recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Høretelefoner der holder lyden ude og inde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Høretelefoner der holder lyden ude og inde

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Høretelefoner der holder lyden ude og inde
    Sendt: 02-August-2017 kl. 19:23
Jeg er på udkig efter nogle høretelefoner (on ear) der - vigtigst af alt - holder lyden inde. Vi bor i en lille lejlighed - lidt endnu - med kun et tv, og da jeg foretrækker at surfe og se på reviews på nettet, imens min kæreste bruger fjernsynet, så vil jeg have nogle høretelefoner jeg kan bruge til det.

De skal som sagt - vigtigst af alt - holde lyden inde, men skal også være lidt noise cancelling den anden vej. Derudover skal de være trådløse med Bluetooth og gerne koste under 1.500 kr.

Har kigget på noget Bose, men hører gerne nogle forslag her?

Kom frisk!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2017 kl. 19:50
hvis du skal holde lyden inde og støj ude, så skal du have med lukkede kapsler. Og dermed over ear - ikke on-ear. Bose quietcomfort er nok defakto de bedste på markedet, men samsung laver faktisk også et par ganske ok i deres Level serie.


Samsungs er BT udgaver, men kan også køre med ledning.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2017 kl. 20:45
Hov, det var en typo. Jeg mente (over ear).

Tak Claus. Jeg vil tjekke det ud.

Nogen specielle modeller fra Samsung du tænker på? Kan se Level Over måske er lidt svær at få fat på?

Edit:

Kan dog se at QuietComfort sprænger budgettet lidt, men der kan vel spares op. Der er vel kun Bose QC 25 og 35 man kan vælge imellem?

Hvad med Bose SoundLink Around Ear II, de holder måske ikke så godt på lyden og holder støj ude? Det skal være QuietComfort?

Nu snakker vi Bose og Samsung, som jo nok er forholdsvis dyre løsninger. Hvis man ikke er sååå pernitten med lyd, kan der så findes et godt alternativ til de max 1.500 kr.?



Redigeret af Alinity - 02-August-2017 kl. 21:49
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2017 kl. 22:12
Bose Soundlink er uden aktiv støjreduktion hvilket gør en kæmpe forskel. Jeg har selv et par Bose QC35 som simpelthen er fænomenale både i forhold til støjreduktion begge veje, batteritid men også lydkvalitet. Jeg ville nok anbefale at gå all-in hvis det overhovedet er muligt at sprænge budgettet

Alternativ til en væsentlig billigere penge kunne være Plantronics BackBeat Pro 2 til omkring 1.400,- 

her er en test   

https://www.altomdata.dk/plantronics-backbeat-pro-2-test-kan-bruges-overalt/

Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2017 kl. 23:03
Har faktisk læst lidt mere rundt omkring, og det ser godt nok ud som om, at Bose QC 35 er nogle lækre høretelefoner. Måske jeg skulle spare op et par mdr. mere og så gå all in, som du siger.

Har dog også set et review af nogle Sennheiser http://www.pricerunner.dk/pl/94-3929979/Hoeretelefoner/Sennheiser-HD4.50-BTNC-Sammenlign-Priser men det bliver jo nok _aldrig_ det samme som med QC 35?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 00:23
Jeg har ikke prøvet dem, men de ser faktisk også ret fede ud - og ihvertfald Engadgets review her tyder også på de ikke er langt fra QC 35

https://www.engadget.com/2017/01/06/sennheiser-hd-series-wireless-headphones-hands-on/

eller dette review

http://economictimes.indiatimes.com/magazines/panache/sennheiser-hd4-50-btnc-review/articleshow/58608380.cms

måske et rigtig godt og økonomisk alternativ 



Redigeret af spawn - 03-August-2017 kl. 00:26
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 08:01
Du kan også overveje SONY 1000X. De fås i dag til en ret fordelagtig pris, og lyder efter min mening bedre end mine QC35. Den vinder da også i adskillige tests foran QC35. Komforten er dog lidt bedre på QC35, hvilket gjorde, at jeg i sin tid valgte den fremfor 1000X. Designet fandt jeg også bedre på QC35, men det er jo en smagssag.

Bor du tæt på Aarhus, kan du få SONYen for 1699 i Power ude i Tilst. De har den som "køtilbud", men mon ikke der vil være en god håndfuld eller to tilbage i løbet af ugen.


Redigeret af Ukke - 03-August-2017 kl. 08:02
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 08:51
spawn: Ja de ser ret interessante ud. Eneste minus ved dem, er dog, at du ikke kan lade dem op samtidig med, at du bruger dem, så det er lidt trist, men måske ikke den største dealbreaker, men lidt alligevel.

Ukke: Når du skriver SONY 1000X mener du så SONY MDR-1000X? Kan se de står til omkring 2.200 kr. og da jeg ikke bor i nærneden af Tilst, men i Aalborg, så er det nok lidt langt at køre. Men mange tak for dit indspark.

Jeg må dog indrømme jeg er meget hook på de der QC35, som vil passe godt til min nye MacBook Pro, men omvendt, så kunne det jo også være fedt at spare 1.000 kr. hvis dem fra Sennheiser eller Plantronics BackBeat Pro 2 gør det godt?

Det må jeg lige i dialog med mig selv om Thumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs Up


Redigeret af Alinity - 03-August-2017 kl. 09:07
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 10:43
Jeg undersøgte selv markedet for et par måneder siden og endte med at vælge Bose QC35. De er simpelthen fænomenale. Når man aktiverer noise cancelling, så forsvinder lyden fra min blæser fuldstændigt, og lyden fra min Tablet går perfekt igennem (via BT). De kan varmt anbefales.

Batteritid er også god - ca. 10% pr. time (dvs. ca. 10 timer på en fuld opladning).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg undersøgte selv markedet for et par måneder siden og endte med at vælge Bose QC35. De er simpelthen fænomenale. Når man aktiverer noise cancelling, så forsvinder lyden fra min blæser fuldstændigt, og lyden fra min Tablet går perfekt igennem (via BT). De kan varmt anbefales.

Batteritid er også god - ca. 10% pr. time (dvs. ca. 10 timer på en fuld opladning).

Ja, nogle ting skal man vel bare ikke gå på kompromis med Smile Er også meget varm på QC 35, men undrer mig dog over, hvad det er der får anmelderne til at rose de der 1.500 kr. headset jeg har skrevet om tidligere. Sennheiser og Plantronics. Måske det er "value for money" de baserer det på, men når man stepper op til QC 35 så er der ingen tvivl om hvad der er bedst.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 07:18
Det hører også med til historien, at de er behagelige at have på...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 09:39
Mener agave set at Elgiganten og Power jævnligt har Bose til en del nedsat pris. Spar penge hvis du har tålmodighed.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu