recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spg. til Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spg. til Sonos

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 18:05
Jeg har også et playbase + play1, er virkelig godt tilfreds. 

Men jeg må sige at jeg kan høre ret stor forskel på lyden om det er et stereo signal eller dolby digital 5.1. Lyden er mærkbar bedre og surround effekten er faktisk ret imponerende når den får et 5.1 signal.
Derfor vil jeg være obs på om dit tv kan sende det videre, spil på ps4 er fedt i 5.1 :-)
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det kommer an på om TV'et kan videresende 5.1 signalet hvis det er modtaget via HDMI. Mit eget TV omdanner signalet til 2.0 PCM når kilden er HDMI og dermed får jeg ikke surround på ting fra PS4 eller mediebokse - kun fra apps på TV'et eller TV-kanaler.

Her er der en oversigt over pass-through af 5.1 på nyere TV.

Har ikke checket om trådstarters TV er på - lidt skal man jo gøre selv :-)

http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/5-1-surround-audio-passthrough
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 05:28
Oprindeligt skrevet af AndersBrohus AndersBrohus skrev:


Jeg har et Samsung 55" KS9005, og det virker bare, og sender ud i 5.1 :)

Det eneste "problem" jeg har er at jeg kan ikke kan finde frem til om det er muligt at fjerne den der "cirkel" som bliver vidst når man skruer op, når TV'ets højtalere kører så viser den jo hvor højt det er, men her viser den bare dens ikon for optisk, det er da træls.. xD


Det kan du ændre i Service/Hotel menuen. Hvis ikke så sæt et minijack i headphone porten.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 11:49
Jeg har nu skrevet til Panasonic for svar. Synes der er modstridende svar når jeg googler forskellige tråde.


LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 12:39
Som lightyear nævner i starten så er det jo ligegyldigt om dit tv sender surround eller stereo ud hvis du kun vil have Playbar og ingen baghøjttalere.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Som lightyear nævner i starten så er det jo ligegyldigt om dit tv sender surround eller stereo ud hvis du kun vil have Playbar og ingen baghøjttalere.
Helt ligegyldigt er det ikke nødvendigvis, da Playbar i sig selv er langt mere end blot en stereo-højttaler.
Med et stereo-signal vil den lave virtuel surround, som alt andet lige er et dårligere udgangspunkt end et rigtigt surround-signal.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af t33j4y t33j4y skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det kommer an på om TV'et kan videresende 5.1 signalet hvis det er modtaget via HDMI. Mit eget TV omdanner signalet til 2.0 PCM når kilden er HDMI og dermed får jeg ikke surround på ting fra PS4 eller mediebokse - kun fra apps på TV'et eller TV-kanaler.


Her er der en oversigt over pass-through af 5.1 på nyere TV.

Har ikke checket om trådstarters TV er på - lidt skal man jo gøre selv :-)

http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/5-1-surround-audio-passthrough

Jeg har godt set deres liste, men enten opfører TV'ene i USA sig anderledes, eller også tager de fejl i nogle af deres tests. Mit eget X850C sender eksempelvis ikke 5.1 videre gennem SPDIF hvis kildesignalet er HDMI. Kun hvis kilden er en app eller TV.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 15:08
Måske det ikke er en deal breaker, men det er da surt at købe et produkt, uden at få det optimale ud af det.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu