recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB+ eller almindelig radio i ny bil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB+ eller almindelig radio i ny bil

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 11:31
Ang. trådløs CarPlay: 

Teknologien har været tilgængelig siden 2015, men af uransagelige årsager, er det endnu ikke implementereret. VW proklamerede ved CES i januar, at de var parat til at præsentere det, men fik ikke lov af Apple. 


BMW Serie 5 er forberedt på det, men de modeller, der i dag er til salg, har ikke trådløst CarPlay, men kan angiveligt software-opdateres til det.

Mit gæt er, at Apple i forbindelse med lanceringen af iPhone 8 til efteråret vil gøre trådløst til et tema med både trådløs opladning, Carplay og sikkert en hel masse andet.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 12:07
Jeg ville aldrig kunne forlegnes med de skærme så højt oppe over rattet
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg ville aldrig kunne forlegnes med de skærme så højt oppe over rattet

Det fungerer faktisk rigtigt godt, Rattet er - som du kan se på billedet - ikke rundt for oven, og det betyder, at man har instrumenterne næsten lige i øjenhøjde. Min oplevelse af 3008 er som at sidde i en premium bil, der koster det dobbelte.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tak for alle jeres input. Har givet stof til eftertanke og jeg overvejer om det bliver DAB eller ej. Tager lige en snak med forhandler (som nok vil sige at jeg skal tilvælge det Wink)
3000,- for en tuner må vist komme i katagorien "Lovbeskyttet tyveri" Wink
Snak med forhandler, den pris må kunne "justeres". Smile

Mvh. JørgenT
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tak for alle jeres input. Har givet stof til eftertanke og jeg overvejer om det bliver DAB eller ej. Tager lige en snak med forhandler (som nok vil sige at jeg skal tilvælge det Wink)

Og ja dreamz. 3008 er en super lækker bil i mine øjne. Har kørt den et par gang nu og bliver mere og mere overbevist om at den skal købes Big smile

Du skal under alle omstændigheder sikre dig, at bilen har Wi-fi. Dermed skulle det være muligt at tilslutte din iPhone til carplay trådløst, når Apple melder helt klar.

Det vil nok kræve en software opdatering, så hvis jeg var dig, ville jeg bede forhandleren om at garantere, at en kommende firmware-opdatering af bilens info-system er free of charge; det er vel det mindste, man kan forlange af en bil til 400 K.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 12:27
Der kommer jo registreringsafgift på fabriksmonteret udstyr på 150% når vier oppe i den prisklasse. Kunne sikkert godt betale sig at få eftermonteret
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det ser sådan ud. Består af en 12,3" og 8" skærm som viser alt ift. bilen inkl. radio, navigation, Carplay, klima anlæg o.a. Det er super fedt Tongue




Smag og behag On.
Jeg kan dælme ikke li´den slags skærme, der afviger visuelt fra integrationen i resten af bilen. Rigtig mange biler har desværre den tendens efterhånden. Det ser visuelt forkert ud, ser klodset ud, som om nogen bare har hamret den ned der, fordi der var plads. 
Vi har netop selv lige bestilt en ny bil, Renault Kadjar med R-link 2, som i øvrigt både understøtter Android Auto og Apple Carplay, DAB+ og FM. Skærmen er mindre, men til gengæld integreret ind på en mere harmonisk måde. Men fedt at den er så stor i Peugeot. Og så ser det ud som om, at mange informationer også ligger i skærmen bag rattet, lige som på Kadjar. Det er super fedt.
Smag og behag Off.
 
Jeg har ikke de store erfaringer med DAB i biler, endnu. Men jeg vil nok ikke fravælge det hvis jeg kunne. Omvendt vil jeg heller ikke undvære FM, endnu. Så en radio med begge dele. Det må være sagen. Og så er alle glade. Wink
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 13:11
Jeg er slet heller ikke til de store (forstyrrende) skærme, oppe hvor jeg skal kigge på vejen! ALT som findes på disse skærme er sekundært. Jeg er enig med Kim, at der intet elegant er ved skærmene, ligesom jeg ville blive p*sse irriteret, når jeg kører om aftenen/natten, og så lyset fra skærmene generer mit (natte)syn...

M.v.h.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 13:21
Fordelen ved de højt placerede skærme er, at man stadig har blik for vej og trafik, mens man kigger på eksempelvis navigationen. Der er biler, der har skærmen placeret så langt nede, at man rent faktisk kigger ned og væk fra vejen, når man vil se på skærmen.

Men smag og behag og vel også off topic i forhold til med eller uden DAB.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 13:30
Men ligefrem i øjenhøjde?

Der vil jeg gerne se på vejen.

Jeg er skide konservativ og kigger på sådan en opsætning her:


Angående DAB, så ville jeg sikre mig en ordentlig integration til mobiltelefon. Når vi når frem til at FM slukker, bliver det ikke DAB+ der tager over, men derimod netradio.


Klaus

Redigeret af KlausDM - 27-Juli-2017 kl. 13:33
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men ligefrem i øjenhøjde?

Der vil jeg gerne se på vejen.

Jeg er skide konservativ og kigger på sådan en opsætning her:


Klaus

Info-skærm og dashboard blokerer altså ikke for udsynet i en 3008. 

Og den pågældende VW på billedet, som er fra den nye Golf, illustrerer meget godt, hvad jeg mener med at skulle kigge ned, når man vil kigge på kortet. Faktisk oplevede jeg det selv, da jeg kørte den pågældende Golf en regnvejsnat i Hamborg. Her måtte jeg få min medpassager til at instruere mig om navigationen, fordi det var for risikabelt for mig som fører konstant at kigge ned.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 13:49
Du er klar over at på VW'en har du også delnavigation i instrumentbordet mellem km-viser og omdrejningstæller ?

Du behøver ikke sidde og kigge ned til højre, blot lette blikket kortvarigt ned, nøjagtig som du gør for tjekke din hastighed.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu