jeg har ikke rigtig kunne læse mig klog på det andet end det var fint og godt, men har selv haft min tvivl
Hilsen K.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 10:22
Selv tak - jeg købte en seperat Darbee 5000 da de udkom, men den skulle skrues virkeligt meget op før at den gav den samme forbedring i skarphed som Marvell chippen - og da havde Darbee'ns ulemper direkte ødelagt billedet i form af "ringing"og alle former for støj i billedet blev super fremhævet  - så efter et par aftener med tests, blev den solgt videre


mvh
Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu