recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic optager: problemer med Auto Setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic optager: problemer med Auto Setup

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 09:04
antenneudgangen...mente jeg
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Med optageren slukket: Signalkvalitet 100 Signalniveau: 78. Med optageren tændt: Signalkvalitet 0 og signalniveau 82. 
Kunne godt være noget med dårlig forbindelse, eller utætte kabler, så der kommer støj på, som ødelægge signalkvalitet.
Der SKAL bruges fuldt skærmede kabler med HF tætte stik.

Mvh. JørgenT

Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 10:13
Jeg bruger skærmede stik på kablerne. Om kablerne er skærmede ved jeg ikke. Det de tykke kabler som også bruges til Canal Digital parabol-TV, jeg bruger.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 10:50

Gå uden om Recorder, fordel så det er seperat signal til den og TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Tak Smile....jo, men havde været rigtig godt at optageren virkede som den skal, så jeg ikke hele tiden selv skal skifte mellem TV/HDMI udgang, når en optagelse går i gang/slutter eller jeg det ene øjeblik skal bruge optagerens remote til at skifte kanal og næste øjeblik Tv'ets remote, når optageren ikke er tændt eller i gang med at optage. Hmmm, måske knap så godt et køb alligevel Unhappy
Der har intet været med signalkvaliteten hos mig. Ville være lidt dumt, at sælge den til den pris, hvor jeg skriver, at Blu-ray og dvd ikke altid virker, men at resten virker. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 11:33
Til: Radiomanden:

Jeg er ikke helt med på, hvordan man så deler seperat, når optager og tv vel skal være forbundet med hinanden som Henrik B skreV : "Og du har "sløjfet" antennekablet gennem optageren? Altså: Vægstik -> antenneindgang på optager -> antenneudgang på optageren -> antenneindgang på TV?".

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 11:44

Ganske enkelt. Vægudtag > fordeler > Recorder, fordeler > TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 11:50
Ok tak for info. Så skal jeg have 3 tykke kabler liggende/igennem vægge, da jeg har to TV...det var ikke lige en del af planen Smile Jeg må se om problemet fortsætter -periodisk- som de er forbundet nu.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Ok tak for info. Så skal jeg have 3 tykke kabler liggende/igennem vægge, da jeg har to TV...det var ikke lige en del af planen Smile Jeg må se om problemet fortsætter -periodisk- som de er forbundet nu.
Så med 2 TV må du allerede have noget fordeler på? 
Kan være det er med til at give problemet, hvis det ikke er korrekt udført?

Mvh. JørgenT
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 11:59
Det er det helt sikkert ikke....er næsten lige flyttet ind og har slet ikke fået trukket kabel til det andet TV endnu.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Det er det helt sikkert ikke....er næsten lige flyttet ind og har slet ikke fået trukket kabel til det andet TV endnu.
Ah... Smile
Så skal du måske have en 3-vejs fordeler i stil med denne:

hvis der er signalstyrke nok til det.
Så måske bliver der behov for en fordeler med forstærker?

For øvrigt, hvis du fører kabel direkte fra vægdåse til TV (evt sæt de 2 kabelender ind/ud af recorder sammen), hvilken signalstyrke kan der så aflæses?

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 06-August-2017 kl. 12:10
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 12:23
Der er ikke plads i vægstikket til en 3-vejsfordeler, da antenne, TV og internet stik sidder klods op ad hinanden på dåsen. Så en fordeler vil skulle sættes et stykke nede på et kabel. Men igen jeg skal ikke have 3 tykke kabler trukket igennem flere vægge igennem hele min lejlighed pga den indkøbte recorders problem (max 2 kabler). Så jeg må finde en anden løsning Smile

Kabel fra vægdåsen og direkte til TV... så er styrken 100.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu