recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround-anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround-anlæg

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Ja den er kraftig, men også en dyrere sag. Har ikke lyst til at smide over 10k efter en reciever, når levetiden ikke er længere. Pio holdt i 5 år og kostede 7,5k. Det forøger billetprisen væsentligt på hjemmebioen


Nu holder en Yamaha receiver så væsentlig længere, end 5 år!

M.v.h.

Og min gamle Pioneer A9 holdt i 20 år. Men det var også en plain class AB forstærker. Og det er jeg så vendt tilbage til med Marantz'en
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 10:59
Du kan ikke sammenligne en surroundreceiver og en almindelig forstærker. En surr-receiver er langt mere kompliceret, med mange gange flere komponenter.
Gik din Pioneer forstærker i stykker, efter 20 år? For det er heller ikke særligt imponerende for en alm. forstærker.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du kan ikke sammenligne en surroundreceiver og en almindelig forstærker. En surr-receiver er langt mere kompliceret, med mange gange flere komponenter.
Gik din Pioneer forstærker i stykker, efter 20 år? For det er heller ikke særligt imponerende for en alm. forstærker.

M.v.h.

Nej, den begyndte at lyde lidt rusten
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 14:17
Øh!? Hvordan lyder en forstærker "rusten"?

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 14:18
.

Redigeret af Kampus - 29-Juli-2017 kl. 14:20
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Øh!? Hvordan lyder en forstærker "rusten"?

M.v.h.

Ligesom når du lyder rusten = urent
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 15:23
Øh okay. Dårligt hvis de kun holder 20 år.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Øh okay. Dårligt hvis de kun holder 20 år.

M.v.h.

Pioneer havde proppet for meget ind på for lidt plads, og uden aktiv køling. Og i 1983 skulle det se pænt ud i et Pioneer rack med glaslåge. Så den blev langsomt aflivet af varmen tror jeg
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 19:01
Jeg har haft en del surroundreceivere efterhånden. Den eneste der har haft en fejl var en Yamaha (den spillede i øvrigt godt). Ellers har jeg haft Sony, Denon og nu en Pioneer og de har fungeret upåklageligt. Så udover Onkyo tror jeg man skal være uheldig, hvis de ikke holder en del år. I øvrigt foruroligende, at Onkyo har købt Pioneer.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 20:33
NAD har nu haft lige så massive problemer som Onkyo. Men om de har oppet sig, tør jeg ikke sige. Synes dog det er noget tid siden jeg har læst om at de havde problemer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu