recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet radio adapter - kablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet radio adapter - kablet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KKDAHL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KKDAHL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet radio adapter - kablet
    Sendt: 26-Juli-2017 kl. 10:55
Hej folkens
 
Jeg har ledt med lys og lygte efter en internet radio adapter, så jeg kan få lidt netradio ud over de gamle højtalere. Problemet er at det hele skal stå i em bygning, hvor WiFi er ikke-eksisterende. Men der er et netværksudtag der fungerer.
Problemet er så, at jeg ikke kan finde en internet radio adapter, hvor man rent faktisk kan tilslutte med kabel - de er alle sammen WiFi-forbunde.
Nogen der kan hjælpe?
Everyone is entitled to my opinion
Til top
KKDAHL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KKDAHL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 11:00
Glemte lige at sige at prisen absolut også har noget at sige. Er fuldt ud klar over at man kan få dyre, højkvalitets streamingenheder, der har kablet forbindelse - men leder efter sådan en lille smart, billig sag.
Everyone is entitled to my opinion
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 12:00

Hej.

Hvad med en Chromecast. Ethernet stikket sidder i Strømforsyningen.
Vi har både en almindelig Chromecast 1 or en Chromecast Audio.
Jeg købte en ekstra strømforsyning med ethernet stik i til Chromecast 1.
Og mener at det var sådan en, der også fulgte med til Chromecast Audio.

Hilsen Carsten.
Til top
Sådanset Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sådanset Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 13:45
Hvad med en Raspberry Pi 3, med HIberry AMP+. Smid Volumio på og du har den sygeste Internet radio, medieafspiller.

Til top
KKDAHL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KKDAHL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 14:07
Chromecasten ser jeg ikke lige hvordan jeg skal får til at virke - jeg har jo ingen andre enheder i nærheden på samme netværk, hvis jeg får sat chromecasten på nettet via kabel (har faktsik en ethernet-chromecast-boks-dims liggende :)

Raspberry pi var måske en god idé - de fylder jo heller ikke noget. Men hvordan er den at bruge, når man ikke har noget display - er det til at finde ud af (har ikke rodet med det før).
Everyone is entitled to my opinion
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 14:24
Nu skriver du Højtalere - er det aktive højtaler, eller er de tilsluttet til en forstærker som bare skal have et Line-in/phone kabel.

Til top
Sådanset Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sådanset Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 14:28
Når du har flashet raspberry pi'en kan du tilgå den med en Iphone eller android. De har lavet en rigtig god app. Prøv at kigge på volumio.org, hvor du også kan købe en Digital forstærker (HIFIBerry AMP). Du sætter AMP'en ovenpå Raspberry Pi'en og tilslutter dine højttalere.
Til top
KKDAHL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KKDAHL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 14:32
Jeg tror jeg kaster mig over hindbæret. Det er aktive højtalere, så jeg kan bare bruge line out fra pi'en - behøver ingen forstærker.
Tak for idéen - den havde jeg ikke selv fundet på.
Everyone is entitled to my opinion
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af KKDAHL KKDAHL skrev:

Chromecasten ser jeg ikke lige hvordan jeg skal får til at virke - jeg har jo ingen andre enheder i nærheden på samme netværk, hvis jeg får sat chromecasten på nettet via kabel (har faktsik en ethernet-chromecast-boks-dims liggende :)

Hej.

Det er rigtigt at en Chromecast/ Chromecast Audio skal være tændt hele tiden. Man slukker kun for forstærkeren.
Og det er også rigtigt at du skal være på dit WiFi netværk hvis / når du vil skifte kanal.
Hvis du allerede har en alm Chromecast kan du få en HDMI til VGA Adapter med lyd ud via et minijack stik til få kroner på eBay:


Vi har en som vi tit bruger til at høre radio fra en Intel Compute stick.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 26-Juli-2017 kl. 14:59
Til top
KKDAHL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KKDAHL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 14:55
Hej Carsten

Du har set, at der intet WiFi er tilgængeligt, ikke?
Everyone is entitled to my opinion
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af KKDAHL KKDAHL skrev:

Hej Carsten

Du har set, at der intet WiFi er tilgængeligt, ikke?

Ja. Men jeg regner med at du er på dit netværk, måske en gang imellem. Chromecast kan også styres fra en Browser på f.eks. en PC. Ellers dur min ide ikke.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 26-Juli-2017 kl. 15:06
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 15:17
Når der er net, så er der jo ikke noget galt i af sætte et lille AP op og så lave et lille Wifi net i lokalet.

Her på siden er der en der sælger 2 Apple Airport Express f.eks til 350 kr. 

Og har du Iphone kan du stream fra din Iphone til Airport Expressen, som er forbundet med dine højtaler.

Har du ikke Iphone, så køber du bare et netradio med Wifi
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu