recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Evt ny surround reciver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Evt ny surround reciver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomas36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas36 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Evt ny surround reciver
    Sendt: 30-Juli-2017 kl. 22:46
Jeg tænker om det kan betale sig at opgraderes min ellers velfungerende Pioneer SC-LX73 til en ny tidssvarende, skal siges at jeg kun bruger den til lyden fra Netflix og Hbo. Vil jeg hente noget på lydsiden?
Pioneer Krp 500
Pioneer SC - LX73
Pioneer BDP - LX71
Jbl ls 60 Front
Jbl ls 40 Bag
Jbl ls center
Jbl ls120p subwoofer
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 23:05
Hvad vil du opnå af forbedringer?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 04:20
HBO er der slet ikke noget at hente ved. De sender op til 1080p og DD 5.1. Det er din nuværende kompatibelt med.
Netflix sender derimod op til 4K (2160p), HDR og DD+ Atmos. Det kan din nuværende derimod ikke klare. Og har du et 4K TV, så er det bestemt en vigtig detalje.
Men eftersom du siger de to er din eneste kilder, så har jeg på fornemmelsen, at det er indbyggede apps i dit TV? For så får du stadig 4K, selvom din forstærker ikke understøtter det :)
Så det eneste der er at hente, er potentiel Atmos på Netflix. Men udvalget er så lille, at det bestemt ikke kan betale sig endnu. Tror der er 2-4 titler på nuværende tidspunkt.

Så for at opsumere: Hvis du virkelig kun ser fra de to kilder (HBO Nordig og Netflix), så vil jeg ikke mene du får noget ud af at opgradere din forstærker. Kun hvis du samtidig vælger en der er meget kraftigere. Og en LX73 er i forvejen ret kraftig, så det vil blive en dyr affære at toppe den.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 06:30
Enig med Nagash. Medmindre du skal køre 4K kilder igennem receiveren så er det svært at se hvorfor du skulle skifte receiveren. Specielt hvis du kører optisk fra TV til receiveren.

Hvis du har penge der brænder i lommen så var det måske bedre at se på opgraderinger i resten af dit setup.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 16:28
@Nagash

HBO Nordic har også Dolby Digital + på mange af deres serier. Selv 6.1 har jeg oplevet på Banshee.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 17:38
JordanDK - Men det er Pioneeren også kompatibel med. Det er kun Dolby Atmos og DTS X af lydformater, som den ikke kan klare.
Dolby Digital Plus, Dolby True HD og DTS HD Master Audio kan den sagtens klare.
Til top
thomas36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas36 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 22:39
Tak for hælpen, jeg beholder den og tænker mig lige lidt om hvad på ønskelisten jeg skulle få lyst til at købe. Købte en Marantz PM8005 og en netværksafspiller i november så måske et par bedre højtalere.

Pioneer Krp 500
Pioneer SC - LX73
Pioneer BDP - LX71
Jbl ls 60 Front
Jbl ls 40 Bag
Jbl ls center
Jbl ls120p subwoofer
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af thomas36 thomas36 skrev:

Tak for hælpen, jeg beholder den og tænker mig lige lidt om hvad på ønskelisten jeg skulle få lyst til at købe. Købte en Marantz PM8005 og en netværksafspiller i november så måske et par bedre højtalere.


Jeg ville kigge på et nyt Oled TV med det budget.


Redigeret af bphhm - 31-Juli-2017 kl. 23:33
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu