recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos VS Bose
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos VS Bose

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos VS Bose
    Sendt: 01-August-2017 kl. 15:25
Måske er forskellen at du bruger Spotify Connect og det gør jeg ikke, da Connect ikke kom til x09 modellerne. Du kan evt. prøve at bruge Onkyo app'en, som udelukkende fungerer som en smart fjernbetjening. Min opfattelse er, at det virker hver gang

Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Tillad mig at stille spørgsmåltegn ved dit problem med Onkyo'en. 
Du skriver, at Onkyo som bekendt har problemer med HDMI. De problemer jeg har hørt om, er at HDMI kan brænde af. Altså enten virker det perfekt eller også er det dødt. Som jeg læser dit indlæg har du ikke haft det problem.
Jeg har selv brugt en Onkyo 809 i 4-5 år med Spotify uden der har været problemer. Det var første generation der havde Spotify undersøttelser og jeg har måske haft udfald 2-3 gange. Derfor undrer jeg som over, at en model, hvor Onkyo har haft fem generation til at forfine understøttelse ikke fungerer OK. Er du sikker på det ikke er dit netværk eller andet ikke spiller ordentligt. Det ville jeg tænke meget over inden jeg valgte en så stor down grade som Spotify og Bose er.

Du siger noget :) lad mig forklare mig 
Det kan egentligt sagtens være netværket der driller og ikke HDMI, men det er stadig irriterende :)
Men problemet er kun på min Onkyo mit TV, min Chromecast, min ATV4 finder Spotify hver gang

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 16:32
Tillad mig at stille spørgsmåltegn ved dit problem med Onkyo'en. 
Du skriver, at Onkyo som bekendt har problemer med HDMI. De problemer jeg har hørt om, er at HDMI kan brænde af. Altså enten virker det perfekt eller også er det dødt. Som jeg læser dit indlæg har du ikke haft det problem.
Jeg har selv brugt en Onkyo 809 i 4-5 år med Spotify uden der har været problemer. Det var første generation der havde Spotify undersøttelser og jeg har måske haft udfald 2-3 gange. Derfor undrer jeg som over, at en model, hvor Onkyo har haft fem generation til at forfine understøttelse ikke fungerer OK. Er du sikker på det ikke er dit netværk eller andet ikke spiller ordentligt. Det ville jeg tænke meget over inden jeg valgte en så stor down grade som Spotify og Bose er.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 13:20
Bromberg5 må tro at Heos er fra Samsung, og det er det jo ikke. Det er fra Denon, og er implementeret i de nye recievere også fra Marantz
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Ak ja så faldt jeg i "Samsung" fælden:). Var ret sikker på st have læst at Sonos var eneste der kunne sådan.
Det er dog noget tid siden.
Perfekt - tak for det

Hvorfor er det en "Samsung" fælde?
Må være faldet af på den, mindes ikke jeg har hørt om dette før. :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 10:45
Min Bose SoundTouch kan også ses direkte i Spotify app'en
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 08:40
Spotify er dog den eneste app, som kan se Sonos-enhederne. Apple Music, Tidal, Deezer osv. kan ikke bruge samme funktion.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 07:20
Ak ja så faldt jeg i "Samsung" fælden:). Var ret sikker på st have læst at Sonos var eneste der kunne sådan.
Det er dog noget tid siden.
Perfekt - tak for det
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 06:58
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Med Sonos kan du som eneste platform, bruge Spotify traditionelt og finde dine Sonos højtalere i Spotify.


Det kan du altså også med Denon Heos og Chromecast. :)


Det var jeg ikke klar over. Kan en heos højtaler findes direkte fra Spotify?


Ja. Heos har understøttet Spotify Connect fra day one. Jeg sidder selv med Heos og Chromecast. Heos virker helt på linje med Sonos.

Redigeret af Ukke - 31-Juli-2017 kl. 06:59
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Med Sonos kan du som eneste platform, bruge Spotify traditionelt og finde dine Sonos højtalere i Spotify.


Det kan du altså også med Denon Heos og Chromecast. :)


Det var jeg ikke klar over. Kan en heos højtaler findes direkte fra Spotify?


Kan ikke svare for heos, men raumfeld kan du, og også cc som nævnt, så kan næsten ikke forstille mig, at noget så lækkert som heos ikke skulle kunne.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Med Sonos kan du som eneste platform, bruge Spotify traditionelt og finde dine Sonos højtalere i Spotify.


Det kan du altså også med Denon Heos og Chromecast. :)


Det var jeg ikke klar over. Kan en heos højtaler findes direkte fra Spotify?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 21:19
Må indrømme jeg er blevet glad for raumfeld. Tænker den også lever op til det du søger.

https://www.teufelaudio.com/wifi/raumfeld-connector-p9527.html

Men ja, både cc og cc audio burde også kunne gøre det.

Redigeret af aerik - 30-Juli-2017 kl. 21:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu