recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lange kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lange kabler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 19:42
Hdmi over netværk er findes , og 30 meter er intet problem.

Højttaler avler kan føre til lange og mange indlæg,

Men selv de billige fra HN løser opgaven hvis jeg skal svare.   

Havde måske hvalp 4mm2 til fronter hvis der skal bruges 30 meter alt efter effekter.
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 12:22
Hej Folkens

Er der nogen her inde der har erfaring med at trække lange kabler frem til Tv, højtalere, afspiller ect.?
Jeg skal have flyttet mit rack væk fra stuen og skal hermed have trukket nogle "lange" kabler frem og tilbage.

Jeg har tænkt på noget Kat6 kabel som erstatning for HDMI, men jeg kender ikke til udstyr som skal konvertere til HDMI? Som det er nu skal der sendes FullHD signal, men skal ikke udelukke 4K på et senere tidspunkt.

Er en god kvalitet 2,5mm2 til højtalere rigeligt? Tænker noget i stil med denne https://www.thomann.de/dk/the_sssnake_spk225.htm

Jeg skal også bruge et langt signal kabel til sub?

Alle mine kabel træk ligger omkring 30 meter. 5.1 setup.
Planen er at have TV, bluray afspiller og sub stående i stuen og så have for- og effekt-forstærker sammen med diverse bokse (så som switch, sonos osv.) stående i rack skab i teknik rum. 

Er der noget man skal være særligt opmærksom på?

På forhånd tak og god søndag.
MK Sound - Anthem - Lexicon - Samsung
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu