recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærklægningsdug/gardin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærklægningsdug/gardin

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mærklægningsdug/gardin
    Sendt: 25-Juli-2017 kl. 18:04
Hej

Jeg har en fransk dør i min stue ud til min udestue. I udestuen er der hvide gardiner, og de kan tydeligt ses i min skærm...

Så jeg kunne godt bruge et stykke sort klæde jeg kunne hænge op foran de franske døre... Jeg tænker ikke noget fancy, bare et sort klæde med et par huller i de øverste hjørner, og så vil jeg sætte en krog i de øverste hjørner. Det skal være nemt at sætte op og pille ned, jeg tænker det skal ligge i et skab når jeg ikke bruger det.

Er der nogen der ved hvor man kan få det jeg har beskrevet?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 18:07
Vi har lavet noget lign: stof og stil i roskilde
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 18:21
Hvad skal sådan noget koste?

Bare ca? Hvis jeg sender mål?

Jeg vil tro det er 140 bredt og 180 i højden og så med et par øjer i toppen
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 20:48
Stof og Stil er en stof forrretning i Roskilde, hvor vi købte stoffet og så syede konen det sammen på maskinen.

Stoffet er ca. 135 cm bred og koster ca. 100 kr pr meter. Så du skal vel bruge 4 m. Og så en øse i hjørnet.

http://www.stofogstil.dk/produkt?Search=mørklægning

Hvor vi skulle bruge det var der sort træ rundt om vinduet, så vi klistede velco på karmen og syet velco på gardinet, så det er nemt at sætte op og ned.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 22:13
Ah, jeg troede du arbejde der :-)

Takker.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 07:53
Hvad med et sort rulle gardin fra Ikea? Det ville formentlig virke fint og hvis du ikke vil have det siddende hele tiden kunne du måske arbejde lidt med hvordan det monteres så det er let at fjerne.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 08:36
Jeg ruller et fastmonteret hvidt mørklægningsgardin ned, når der skal ses tv. Vist købt i Bilka eller Jysk.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvad med et sort rulle gardin fra Ikea? Det ville formentlig virke fint og hvis du ikke vil have det siddende hele tiden kunne du måske arbejde lidt med hvordan det monteres så det er let at fjerne.

Det er franske dobbeltdøre, så det kan desværre ikke bruges, men havde været en nem løsning Thumbs Up
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 00:38
Jeg har lamelgardiner fra http://www.rollodin.dk/lamelgardiner/stofoversigt.aspx i farven Grafit, det virker rigtigt godt til mørklægning, det er noget nylon/polyesteragtigt der er superrobust. Jeg har fransk altan, eller det vil sige, jeg havde fransk altan indtil det blev lavet om til rigtig altan (megafedt!) og det er klart det kniber med at have gardinerne trukket for med begge døre åbne, men hvis du vælger modellen der samler alle lamellerne i samme side er det nemt nok at trække for selv om den ene dør er åben. 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 08:00
Kan også foreslå Lamelgardiner. Har selv nogle sorte med mørklægning som er ret effektive.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu