recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stemmestyring kanalskift - Samsung 55MU6475U
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stemmestyring kanalskift - Samsung 55MU6475U

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mogens66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogens66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stemmestyring kanalskift - Samsung 55MU6475U
    Sendt: 23-Juli-2017 kl. 14:33
Hej,

Jeg prøver at få min Samsung 55MU6475U til at skifte til et bestemt kanal nummer med stemmestyring, men synes ikke jeg kan finde en kommando der virker? Jeg kan sige "Channel up" og "Channel down" som virker fint. Men jeg ville gerne kunne sige fx "Channel 27" for at vælge et specifikt kanalnummer. Men det virker ikke? Den starter en søgefunktion.

Er der nogen, der ved om der findes sådan en stemmekommando?

/Mogens
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2017 kl. 21:01
Skal man ikke snakke dansk til det? Det gør jeg på mit ks7005
Til top
mogens66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogens66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 18:57
Hej tak for dit input. Ja det troede jeg egentlig også, men det er åbenbart ikke altid tilfældet - Samsung support sagde til mig at hvis den kunne, så skulle det være nok at have valgt dansk som menusprog, og det har jeg også. Engelske kommandoer og talegenkendelse virker dog fint.

Men altså bare ikke hvis jeg gerne vil skifte til et bestemt kanalnummer - det ville være rart når der ikke er et fuldt numerisk tastatur på fjernbetjeningen. Hvilken stemmekommando kan du sige på dansk for at skifte til et bestemt kanalnummer? Så kan jeg jo prøve det samme på engelsk.

Ellers må jeg overveje at gå tilbage til min gode gamle Logitech Harmony fjernbetjening med numerisk tastatur :-/
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 19:39
Jeg bruger ikke rigtigt fjernbetjeningen til mit Samsung tv. Jeg har Yousee boksen og så bruger man jo nærmest tv som monitor.
Det er kun når jeg ser youtube jeg bruger den og der kan stemmekomando være smart når man skal se bestemte videoer eller musiknumre.
Du kan også bare anskaffe en billig samsung remote med tal på. Sådan en var der med til mit tv sammen med den smarte remote
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

...Du kan også bare anskaffe en billig samsung remote med tal på. Sådan en var der med til mit tv sammen med den smarte remote


Hvis du er interesseret i ovenstående - altså en Samsung fjernbetjening med tal - så sig til, så har jeg en helt ny i ubrudt emballage, som kan fået billigt.

M.v.h.
Til top
mogens66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogens66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 14:19
Tak for tilbudet - men jeg fandt faktisk en i "rodeskuffen" fra en Samsung recorder, der både kan styre tv og hdd recorder; den virker fint :-)
Til top
nijs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2009
Sted: 9760 Vraa DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nijs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 20:50
på mit ks8005 siger jeg bare tallet og ikke noget med channel
Mvh Niels
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 05:38
Hold da op, jeg troede ikke i min vildeste fantasi, der var nogen der brugte det. Synes det er mega belastende at stemmekomando kan aktiveres “adgangsordret” fra TV’et højtaler.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu