recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB+ eller almindelig radio i ny bil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB+ eller almindelig radio i ny bil

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 22:57
Lige for at få tråden tilbage på DAB-sporet..

For 3 uger siden købte vi en 9 mdr gammel Astra - der viste sig at have FM og DAB+ integreret.
Det synes jeg er helt fantastisk.
Preset-stationerne kan jeg selv bestemme, om de skal være FM eller DAB, og så behøver jeg ikke bekymre mig, om telefonen nu er tilsluttet eller ej.
(Det skal så siges, at denne model Astra endnu ikke understøtter android auto - kun æbleversionen - så jeg kan ikke fjernbetjene min telefon gennem lydanlægget endnu alligevel.)

Jeg har været ude for et par gange eller 3 at DAB har små udfald, når jeg kommer ud på mindre/små veje - men så skifter jeg bare tilbage på FM, og prøver DAB lidt senere igen.

Og så er det bare rart at kunne høre radio med masser af musik uden rekvalmeafbrydelser.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at høre P6 Beat, P7 Mix og alle de andre på DAB-båndet gennem diverse apps og et dataabonnement - jeg synes bare det er rart at have det integreret.
Et plus er også, at konen så kan bruge DAB når hun er ude at køre.... hun tilhører et absolut mindretal idet hun nægter at slæbe rundt på en smartphone, men stædigt holder fast på sin gamle samsung dumbphone...

Til pegøjten: Jeg kan ikke forestille mig, det er DAB istedet for FM - det må være FM plus DAB+.
Og så må du bare gøre op med dig selv, om du kan retfærdiggøre en merudgift på 3000 kr (det DAB flueben er bare dyrt - det koster vist 2000 eller 2500 i en astra), eller om du vil høre radio gennem din telefon....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:


Sådan ser førerpladsen ud i Tesla 3:


Lige så lækker bilen ser ud, udvendigt, lige så grim er den indvendigt. Den der "staveplade" sidder noget umotiveret midt i det hele og der flade instrumentpanel er bare slet ikke mig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af twilight twilight skrev:


Til pegøjten: Jeg kan ikke forestille mig, det er DAB istedet for FM - det må være FM plus DAB+.


Helt enig! Det gi'r absolut ingen mening at undlade FM, så længe FM stadig findes i de europæiske lande! Specielt set i lyset af, at en FM-chip kun koster ganske få kroner.

M.v.h.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:


.....og desuden har Head Up Display, så man ikke behøver fjerne blikket fra vejen (hvis da ikke man lader bilen køre selv ;-).


Nej model 3 får IKKE HUD. Dette rygte er blevet afvist gang på gang af Musk
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:


.....og desuden har Head Up Display, så man ikke behøver fjerne blikket fra vejen (hvis da ikke man lader bilen køre selv ;-).


Nej model 3 får IKKE HUD. Dette rygte er blevet afvist gang på gang af Musk

OK, jeg lod mig snyde af billedet, man kan godt se nu, at det er manipuleret med indkopieret HUD. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu