recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB+ eller almindelig radio i ny bil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB+ eller almindelig radio i ny bil

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Du skal nok bruge bluetooth ! til Carplay. Det er vel ikke alle nye biler, der tilbyder det.

 
Du kan ikke bruge bluetooth til carplay, det fungerer kun med USB (Jeg har det selv)

Bluetooth er ikke hurtigt nok til f.eks at mirror kort op på skærmen


VRØVL!

M.v.h.


Åh hvor jeg dog hader sådanne idiotiske svar, som dit Henrik B. Disapprove

Jeg siger bare hvad jeg fik at vide af forhandleren, da jeg købe min Skoda Fabia for 2 måneder siden.

Det jeg kan finde frem til, er at ja, det KAN lade sig gøre trådløst.... hvis du da har en BMW 5 serie fra 2017. https://www.tomsguide.com/us/apple-carplay-faq,news-18450.html

Så enten har du citeret lidt sært, og svarer ikke på mit, ellers er dit svar så trættende latterligt. "VRØVL!" er da så træls et svar at få.... så uddyb dog hvad jeg muligvis har taget fejl af, hvilket jeg måske har? i stedet for på skrift at råbe sådan et kraftudsagn.... og ja, jeg er en sart lille prinsesse.
Til top
JanV. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2013
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanV. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Du skal nok bruge bluetooth ! til Carplay. Det er vel ikke alle nye biler, der tilbyder det.

 
Du kan ikke bruge bluetooth til carplay, det fungerer kun med USB (Jeg har det selv)

Bluetooth er ikke hurtigt nok til f.eks at mirror kort op på skærmen


VRØVL!

M.v.h.


Åh hvor jeg dog hader sådanne idiotiske svar, som dit Henrik B. Disapprove

Jeg siger bare hvad jeg fik at vide af forhandleren, da jeg købe min Skoda Fabia for 2 måneder siden.

Det jeg kan finde frem til, er at ja, det KAN lade sig gøre trådløst.... hvis du da har en BMW 5 serie fra 2017. https://www.tomsguide.com/us/apple-carplay-faq,news-18450.html

Så enten har du citeret lidt sært, og svarer ikke på mit, ellers er dit svar så trættende latterligt. "VRØVL!" er da så træls et svar at få.... så uddyb dog hvad jeg muligvis har taget fejl af, hvilket jeg måske har? i stedet for på skrift at råbe sådan et kraftudsagn.... og ja, jeg er en sart lille prinsesse.

Tvivler på at manden ved hvad Carplay er.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 15:22
Hører man nogen som helst kanaler fra DR, så er carplay og DR's radio app den perfekte løsning. når man sætter den til høj kvalitet så er det 192kbit/s. Samt alle de andre muligheder for musik. som fx spotify, tidal, yousee, deezer etc har man jo så også mulighed for via carplay. (samt diverse andre radio apps som fx play som laves af dem der ejer kanal5)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Du skal nok bruge bluetooth ! til Carplay. Det er vel ikke alle nye biler, der tilbyder det.

 
Du kan ikke bruge bluetooth til carplay, det fungerer kun med USB (Jeg har det selv)

Bluetooth er ikke hurtigt nok til f.eks at mirror kort op på skærmen


VRØVL!

M.v.h.

 
Jeg ved ikke noget om dette, men hvad er vrøvl? Er det det som Martin skriver eller det som beamer skriver? Kræver nærmere forklaring.
 
Flemming


Det er noget vrøvl det Martin skriver! Nogle ganske få bilproducenter har valgt en billig-løsning, hvor man SKAL gå via USB. Men generelt er Apple Carplay beregnet for bluetooth tilslutning!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Du skal nok bruge bluetooth ! til Carplay. Det er vel ikke alle nye biler, der tilbyder det.

 
Du kan ikke bruge bluetooth til carplay, det fungerer kun med USB (Jeg har det selv)

Bluetooth er ikke hurtigt nok til f.eks at mirror kort op på skærmen


VRØVL!

M.v.h.



Åh hvor jeg dog hader sådanne idiotiske svar, som dit Henrik B. Disapprove

Jeg siger bare hvad jeg fik at vide af forhandleren, da jeg købe min Skoda Fabia for 2 måneder siden.


Og du synes at din generalisering, baseret på hvad en tilfældig bilforhandler - som ofte ikke aner en ski' - fortæller dig, er mindre idiotisk? Jow, jow...

M.v.h.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Du skal nok bruge bluetooth ! til Carplay. Det er vel ikke alle nye biler, der tilbyder det.

 
Du kan ikke bruge bluetooth til carplay, det fungerer kun med USB (Jeg har det selv)

Bluetooth er ikke hurtigt nok til f.eks at mirror kort op på skærmen


VRØVL!

M.v.h.



Åh hvor jeg dog hader sådanne idiotiske svar, som dit Henrik B. Disapprove

Jeg siger bare hvad jeg fik at vide af forhandleren, da jeg købe min Skoda Fabia for 2 måneder siden.


Og du synes at din generalisering, baseret på hvad en tilfældig bilforhandler - som ofte ikke aner en ski' - fortæller dig, er mindre idiotisk? Jow, jow...

M.v.h.


Nej Henrik, min generalisering er baseret på hvad en forhandler, som jeg tror ved mere end mig siger OG hvad en artikel, som jeg linkede til dig, men som du ignorerede, også fortalte mig.

Der stod der kun at det var nye BMW 5 serier der kunne trådløst.

Det var det bedste jeg kunne finde, og det troede jeg på.

Så ligger du så inde med viden om, at det kun er ganske få billige løsninger der kræver kabel... fair nok.... men hold kæft hvor er du en idiot at høre på. Lige ud sagt. Du er da pisse ubehagelig i din retorik. Ting kan siges på mange måder. Lad mig give dig et eksempel. Du kunne have sagt "Det er ikke helt sandt. Der er kommet mange nyere biler der kan med Bluetooth her i 2017" i stedet for "VRØVL!" .... kan du selv mærke forskellen

Og ja, nu har jeg selv valgt en kedelig tone... men du er så åbentbart en jeg ikke har tænkt mig at debatere med igen, så der er sgu nok ikke tabt så meget ved det
Hav en god dag

Redigeret af Martin Sjøstrand - 26-Juli-2017 kl. 16:29
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 16:38
Men Henrik B, jeg vil faktisk gerne vide hvordan du kan tolke

"Almost every CarPlay setup requires connecting the iPhone to the receiver using a Lightning cable, but Apple offers wireless CarPlay and a few companies are actively supporting it. Harman supplies wireless CarPlay to 2017 BMWs and Alpine has demoed the first aftermarket receiver to support the feature. We went hands-on with the new unit back in January at CES, but the hardware hasn’t yet hit the market."

som at det kun er nogle få billige løsninger, der ikke understøtter Bluetooth?

Hele artiklen er her: https://www.google.dk/amp/s/9to5mac.com/2017/03/07/best-carplay-displays/amp/

Artiklen er så 5 måneder gammel, men det klassificerer da vist stadigvæk ikke udsagnet om at det kun er få billige modeller, til at være sandt.

Redigeret af Martin Sjøstrand - 26-Juli-2017 kl. 16:38
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 18:43
Hey. 

Kan vi ikke lige få salon-tonen.

Apple Carplay er ikke trådløst hos de fleste bilproducenter endnu.  hos VAG (Volksvagen Auto Group) er carplay kun understøttet via et specielt USB stik uanset om du har Skoda, VW, Audi eller Seat.

Så skal vi ikke undlade at kalde hinanden idioter osv. og forholde os til fakta :-)

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 18:46
Ser man på YouTube findes der massere af forskellige bilmodeller, som kører Apple Carplay via Bluetooth! VAG har så åbenbart valgt - ret tåbeligt i 2017 - kun at understøtte det via USB....

M.v.h.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ser man på YouTube findes der massere af forskellige bilmodeller, som kører Apple Carplay via Bluetooth! VAG har så åbenbart valgt - ret tåbeligt i 2017 - kun at understøtte det via USB....

M.v.h.

Nu har jeg selv VAG, og de skifter ikke radioer hvert år. 

Men jeg vil KLART anbefale trådstarter at overveje DAB+ også. Men jeg er enig med dig i at Internet radio også er en fed løsning, så længe man kører i DK.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 19:31
Med de nye mobilabonnementer, med data indenfor EU, er der go' mulighed for, at benytte internetradio ned gennem Europa.
DAB+ er netop heller ikke en særlig fed løsning udenfor Norden (DK+NO).

M.v.h.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 19:51
Jeg ville nok vælge at tage DAB med. 3000kr er ikke særlig meget, set i forhold til samlet pris på en ny bil med diverse tilbehør.

Jeg har sjældent min telefon med når jeg kører, så det vil være en høj prioritet her i huset.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu