recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony A1 Oled kontra Pana VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony A1 Oled kontra Pana VT50

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony A1 Oled kontra Pana VT50
    Sendt: 30-Juli-2017 kl. 22:31
Hej Forum

Jeg har været gemt væk en del år og sammenholdt med det har fulgt udviklingen af nye tv på markedet. Jeg har derfor et spørgsmål ang. Sony A1 Oled, som jeg faldt over på Flatpanels´ test side og som jeg er blevet lidt forelsket i.

Jeg har datidens flagskib et Panasonic VT50 55", som jeg købte tilbage i 2012. Jeg er yderst tilfreds med mit VT50 og faldt kun over Sony A1 ved et tilfælde og havde egentlig ikke planer om et nyt tv men....

Vil jeg kunne se en mærkbar ændring på billedekvaliteten ved at skifte mit VT50 ud med A1? Langt de fleste film, som jeg ser er i 1080p og 720p. Med andre ord vil jeg overhovedet kunne se forskel på de to modeller hvis jeg afspiller mine 1080p film? Ved alm. tv-udsendelser vil jeg vel heller ikke kunne se den store ændring?

  
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 08:40
Ja, du vil kunne se forskel - bedre sort, højere kontrast og højere lysstyrke, større farverum m.v.

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 13:31
Ingen tvivl om at billede forskellen er som beskrevet af Henrik B. Omvendt, når nu at du er tilfreds med dit VT50, så synes jeg (min oplevelse), at man skal gøre op med sig selv, om skiftet er den ret store merpris værd. 

Redigeret af Hother - 31-Juli-2017 kl. 13:31
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 16:32
Enig!

M.v.h.
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 12:22
4K og HDR, specielt HDR, giver forskellen. hvis ikke du har adgang til dette så vil jeg ikke mene det er pengene hver i forhold til VT50 eller alt andet top-end fra 2012 og frem.
synes jeg:-) 
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 14:06
Hvis materialet ikke er bedre end fuld HD, så ville jeg nok også slå koldt vand i blodet. 4K HDR - især HDR - giver et markant løft, som A1 vil levere meget overbevisende. Bevares, opskaleringen er også god, men du kan ikke trylle flere detaljer ud af et 1080p-signal blot ved at vise det på en 4K-skærm, og mange af de dyder, som OLED besidder, har dit plasma i forvejen. Der vil være mere knald på lyset, så du vil have nemmere ved at se TV i en oplyst stue, men omvendt så mener jeg ikke man bør købe TV blot fordi det performer godt i ugunstige omgivelser.

De støre streamingtjenester rykker mod 4K, hvor vi i DK endnu ikke har fået udlejningstjenesterne med (Google, Microsoft, Apple), men Netflix og Amazon har indhold du allerede nu kan se. Ligeledes så er der lidt indhold fra Viasat, som kan hentes i 4K. Der kunne dermed være fornuft i at vente til det trods alt var muligt at leje film i 4K herhjemme, så du kan få de nyeste film hjem i stuen i en kvalitet, som bejler til et 4K OLED.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu