recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LTE antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LTE antenne

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LTE antenne
    Sendt: 27-Juli-2017 kl. 11:31
Hej
Jeg har nu brugt denne panel antenne http://www.amazon.co.uk/Broadband-Antenna-Booster-Vodafone-UMTS2100/dp/B01M5HZRIH i nogle år og er enlig godt tilfreds.

jeg har følgene resultat

55-85mb ned 25-35mb op latency er 16-25ms så enlig ok forbindelse.

Router siger 

Signal styrken svinger altid mellem 3 og 4. så jeg vil gerne se om jeg kan få styrken op. 
Så hvis i har nogle gode forslag til anden antenne så kom endelig med dem.

Mvh
Svsommer
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 09:02
Jeg bruger denne.

https://www.bedresignal.dk/poynting-xpol-a002-v2-3g-4g-antenne.html?gclid=EAIaIQobChMI8IzZ-vOt1QIVD8ayCh01Iw5SEAQYAyABEgJkdvD_BwE

Har pænt langt til mast. Den har givet lidt mere hastighed ved hastighedsmåling. Til gengæld er signalet mere stabilt og nettet opleves meget hurtigere. Er superglad for den.

Når det er sagt tror jeg ikke du kan gøre mere. Mener ikke at man kan få lovlige signalforstærkere i DK.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 09:06
Hvordan står dine antenne indstillinger i routeren?

Den skal stå til mimo. Altså med to kabler.

Mener din router står til auto som default.

Måske er der lidt at hente her.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvordan står dine antenne indstillinger i routeren?

Den skal stå til mimo. Altså med to kabler.

Mener din router står til auto som default.

Måske er der lidt at hente her.

Hej
Den står til LTE og under antenne har man kun mulighed for valg af intern og ekstern anten.
Jeg har også set på den poynting men valgte den anden da den var kraftige.
Hvad med noget parabol eller yagi?
Jeg har ca 7km
Mvh
Svsommer
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 10:27
Hvilken LTE frekvens bruger dit selskab?

Jeg bruger 3 som sender på 2600Mhz.

Du skal få betydelig mere hastighed med 900Mhz.

Du siger du har 7km til mast. Så synes jeg fakketal at du har ret imponerende hastigheder.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 10:35
jeg bruger callme 1800Mhz
jeg ved godt det er en rimelig god forbindelse jeg har men jeg vil gerne have det sidste.
nu siger du høj hastighed på 900mhz er det ikke forkert? mener det er lave frekvens lav hastighed men linger rækkevidde. 

Mvh
Svsommer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Jeg har også set på den poynting men valgte den anden da den var kraftige.
Hvad med noget parabol eller yagi?

Hej.

Hvem sagde at den du valgte var kraftigere?
Måske en eller anden eBay sælger. Du skal vide at ebay sælgere bare skriver et eller andet.

Og igen. Vælg ikke en antenne type efter hvad tilfældige sælgere skriver. Vælg antenne efter
anmeldelser. 

Men Poynting har normalt måleblade hvor man kan sammenligne deres egne antennetyper.

Hilsen Carsten.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Jeg har også set på den poynting men valgte den anden da den var kraftige.
Hvad med noget parabol eller yagi?

Hej.

Hvem sagde at den du valgte var kraftigere?
Måske en eller anden eBay sælger. Du skal vide at ebay sælgere bare skriver et eller andet.

Og igen. Vælg ikke en antenne type efter hvad tilfældige sælgere skriver. Vælg antenne efter
anmeldelser. 

Men Poynting har normalt måleblade hvor man kan sammenligne deres egne antennetyper.

Hilsen Carsten.
JAJA
Jeg har valgt den ud fra det jeg læser og ikke andet.
vil så lige sige meget af det jeg køber på ebay virker upåklageligt
Mvh
Svsommer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

vil så lige sige meget af det jeg køber på ebay virker upåklageligt

Hej.

Jeg handler også meget elektronik på eBay. Men de tekninske informationer finder jeg så andre steder.

Hilsen Carsten.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg bruger callme 1800Mhz
jeg ved godt det er en rimelig god forbindelse jeg har men jeg vil gerne have det sidste.
nu siger du høj hastighed på 900mhz er det ikke forkert? mener det er lave frekvens lav hastighed men linger rækkevidde. 



Jo. Når du er tæt på masten er 2600Mhz i princippet hurtigst. Men hvis du er langt væk er 900Mhz mere robust og dermed hurtigere.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg bruger callme 1800Mhz
jeg ved godt det er en rimelig god forbindelse jeg har men jeg vil gerne have det sidste.
nu siger du høj hastighed på 900mhz er det ikke forkert? mener det er lave frekvens lav hastighed men linger rækkevidde. 



Jo. Når du er tæt på masten er 2600Mhz i princippet hurtigst. Men hvis du er langt væk er 900Mhz mere robust og dermed hurtigere.

Så er spørgsmålet om jeg skal skifte til en ny udbyder
Hvor jeg samtidig kan skyde efter en mast som er nærmer mig
Jeg skal så have en ny antenne evt noget yagi

Mvh
Svsommer
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg bruger denne.

https://www.bedresignal.dk/poynting-xpol-a002-v2-3g-4g-antenne.html?gclid=EAIaIQobChMI8IzZ-vOt1QIVD8ayCh01Iw5SEAQYAyABEgJkdvD_BwE

Har pænt langt til mast. Den har givet lidt mere hastighed ved hastighedsmåling. Til gengæld er signalet mere stabilt og nettet opleves meget hurtigere. Er superglad for den.

Når det er sagt tror jeg ikke du kan gøre mere. Mener ikke at man kan få lovlige signalforstærkere i DK.
Vil du ikke fortælle mig lidt mere om dit setup
Udbyder, afstand til mast, om du kan se mast og målt hastighed
Mvh
Svsommer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu