recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spg. til Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spg. til Sonos

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spg. til Sonos
    Sendt: 24-Juli-2017 kl. 15:49
Jeg skal bruge et så clean setup som muligt. Her tænker jeg lyd/højtalere. Jeg har sat mit system op således:

TV -> HDMI -> PS4

TV -> HDMI -> Apple TV

TV -> Optisk -> Ikke noget endnu

Umiddelbart tænker jeg Sonos soundbar kombineret med deres sub eller evt. SonosPlay 5 med sub. Soundbar eller play 5 skal stå på gulvet under min skærm da vi intet tv bord har, og her tænker jeg, at Play 5 er pænere liggende/stående på gulvet end deres soundbar.

Er det bare at plugge soundbar/play 5 til via Optisk kabel fra min skærm og så spytter Soundbaren lyd ud fra både almindelig TV, film fra Apple Tv og spil mv. fra min ps4?
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 17:18
Playbar kører med optisk indgang, og Play 5 kører med minijack. Playbar kan snildt hænges op på væggen med to skruer (eller med det vægbeslag der kan tilkøbes). Den er også så snedig, at den selv skifter til lyd fra fjernsynet når det tændes, selvom du spiller musik fra en anden kilde.

Redigeret af Lightyear - 24-Juli-2017 kl. 17:19
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 18:45
Tak for svar - Det bliver en Playbar.

Men hvad med tilslutning? Er det korrekt at hvis jeg forbinder tv direkte til playbar med optisk, at den så smider lyd fra tv, ps4 og apple tv ud i bar'en? Der er vel ikke andre måder det kan gøres på?
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 20:44
Ja det er korrekt.
Jeg har præcis det setup du nævner her. - Sub.

Virker fantastisk og jeg er selv valgt at nedgradere fra et 5.1 surround anlæg med Denon og Dail da jeg ville have noget mere simpelt.
Har haft dette setup nu i ca 1 år og er super glad for mit valg. 
Har du andet sonos i huset vil du bestemt ikke blive skuffet.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 20:46
Skal lige siges at jeg har et LG F772 tv.
Det er ikke alle tv der sender surround sound videre fra HDMI til optisk. Dette bliver du nødt til at undersøge i manualen til dit tv. 
Mit tv sender Dolby videre som er det sonos understøtter.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 21:39
Til det setup trådstarter beskriver, er surround irrelevant. Der er det nok med et stereo-signal.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Til det setup trådstarter beskriver, er surround irrelevant. Der er det nok med et stereo-signal.

Måske. Men fordelen ved et mutirums lydsystem som Sonos er jo netop at det kan udbygges.
Jeg har fx så sent som sidste uge valgt at rykke 2 af mine Play:3 højttalere ind i stuen så jeg nu har 5.0 surround.

Men ja måske er det ikke vigtigt. Men derfor er nu det nu stadigvæk en rar info at have HVIS det nu er med i ens overvejelser. Det ved kun trådstarter.

Det er også værd at nævne at Sonos ikke understøtter DTS lydformatet.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 22:20
Jeg er ikke helt med. Er det ikke kun ved almindelig tv signal at det bliver et "problem"? Altså at det bare bliver almindelig stereo?

Jeg har ikke Tv kanaler og skal således blot have god lyd ved PS4 afspilning og film fra mit Apple Tv. Der bliver det vel som det skal være?

Jeg har et Pana vt30.


Redigeret af Vistrup - 24-Juli-2017 kl. 22:21
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 08:34
Det kommer an på om TV'et kan videresende 5.1 signalet hvis det er modtaget via HDMI. Mit eget TV omdanner signalet til 2.0 PCM når kilden er HDMI og dermed får jeg ikke surround på ting fra PS4 eller mediebokse - kun fra apps på TV'et eller TV-kanaler.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 12:01
Tak.

Men det er vel ret beset ligegyldigt, når der er tale om en soundbar? Det er jo ikke surround. Selvfølgelig træls at man i så fald ikke kan smide baghøjtalere op og få det optimale ud af det.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 12:04
Kan se det er det Kenneth skriver også.

Ser om jeg kan finde i manualen om det overholdet bliver et problem. Et hint til, hvad jeg skal kigge under? Jeg er en dør til det her.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
AndersBrohus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersBrohus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 14:32
Jeg har lige selv købt Playbase og 2 styks Play 1'ere til at lave 5.0/5.1, da der jo er subwoofer i Playbase'en ... :)

Og jeg har alle mine enheder sat til TV'et via HDMI har sågar nogle som er tilsluttet via en HDMI switch, og det virker helt fint :)

Jeg skulle selv ind og indstille at TV'et skulle sende Dolby Digital signal ud, slå "DTS" fra i Plex samt ændre Xbox'en og PS4'eren til at sende ud i Dolby Digital, og det virker bare :)

Jeg har et Samsung 55" KS9005, og det virker bare, og sender ud i 5.1 :)

Det eneste "problem" jeg har er at jeg kan ikke kan finde frem til om det er muligt at fjerne den der "cirkel" som bliver vidst når man skruer op, når TV'ets højtalere kører så viser den jo hvor højt det er, men her viser den bare dens ikon for optisk, det er da træls.. xD

Jeg er selv rigtig glad for det her setup, det virker bare og jeg er glad for lyden :)
Det som tog længest tid var at samle det ene stativ til den ene Play 1 xD
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu