recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig signal på kanaler over 700000khz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig signal på kanaler over 700000khz

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig signal på kanaler over 700000khz
    Sendt: 26-Juli-2017 kl. 21:25
Jeg har lige fået boxer tv, og det kører super godt med de kanaler som ligger på en frekvens på under ca. 700000khz. De har både en signalstyrke og signalkvalitet på 100, mens dem over en frekvens 700000khz har signalstyrke på lige knap 100 men tilgengæld er signalkvaliteen kun et sted mellem 0-15. Mit set Up er således at antennen er indendørs antenne som står i skab hvor den er tilsluttet en fordeler som går rundt i hele huset. Dog er det kun den i stuen der er i brug. Inden i stuen sidder den så tilsluttet en signalforstærker, som så er koblet til en harddisk optager og fjernsynet. Jeg har prøvet at koble direkte til fjernsynet, det hjælper desværre intet.
Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre?
Kenneth
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

Jeg har lige fået boxer tv, og det kører super godt med de kanaler som ligger på en frekvens på under ca. 700000khz. De har både en signalstyrke og signalkvalitet på 100, mens dem over en frekvens 700000khz har signalstyrke på lige knap 100 men tilgengæld er signalkvaliteen kun et sted mellem 0-15. Mit set Up er således at antennen er indendørs antenne som står i skab hvor den er tilsluttet en fordeler som går rundt i hele huset. Dog er det kun den i stuen der er i brug. Inden i stuen sidder den så tilsluttet en signalforstærker, som så er koblet til en harddisk optager og fjernsynet. Jeg har prøvet at koble direkte til fjernsynet, det hjælper desværre intet.
Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre?
Stueantenner er noget Fanden har fundet på i det humoristiske lune. Wink
Problem kan være at du modtager på et reflekteret signal (fra bygninger og lignende) i stedet for direkte fra sender antenne.
Og reflektionsvej kan være anderledes pga. frekvensen, så du ikke modtager på samme reflektion over 700MHz.

Så prøv at optimere modtagelse med anden antenneplacering og/eller retning. 
Allerbedst med en udendørs retningsbestemt antenne. Smile

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 26-Juli-2017 kl. 22:14
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 22:19

Derudover er der en forstærker på der hvor signalet potientielt er dårligst/svagest, det er jo ingen god ide.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre?


Få dig en ordentlig antenne!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 06:34
Lyder lidt som en joke: indendørs antenne som står i et skab, tilslutte fordeler med osv .

Gid verden var så enkel.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 09:14
Har selv den her oppe på loftet - alle problemer løst :)

https://www.av-cables.dk/udendoers-dvb-t/knig-dvb-t-antenne-lte-24-elementer.html

Samt stik fra Harald Nyborg der er HF tætte (start med antenne)


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har selv den her oppe på loftet - alle problemer løst :)

https://www.av-cables.dk/udendoers-dvb-t/knig-dvb-t-antenne-lte-24-elementer.html

Samt stik fra Harald Nyborg der er HF tætte (start med antenne)



Flink med klikbart link!

Og så er den digital!!! LOL Med den, kan du vel hive en masse ind, hvis du bor et heldigt sted?
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Lyder lidt som en joke: indendørs antenne som står i et skab, tilslutte fordeler med osv .

Gid verden var så enkel.


Godt for dig at det er så åbenlyst dumt, men jeg spørger jo netop fordi jeg ikke har ret meget forstand på det. Jeg troede jo netop godt at det kunne lade sig gøre med indendørs antenne når jeg ifølge boxer bor i område med god indendørs dækning. Men. Tak for svarene.

Redigeret af scouzer - 27-Juli-2017 kl. 22:43
Kenneth
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

Jeg troede jo netop godt at det kunne lade sig gøre med indendørs antenne når jeg ifølge boxer bor i område med god indendørs dækning.


Om der er ordentlig dækning indendørs kan afhænge af om du har vinduer til den ene eller den anden side. At placere antennen inde i et skab, inde i huset/lejligheden dæmper signalet endnu mere.

Hvis du har et hus, så har du forhåbentlig også plads til en rigtig udendørs antenne - evt placeret inde på et loft. Sådan en der ikke kræver strøm, men modtager signalet super godt.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 27-Juli-2017 kl. 22:52
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 22:51
Der kommer også an på hvilken sender der modtages fra, om det er en Hovedsender, eller en hjælpesender, antennen skal slettes op til hvad det er for en, Hovedsendere er Vandret polariseret, hjælpesendere er Lodret polariseret.
Når der bruges en forstærker, så skal den indsættes mellem, i dit tilfælde, antenne og Fordeler, eller bedre endnu en dedikeret distributions forstærker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 20:13
nu har jeg så flyttet antennen op oven på skabet og så er der pludseligt signal.
I hvert fald nok til at der er et fint billed på.
Det ser godt nok stadig ikke for godt ud når jeg tjekker signalkvaliteten
Kenneth
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 20:16

1. Bedre antenne.
2. Bedre placering.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu