recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic optager: problemer med Auto Setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic optager: problemer med Auto Setup

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 07:21
Underteksterne via tekst-Tv er vist kun til direkte TV på DR1 og TV2 for hørehæmmede eller for os andre der ikke kan høre, hvad de mumler i danske TV-serier LOL
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 22:10

Kan du Henrik B. evt. svare mig på, om der er noget galt med min nyindkøbte gamle HDD-optager? Der bliver sort skærm på mine digitale kanaler på mit TV, bare jeg tænder for Hdd-optageren (altså også selv om den ikke optager). Når jeg slukker optageren kommer kanalerne igen. Timer-optager jeg et program, bliver programmet optaget som det skal, men stadig sort skærm på de digitale kanaler under optagelse. 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 22:20
Jeg tror det er CEC-styringen som "forstyrrer". D.v.s. at når du tænder for optageren, så sender den et signal til TV'et, om at skifte til den HDMI-indgang som optageren sidder i.
Hvad sker der, hvis du tænder for optageren, så der kommer sort skærm, og du så skifter indgang på TV'et?

M.v.h.
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 22:28
Så der stadig sort skærm på de digitale kanaler, men billede på den HDMI indgang som optageren er tilsluttet. Men skal jo kunne se et program samtidig med at jeg optager et andet. Men som sagt også sort skærm på digitale kanaler selv om jeg ikke optager. På de digitale kanaler får jeg info: "Intet signal..kontroller, så der antenneforbindelsen".
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 22:29
Ups...kontroller antenneforbindelsen...skulle der bare have stået.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 00:11
Og du har "sløjfet" antennekablet gennem optageren? Altså: Vægstik -> antenneindgang på optager -> antenneudgang på optageren -> antenneindgang på TV?

M.v.h.
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 00:18
Yes, har tilsluttet korrekt og det virkede da også forleden dag. Men det varede kort Confused
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 02:06

Selv om der optages, så kan der jo sagtens ses en anden udsendelse fra den samtidig eller ses en optagelse, så det behøver ikke at være via TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 06:51
Tak Smile....jo, men havde været rigtig godt at optageren virkede som den skal, så jeg ikke hele tiden selv skal skifte mellem TV/HDMI udgang, når en optagelse går i gang/slutter eller jeg det ene øjeblik skal bruge optagerens remote til at skifte kanal og næste øjeblik Tv'ets remote, når optageren ikke er tændt eller i gang med at optage. Hmmm, måske knap så godt et køb alligevel Unhappy
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Ups...kontroller antenneforbindelsen...skulle der bare have stået.
Noget tyder på dit antennesignal ikke er optimalt. Med digitale signaler er margin imellem "alt ser fint ud" og "virker ikke" meget lille. Wink

På TV er der sandsynligvis et menupunkt (under kanal indstilling?)  hvor du kan aflæse signalstyrke- og kvalitet.
Prøv aflæse dem med optager slukket, jeg vil forvente at signalstyrke nok ligger i den lave ende af skala. 

Mvh. JørgenT
Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 08:52
Med optageren slukket: Signalkvalitet 100 Signalniveau: 78. Med optageren tændt: Signalkvalitet 0 og signalniveau 82. 

Til top
AnneK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2017
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnneK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 09:02
Nu kom der igen billede på de digitale kanaler i mens optageren er tændt. Det virker som en løs forbindelse i antenneindgangen på optageren , når man rør antenneledningen. Har afprøvet med 2 nye antenneledninger (hvoraf den ene er skærmet) og det gør ingen forskel. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu