recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LTE antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LTE antenne

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 14:37

Hej.

Her kan du sammenligne nogle Poynting antenner:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 29-Juli-2017 kl. 14:37
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 16:02
Jeg har en Poynting XPOL-A002 som sidder på vores skorsten, og jeg har kun 300m til masten.
Signelet er på 5 streger altid.

jeg kan ikke forstå din hastighed, hvordan måler du den? for jeg gad godt have din latancy, som er utrolig lav på en 4G forbindelse.

jeg har lige testet og får:

65/46 MBit
latence 46ms

EDIT: jeg har 3 som udbyder.




 



Redigeret af MulleB - 29-Juli-2017 kl. 16:03
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg har en Poynting XPOL-A002 som sidder på vores skorsten, og jeg har kun 300m til masten.
Signelet er på 5 streger altid.

jeg kan ikke forstå din hastighed, hvordan måler du den? for jeg gad godt have din latancy, som er utrolig lav på en 4G forbindelse.

jeg har lige testet og får:

65/46 MBit
latence 46ms

EDIT: jeg har 3 som udbyder.





 

https://www.fullrate.dk/kundeservice/bredbaand/hastighedstest


Redigeret af svsommer - 29-Juli-2017 kl. 16:30
Mvh
Svsommer
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 16:24
Mvh
Svsommer
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Jeg har også set på den poynting men valgte den anden da den var kraftige.
Hvad med noget parabol eller yagi?

Hej.

Hvem sagde at den du valgte var kraftigere?
Måske en eller anden eBay sælger. Du skal vide at ebay sælgere bare skriver et eller andet.

Og igen. Vælg ikke en antenne type efter hvad tilfældige sælgere skriver. Vælg antenne efter
anmeldelser. 

Men Poynting har normalt måleblade hvor man kan sammenligne deres egne antennetyper.

Hilsen Carsten.

Jeg vil give Csell helt ret og vil gerne supplere: Ofte ser man højere dB angivelser på andre produkter, men det er så altid gerne front to back dB ("For-/bagforhold") og ikke gain dB der er opgivet. Det ER faktisk nærmest umuligt at opdrive noget passivt udstyr (signalforstækning er ulovlig) der er meget kraftigere end de store over 1 meter lange poynting antennter, med gain dB på omkring de 11-12 dBi. Det siger også sig selv at at 2 mindre antenner kapslet ind i en lille rund plastikkasse, ikke kan konkurrere med disse over 1 meter lange poynting antenner: http://www.poyntingcommercial.com/index.php?q=catalogue%7Cproductinfo%2C12%2CHigh-Gain-All-Band-Cellular-LPDA-Antenna

Har lige selv undersøgt markedet på vegne af ven der er flyttet laaangt ud på landet (Hvor ADSL giver omkring 1 Mbit/s), der således ikke kan få andet end 4G. I hans tilfælde løftede 2 udendørs monterede A-LPDA-0092 antenner hastigheden på hans Huawei E5186 modem fra ca 7-12/0,5-1 Mbit/s til omkring i øvrigt langt mere stabile 50-60/20-25 Mbit/s fra den mast antennerne skulle pege imod.

Front to back dB ("For-/bagforhold") er blot forholdet imellem de modtagene signalstyrker, når antennen drejes 180 grader i forhold til senderen. Det er typisk omkring 20 dB på de fleste retningsbestemte antenner. Men det er altså GAIN dB opgørelserne man skal sikre sig man har og skal kigge efter hvis man vil have fat i de kraftigst forstærkende antenner.

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg kan ikke forstå din hastighed, hvordan måler du den? for jeg gad godt have din latancy, som er utrolig lav på en 4G forbindelse.

jeg har lige testet og får:

65/46 MBit
latence 46ms

EDIT: jeg har 3 som udbyder.

Pingen han har passer vel meget godt. Hvis du bor blot 300 meter fra masten, må det vel handle om mere lokale forhold på masten så? (med mindre man ligefrem kan overstyre signalstyrken?) 
Selv sad jeg med min ydmyge telefon i toget på vej hjem forleden og målte på min budget 'Samsung Galaxy J5 2016' følgende på 3's netværk (Har Oister som udbyder) ...Det skulle ifølge koordinater og mastedatabasen være ca. 1800 meter fra masten inde fra en togvogn.



Redigeret af TBC1 - 29-Juli-2017 kl. 22:37
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 19:59
[slettet og sammenlagt med ovenstående]


Redigeret af TBC1 - 29-Juli-2017 kl. 21:21
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 20:25
http://www.speedtest.net/my-result/6496272350

okay, der får jeg nogenlunde det samme.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg bruger denne.

https://www.bedresignal.dk/poynting-xpol-a002-v2-3g-4g-antenne.html?gclid=EAIaIQobChMI8IzZ-vOt1QIVD8ayCh01Iw5SEAQYAyABEgJkdvD_BwE

Har pænt langt til mast. Den har givet lidt mere hastighed ved hastighedsmåling. Til gengæld er signalet mere stabilt og nettet opleves meget hurtigere. Er superglad for den.

Når det er sagt tror jeg ikke du kan gøre mere. Mener ikke at man kan få lovlige signalforstærkere i DK.

Vil du ikke fortælle mig lidt mere om dit setup
Udbyder, afstand til mast, om du kan se mast og målt hastighed


Jeg har ca 6 km til mast. Mit sommerhus ligger så der er træer der skygger.

Routeren er denne.
https://www.proshop.dk/Router-firewall/TP-Link-Archer-MR200-AC750-Traadloes-router-AC-Standard-80211ac/2518162?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&dfw_tracker=3158-&gclid=EAIaIQobChMIq6v2p7iw1QIVDtwZCh2ftgyYEAQYBCABEgKaR_D_BwE

Hvis jeg kører 3G måler jeg mellem 6mbps og 15mbps ned og 3mbps og 5mbps op. Det afhænger af om der er mange mennesker i sommerhus. Ping ligger omkring 40. Routeren siger at jeg har 100% signal.

Hvis jeg kører 4g kan jeg kommer op på 55mbps ned. Ping og opload er det samme. Her siger routeren 75 % signal.

Her i sommerferien har jeg sat den til 3G, da det er mere stabilt. Jeg kan streame Netflix og andet uden problemer. Ellers kører jeg auto.

Som udbyder bruger jeg Oister der kører på 3's net.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hej
Jeg har nu brugt denne panel antenne http://www.amazon.co.uk/Broadband-Antenna-Booster-Vodafone-UMTS2100/dp/B01M5HZRIH i nogle år og er enlig godt tilfreds.

jeg har følgene resultat

55-85mb ned 25-35mb op latency er 16-25ms så enlig ok forbindelse.

Router siger 

Signal styrken svinger altid mellem 3 og 4. så jeg vil gerne se om jeg kan få styrken op. 
Så hvis i har nogle gode forslag til anden antenne så kom endelig med dem.


Hej igen
Hvorfor køre jeg på båndbrede 20000khz nå min udbyder er 1800mhz og 2100mhz?
Mvh
Svsommer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 09:10
Hej.

Jeg er bange for at du blander tingene sammen. Din udbyder bruger frekvenserne 1800mhz og 2100mhz.
I de frekvenser bruges en båndbredde ( bandwith ) på 20000KHz eller 20MHz. Det er det højest mulige. Se link. Der er ingen over:


Alt er som det skal være.

Hilsen Carsten.

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 01:42
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Her i sommerferien har jeg sat den til 3G, da det er mere stabilt. Jeg kan streame Netflix og andet uden problemer. 


I modsætning til  TeliaTelenor og TDC  har '3' (og Oister) kun UMTS/3G i 900MHz båndet og blot med en båndbredde på 5MHz.

TDC har 20 MHz og TT 10 MHz der anvendes til LTE/4G i 800 MHz båndet.  Desuden anvender '3' TT nettet på  UMTS/3G (men ikke til LTE/4G), hvis '3' ikke selv har god dækning.

Det er således meget muligt, at din mere stabile 3G dækning, skyldes at din router anvender 900 MHz båndet, der rækker betydeligt længere end 1800 MHz eller de højere frekvenser.  

1800 MHz båndet har lige været i udbud med skift her i juni 2017.
Licenserne i 900 MHz båndet - 2x35 MHZ udløber 31 december 2019 og det må forventes at '3' kan vinde  yderligere 5MHz derefter.  
I 900 MHz båndet skal der nok opretholdes en vis (mindre) GSM900/2G kapacitet i en del år efter 2020.

Yderliger har Boxer licens til 700 MHz båndet indtil 3 april 2020. Derefter vil det blive anvendt til LTE/4G med yderliger 2x30 MHz.

Auktionerne over både 700 MHz og 900 MHz båndene vil blive afviklet i 2018/19.

Lars  Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Her i sommerferien har jeg sat den til 3G, da det er mere stabilt. Jeg kan streame Netflix og andet uden problemer. 


I modsætning til  TeliaTelenor og TDC  har '3' (og Oister) kun UMTS/3G i 900MHz båndet og blot med en båndbredde på 5MHz.

TDC har 20 MHz og TT 10 MHz der anvendes til LTE/4G i 800 MHz båndet.  Desuden anvender '3' TT nettet på  UMTS/3G (men ikke til LTE/4G), hvis '3' ikke selv har god dækning.

Det er således meget muligt, at din mere stabile 3G dækning, skyldes at din router anvender 900 MHz båndet, der rækker betydeligt længere end 1800 MHz eller de højere frekvenser.  

1800 MHz båndet har lige været i udbud med skift her i juni 2017.
Licenserne i 900 MHz båndet - 2x35 MHZ udløber 31 december 2019 og det må forventes at '3' kan vinde  yderligere 5MHz derefter.  
I 900 MHz båndet skal der nok opretholdes en vis (mindre) GSM900/2G kapacitet i en del år efter 2020.

Yderliger har Boxer licens til 700 MHz båndet indtil 3 april 2020. Derefter vil det blive anvendt til LTE/4G med yderliger 2x30 MHz.

Auktionerne over både 700 MHz og 900 MHz båndene vil blive afviklet i 2018/19.

Lars  Smile



Ja. Det er sikkert fordi at 3 og dermed Oister bruger 1800mhz til 4g og 900Mhz til 3G.

Det sjove er, at jeg måler meget større hastighed på 4g. Alligevel oplever jeg 3G hurtigere og mere stabilt ved dagligt brug.

For mig betyder det mere end en høj hastighedsmåling.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu