recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround-anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround-anlæg

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

tak, 

har ikke behov for Heos funktioner, og vægter evt. fremtidig Atmos udvidelse over yderligere et HDR format.

jeg tror sgu  jeg henter en 6010 i morgen;o)

Bemærk at denne har 2 HDMI output's men output to er et individuelt output til zone 2, som hænger sammen med audio til zone 2. Dvs. man kan ikke have TV og projektor i stuen og så blot skifte fra HDMI out 1 til 2 og få samme lyd/billede.

Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det efter at have læst manualen før jeg valgte Denon AVR-X4300 fremfor AVR-X3300. Så hvis dette er en del af dit setup så spørg ind til det når du køber. Jeg har ikke selv prøvet det, men en HFK ansat bekræftede det da jeg købte. 

Jeg tror nu kun det er nede ved 50xx serien. Som jeg kan se det, så kan 60xx smide både samme og forskellige signal ud på HDMI udgangene.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

De oplevelser, jeg har haft med Pioneers surround receivere, er noget af det værste, man kan tænke sig. Periodiske fejl, der ikke kan lokaliseres, apparater, der ikke kan fungere sammen, selv om de efter de tekniske data burde, ekstrem elendig service. Det vil være ren hasard, at købe en Pioneer forstærker.  

Tja ... herhjemme kører en Pioneer upåklageligt på 10. år, og jeg købte såmænd gerne Pioneer igen når der skal opgraderes til Atmos, men skulle jeg købe I D A G ville jeg formodentlig købe en Marantz 7011.


Ja Marantz 7011 gør det rigtig godt ift min Pioneer SC-LX83. På papiret er den ikke så kraftig 125watt/8ohm vs 190watt/8ohm. Men da strømtrækket er over dobbelt så stort på Marantz'en, tror jeg sagtens den kan spille lige så højt.

Lige som Pioneer kræver den lidt indstillinger. Men så leverer den også en fin opløst lyd og et godt hug i bassen.
Kampus, jeg vil enlig tro at din gamle LX83 var kraftigere end din nye Marantz, specielt når alle kanaler er i drift. Du vil nok ikke umiddelbart lægge mærke til det. Men det med watt forbrug skal du nok tage med gran salt.

Jeg har havde lånt et sparometer fra SEAS NVE for noget tid siden, og til min store overraskelse lå forbruget ret højt, Yamaha 3060 trækker mellem 900 og 1000 Watt og har faktisk et peak på ca.1200 watt når alle 9 kanaler er i drift i fuld frekvensområde. Når man så sætter den til at skære ved 90Hz. på alle kanaler så falder effekten helt ned til ca.500 watt og peaker ved 6-700watt. 

Seriously, I am not kidding.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

De oplevelser, jeg har haft med Pioneers surround receivere, er noget af det værste, man kan tænke sig. Periodiske fejl, der ikke kan lokaliseres, apparater, der ikke kan fungere sammen, selv om de efter de tekniske data burde, ekstrem elendig service. Det vil være ren hasard, at købe en Pioneer forstærker.  

Tja ... herhjemme kører en Pioneer upåklageligt på 10. år, og jeg købte såmænd gerne Pioneer igen når der skal opgraderes til Atmos, men skulle jeg købe I D A G ville jeg formodentlig købe en Marantz 7011.


Ja Marantz 7011 gør det rigtig godt ift min Pioneer SC-LX83. På papiret er den ikke så kraftig 125watt/8ohm vs 190watt/8ohm. Men da strømtrækket er over dobbelt så stort på Marantz'en, tror jeg sagtens den kan spille lige så højt.

Lige som Pioneer kræver den lidt indstillinger. Men så leverer den også en fin opløst lyd og et godt hug i bassen.

Kampus, jeg vil enlig tro at din gamle LX83 var kraftigere end din nye Marantz, specielt når alle kanaler er i drift. Du vil nok ikke umiddelbart lægge mærke til det. Men det med watt forbrug skal du nok tage med gran salt.

Jeg har havde lånt et sparometer fra SEAS NVE for noget tid siden, og til min store overraskelse lå forbruget ret højt, Yamaha 3060 trækker mellem 900 og 1000 Watt og har faktisk et peak på ca.1200 watt når alle 9 kanaler er i drift i fuld frekvensområde. Når man så sætter den til at skære ved 90Hz. på alle kanaler så falder effekten helt ned til ca.500 watt og peaker ved 6-700watt. 

Seriously, I am not kidding.

Ja den er kraftig, men også en dyrere sag. Har ikke lyst til at smide over 10k efter en reciever, når levetiden ikke er længere. Pio holdt i 5 år og kostede 7,5k. Det forøger billetprisen væsentligt på hjemmebioen
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 22:55
For at opsummere:
Eneste forskel på marantz 6010 og 6011 er at 11'eren har indbygget denon heos?

Er der nogen som har set de marantz modeller til tilsvarende priser som hi fi freaks har dem til?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 23:10
Der er ikke meget sparet ved at købe den syd for grænsen. Check selv priserne på elektrowelt24.eu
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 23:20
Næ.. fandt en til 777 EU....
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

For at opsummere:
Eneste forskel på marantz 6010 og 6011 er at 11'eren har indbygget denon heos?

Er der nogen som har set de marantz modeller til tilsvarende priser som hi fi freaks har dem til?

Nej, det var mig der huskede forkert. 6011 har ikke Heos, den nye 6012 får det dog. Man skal op i 7011 for at få Heos.

Den eneste forskel på 6010 og 6011 er Dolby Vision.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

For at opsummere:
Eneste forskel på marantz 6010 og 6011 er at 11'eren har indbygget denon heos?

Der er yderligere en forskel som var afgørende for, at jeg skiftede fra SR7010 til SR7011 nemlig

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 01:45
Oh, well. Så meget bruger jeg heller ikke det rumkorrektion. Forstå mig ret, synes det er skide rart, at man kan sætte den til at indstille niveauer selv, men det er og bliver altså kun en guide. Jeg oplever altid at skal lave finjusteringer efterfølgende. 

Men hvor afgørende kan en app til det dog være? Det er jo noget man kun lige sætter op den ene gang. Jeg gad godt nok ikke skifte en forstærker for så lille en ting. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 02:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Ja den er kraftig, men også en dyrere sag. Har ikke lyst til at smide over 10k efter en reciever, når levetiden ikke er længere. Pio holdt i 5 år og kostede 7,5k. Det forøger billetprisen væsentligt på hjemmebioen


Nu holder en Yamaha receiver så væsentlig længere, end 5 år!

M.v.h.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

tak, 

har ikke behov for Heos funktioner, og vægter evt. fremtidig Atmos udvidelse over yderligere et HDR format.

jeg tror sgu  jeg henter en 6010 i morgen;o)

Bemærk at denne har 2 HDMI output's men output to er et individuelt output til zone 2, som hænger sammen med audio til zone 2. Dvs. man kan ikke have TV og projektor i stuen og så blot skifte fra HDMI out 1 til 2 og få samme lyd/billede.

Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det efter at have læst manualen før jeg valgte Denon AVR-X4300 fremfor AVR-X3300. Så hvis dette er en del af dit setup så spørg ind til det når du køber. Jeg har ikke selv prøvet det, men en HFK ansat bekræftede det da jeg købte. 

Jeg tror nu kun det er nede ved 50xx serien. Som jeg kan se det, så kan 60xx smide både samme og forskellige signal ud på HDMI udgangene.

Min forståelse var at hvis man vælger Zone 2 HDMI så ville lyden også blive Zone 2, og så er det jo ikke længere surround men formentlig stereo.

Men jeg er ikke sikker og det var også derfor jeg anbefalede at få det dobbeltchecket ved køb. Min AVR-X4300 har netop to HDMI output's til zone 1 som kan dubbleres hvilket X3300 ikke har. 
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Men hvor afgørende kan en app til det dog være? Det er jo noget man kun lige sætter op den ene gang. Jeg gad godt nok ikke skifte en forstærker for så lille en ting. 

Med App'en laver du en grundliggende indstilling derefter kan du gå ind og justere på alt det du ønsker og sende dine korrektioner til AVR'en igen. Du sparer en masse tid og der er en masse ekstra muligheder som du ikke har på AVR'en
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu