recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabel-TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
anhal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anhal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabel-TV
    Sendt: 01-August-2017 kl. 15:14
Hej.
Vi har lige flyttet i ny lejlighed.
Vi er ikke tilmeldt noget kabelTV og det står i vores lejekontrakt at det er vores eget ansvar at sørge for TV-signal som leveres af Stofa.
Jeg har d.d. kontaktet Stofa som kræver ca. 500 DKK for oprættelse ifa. teknikerbesøg.
 
Her er mit spørgsmål:
1) Stofa kabel-tv virker allerede i lejligheden. Vil det være ulovlig af mig at benytte dette, da jeg ikke betaler. Eller er det Stofas ansvar at sørge for at lukke ned for signalet?
 
2) Reelt set ønsker jeg at betale for Kabel-tv-signal. Det er teknikerbesøget jeg finder urimelig. Vil jeg kunne kræve at de ikke tager betalt for "teknikerbesøg", hvis jeg gør dem opmærksom på at jeg allerede i forvejen har TV-signal?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 15:43
Er det fordi I vil leje Smartboksen? Der er en del opsætning med den før den virker. Men ellers så mener jeg heller ikke I skal betale for at få "åbnet for signalet". Det ville være uklogt bare at se "gratis TV"
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af anhal anhal skrev:

Vi er ikke tilmeldt noget kabelTV og det står i vores lejekontrakt at det er vores eget ansvar at sørge for TV-signal som leveres af Stofa.
Jeg har d.d. kontaktet Stofa som kræver ca. 500 DKK for oprættelse ifa. teknikerbesøg.

.......
 
2) Reelt set ønsker jeg at betale for Kabel-tv-signal. Det er teknikerbesøget jeg finder urimelig. Vil jeg kunne kræve at de ikke tager betalt for "teknikerbesøg", hvis jeg gør dem opmærksom på at jeg allerede i forvejen har TV-signal?
Jeg går ud fra I kan vælge en pakkestørrelse?
I så fald sidder der et filter som skal skiftes/monteres, afhængig af hvilken pakke tidligere lejer havde, i forhold til hvad I ønsker.
Ved I om der er forskel på det som der leveres, og det I ønsker?
Hvis der ikke er forskel burde det ikke være nødvendigt med tekniker, men det er ikke sikkert de har styr på sagerne, så de vil ud og tjekke  LOL

Og pris på ca. 500DKK lyder meget i stil med det vi giver i vores lokale antenneforening med Yousee/DK-TV som leverandør/servicepartner, for ændring af filter/pakkestørrelse.

Mvh. JørgenT



Redigeret af JørgenT - 01-August-2017 kl. 16:28
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 16:56
Som ny kunde betalte jeg ikke noget for at få åbnet for signalet. Bestilte Bredbånd, TV og Smartboks samtidigt fordi jeg så ville få rabat på leje af boks, så prisen kun blev 15kr/md. Det holdt så ikke vand da den første regning kom. Så kostede den 75kr/md.

Så forlang at få jeres kabel TV uden 500kr i oprettelse. De sendte iøvrigt en tekniker uden beregning for at sætte mit Bredbånd op og connecte med Smartboksen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af anhal anhal skrev:


Her er mit spørgsmål:
1) Stofa kabel-tv virker allerede i lejligheden. Vil det være ulovlig af mig at benytte dette, da jeg ikke betaler. Eller er det Stofas ansvar at sørge for at lukke ned for signalet?


Det er lidt af et dilemma, fordi det er op til Stofa om der er noget i kablerne. Det der oftest sker, er at filteret der bestemmer hvilken TV-pakke der kommer ud af jeres stik, ikke fjernes, før der er en tekniker der er i området alligevel.

Det vil sige at gør i intet, risikerer i at der pludseligt ikke er noget signal.

Du/I er klar over at i selv skal gøre noget og at det kan være en gråzone at lade være med at kontakte/betale Stofa. Derfor kan i risikere at de forlanger betaling med tilbagevirkende kraft.

 
Oprindeligt skrevet af anhal anhal skrev:

2) Reelt set ønsker jeg at betale for Kabel-tv-signal. Det er teknikerbesøget jeg finder urimelig. Vil jeg kunne kræve at de ikke tager betalt for "teknikerbesøg", hvis jeg gør dem opmærksom på at jeg allerede i forvejen har TV-signal?


De 500 kroner er peanuts i forhold til, hvad du kommer til at betale Stofa i de næste mange år fremover. Og jeg formoder at du finder det rimeligt at Stofa sørger for at din installation er rigtigt opsat?

Mit råd: Betal de 500 kroner og hav dit på det rene.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 18:22
Jeg synes det er mærkeligt at man skal betale for at blive kunde, når der er tale om et abonnement.

Stofa må jo være interesseret i at tjene penge?

Hos youSee sender de uden beregning nye routere ud til folk hvert 2. år hvis man siger der er dårlig dækning.

Hvis der er forbindelse, så mener jeg du skal stå på din ret til at slippe for tekniker gebyr. Tekniker besøg er inklusiv i abonnementet, hvis det er Stofa som er skyld i dårligt signal.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 20:49
Hvis pakken ellers passer til det du ville bestille selv, så ville jeg nok spørge Stofa om de ikke kunne se bort fra de 500 kr. for tekniker besøg fordi det jo ikke er nødvendigt.
Til top
anhal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anhal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 22:33
Hej alle. Tak for gode, relevante svar.
Lige nu ser vi TeliaTVs "Lille pakke" via Apple TV 4. Det fungerer udmærket. Mit/vores eneste problem er at TV2 Danmark er i for lav opløsning. Her hjemme ser vi også NRK og TV2 Norge. Desværre har man også begyndt at sende NRK1 ringere opløsning, og TV2 Norge har altid været sendt i suboptimal kvalitet. Men så koster pakken også blot 99 kr/mdr. 

Jeg checket i går. Og lige nu, sender Stofa den "Lille pakke" via vores antennestik, uden at vi er tilmeldt eller vi betaler for dette. Det er også denne vi ønsker. Jeg kommer til at ringe dem, og høre om vi kan få "Lille pakke" til 166 kr/mdr, minus 500 kr for teknikerbesøg. 
Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil vi køre videre med TeliaTV via Apple TV 4. 

Jeg er enig med jer i at det er dumt at ikke betale.
Tak for gode svar.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 22:45
Det er ikke sådan at den lille pakke eventuelt betales via dit medlemskab af boligselskabet/grundejerforeningen eller lignende?
Til top
anhal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anhal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Det er ikke sådan at den lille pakke eventuelt betales via dit medlemskab af boligselskabet/grundejerforeningen eller lignende?

Det står meget grundigt pointeret i lejekontrakten at man personlig er ansvarlig for sit TV-abonnement. Så det tror jeg ikke.

Redigeret af anhal - 01-August-2017 kl. 22:59
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2017 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af anhal anhal skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Det er ikke sådan at den lille pakke eventuelt betales via dit medlemskab af boligselskabet/grundejerforeningen eller lignende?

Det står meget grundigt pointeret i lejekontrakten at man personlig er ansvarlig for sit TV-abonnement. Så det tror jeg ikke.

Så gør et eller andet, hvis du vil have Stofa og MÅSKE kan få det uden denne uhyrlige startafgift, mens der er hul igennem, i vægdåsen. Sig til dem, at der er en programpakke allerede nu, og hvorfor der så skal betales for at få en tekniker ud.

Måske, de blot ikke har fået lukket signalet efter den tidligere lejer?
Måske, de lader signalet være åbent, for at få kunder i butikken?
Til top
anhal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anhal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2017 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Så gør et eller andet, hvis du vil have Stofa og MÅSKE kan få det uden denne uhyrlige startafgift, mens der er hul igennem, i vægdåsen. Sig til dem, at der er en programpakke allerede nu, og hvorfor der så skal betales for at få en tekniker ud.

Måske, de blot ikke har fået lukket signalet efter den tidligere lejer?
Måske, de lader signalet være åbent, for at få kunder i butikken?
 
Nu har jeg kontaktet min udlejer PM ift. om Stofas "lille pakke" i realiteten betales af udlejer. Det er Region Syddanmark som udlejer lejligheden til mig, og de lejer den igen af TopDanmark. Det er derfor ikke helt tjek på alle aftaler..
Hvis de afkræfter at lille pakke er betalt kontakter jeg Stofa hurtigst mulig, ift. at slippe teknikerbesøg.
Umiddelbart tænker jeg at signalet altid står åbent.


Redigeret af anhal - 02-August-2017 kl. 09:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu