recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skype på mobil (OnePlus) - kan ikke installeres?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skype på mobil (OnePlus) - kan ikke installeres?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skype på mobil (OnePlus) - kan ikke installeres?
    Sendt: 31-Juli-2017 kl. 14:37
Hej

Jeg har brugt Skype i mange år og også tidligere på mobil, men er nu stødt ind i et problem.

Jeg forsøgte i dag at installere Skype på min OnePlus Two. Synes ikke installationen blev gennemført ordentligt og Skype startede heller ikke op eller bad om brugernavn / password.

Så jeg prøvede at installerer det igen. Men får så at vide, at det kan jeg ikke, da Skype allerede er installeret. Men når jeg går ind i mine apps, så er Skype der ikke, heller ikke på skrivebordet og heller ikke når jeg søger efter apps!?

Der er intet sted jeg kan starte eller køre Skype og når jeg går ind i Google Play, så siger den også, at det allerede er installeret. Men heller ingen åbn/kør-mulighed der.

Forsøgte en sidste gang og fik så "Fejlkode 495 - Appen kan ikke downloades" (til trods for at den altså siger, at den allerede er downloadet).

Så bliver jeg jo lidt forvirret. Er der nogen der har tips, tricks eller idéer til hvad der kan være galt og hvordan jeg får det til at spille? Evt. andre OnePlus-ejere derude?

På forhånd mange tak og rigtig god sommer til jer alle! :-)




Redigeret af MortenMJ - 31-Juli-2017 kl. 15:31
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 14:57
Kan du ikke afinstallere igennem playstore?
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Kan du ikke afinstallere igennem playstore?

Det kan jeg desværre ikke nej.

Det eneste der er synligt når jeg går ind på Google Play (under Skype naturligvis) er den grønne knap"Installeret".

Når jeg så trykker på den vil den logge ind på Google, jeg logger så ind og gennemgår hele flowet en gang til og kommer så til et skærmbillede hvor der står "Appen kan ikke installeres på nogen af enhederne".

I bunden er der så en "Annuller"-knap og "Installer"-knappen er inaktiv.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 15:28
Kan du ikke gå ind under "apps" eller "programmer" i indstillinger, og her finde Skype (det burde man hvis den reelt er installeret), og her kan du så vælge at afinstallere "udenom" play store.

Redigeret af NikolajDS - 31-Juli-2017 kl. 15:28
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Kan du ikke gå ind under "apps" eller "programmer" i indstillinger, og her finde Skype (det burde man hvis den reelt er installeret), og her kan du så vælge at afinstallere "udenom" play store.

Tak for dit velmente forsøg på at hjælpe, men som jeg skrev i det første indlæg:

"Men når jeg går ind i mine apps, så er Skype der ikke, heller ikke på skrivebordet og heller ikke når jeg søger efter apps!?"

Så jeg har prøvet at søge, men den finder det ikke.

Det virker som om telefonen tror at Skype er installeret, men at det i virkeligheden ikke er installeret.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Kan du ikke gå ind under "apps" eller "programmer" i indstillinger, og her finde Skype (det burde man hvis den reelt er installeret), og her kan du så vælge at afinstallere "udenom" play store.

Tak for dit velmente forsøg på at hjælpe, men som jeg skrev i det første indlæg:

"Men når jeg går ind i mine apps, så er Skype der ikke, heller ikke på skrivebordet og heller ikke når jeg søger efter apps!?"

Så jeg har prøvet at søge, men den finder det ikke.

Det virker som om telefonen tror at Skype er installeret, men at det i virkeligheden ikke er installeret.
 
Men ud fra den sætning var det lidt svært at regne ud, at du gik ind via. indstillinger/apps, men den logiske konklusion (i hvert fald i min verden) på den sætning må være, at du kun havde ledt efter den i din "app drawer" og på dit "skrivebord".
 
Men ok, træls at det ikke hjalp..
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Kan du ikke gå ind under "apps" eller "programmer" i indstillinger, og her finde Skype (det burde man hvis den reelt er installeret), og her kan du så vælge at afinstallere "udenom" play store.

Tak for dit velmente forsøg på at hjælpe, men som jeg skrev i det første indlæg:

"Men når jeg går ind i mine apps, så er Skype der ikke, heller ikke på skrivebordet og heller ikke når jeg søger efter apps!?"

Så jeg har prøvet at søge, men den finder det ikke.

Det virker som om telefonen tror at Skype er installeret, men at det i virkeligheden ikke er installeret.
 
Men ud fra den sætning var det lidt svært at regne ud, at du gik ind via. indstillinger/apps, men den logiske konklusion (i hvert fald i min verden) på den sætning må være, at du kun havde ledt efter den i din "app drawer" og på dit "skrivebord".
 
Men ok, træls at det ikke hjalp..

Jeps, det er lidt træls. Men har altså prøvet at søde, men den finder ikke Skype. Så det er det nok ikke - så der er underligt at telefonen tror det. :/
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 15:49
Det må kunne klares med en nulstilling af tlf
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må kunne klares med en nulstilling af tlf

Det er ikke utænkeligt, at du har ret i det.

Jeg ville bare være ked af, om jeg mister mine beskeder og indstillinger mv.

Jeg har TWRP installeret. Ved ikke om du kender det.

Her har jeg mulighed for at wipe "Dalvik / ART Cache" eller "Cache" - det burde jeg vel godt kunne gøre, uden at det sletter beskeder eller indstillinger mv.?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må kunne klares med en nulstilling af tlf


Det er ikke utænkeligt, at du har ret i det.

Jeg ville bare være ked af, om jeg mister mine beskeder og indstillinger mv.

Jeg har TWRP installeret. Ved ikke om du kender det.

Her har jeg mulighed for at wipe "Dalvik / ART Cache" eller "Cache" - det burde jeg vel godt kunne gøre, uden at det sletter beskeder eller indstillinger mv.?


Det burde du kunne klare på den måde ja, men det kan stadig give noget bøvl.

Men hvis du kigger igennem filsystemet, er der så spor af Skype?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 17:01
Prøv hent Skype som APK udenom Play store og huske i indstillinger at sige ja til at må installere filer som kan være farlige eller hvad det hedder på din mobil.

http://www.apkmirror.com/apk/skype/
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Prøv hent Skype som APK udenom Play store og huske i indstillinger at sige ja til at må installere filer som kan være farlige eller hvad det hedder på din mobil.

http://www.apkmirror.com/apk/skype/


Hej JordanDK

Det virkede! Det havde jeg aldrig nogensinde selv fundet på at forsøge med, så tusind tak for hjælpen! SmileThumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu