recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon Echo Vs. Google Home i Danmark.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon Echo Vs. Google Home i Danmark.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Amazon Echo Vs. Google Home i Danmark.
    Sendt: 04-August-2017 kl. 11:54
Hej jeg er på udkig efter hvad jeg skal investere i til fremtidig brug mht. Talesystem.
Hvad jeg er interesseret i at skulle bruge det sammen med er følgende:
Nvidia Shield
Philips Hue/Ikea Trådfri
Logitech Harmony
Til musik har pt. kun yousee musik. Lydkvalitet kan jeg ikke blive klog på hvad der lyder bedst af de to.
Styring af mediacenter Kodi/SPMC evt. Plex.
Podcasts.
Selvfølgelig at man kan spørge den om alt muligt.

Er der nogen der har erfaring med begge og kan give bud på hvad der er bedst også til fremtidig brug.
PS. Skal lige siges jeg lige har sat en echo dot op, men vil gerne have noget med bedre lyd osv som de to store har.
PPS. Apple er bestemt ikke en option.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 15:37
Hej 
Jeg har begge som jeg styrer Hue med bl.a. Har også nvidia shield som er koblet til "netværket" cia Logitech Harmony hub. Dvs jeg kan tænde/slukke nvidia shield, tv, nlu ray, apple tv vha echo eller google home. Jeg bruger primært amazon echo fordi den har bedre respons og kan bedre forstår når jeg spørger den om noget. Google Home står bare og samler støv - dog er det sejt når jeg via google chrome kan afspille youtube og netflix video bare ved at sige det til google. 

Jeg har den store amazon echo med højtaler og den har virkeligt god lyd
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 15:43
Taler i dansk til sådan en Amazon? Findes der en hjemmeside der fortæller lidt om muligheder med mamzon echo?
Det er primært dot, jeg finder interessant da jeg har lyd
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 16:13
Tak for svaret IrmaN. Så Echo har altså bedre lyd end Google Home og fungerer generelt bedre.
Bromberg5:Nej det er kun engelsk eller tysk du kan tale til Echo
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 16:39
Det er i hvert falt min erfaring. Erfaringen er også at jeg ikke bruger den så meget til at styre devices med. Bruger det hele tiden med phillips hue men at styre nvidia og andre maskiner med er ikke så brugervenligt da man glemmer hvad man skal sige :-) Og så fungere det hellere ikke altid så man skal prøve et par gange. Det var sjovt i starten med det er hurtigere at styre med fjernbetjening. 
Dog bruger jeg altid echo til at tænde og slukke for det hele. Og så play /pause m.m. med almindelig fjernbetjening. Musik styring er hellere ikke optimalt da jeg har Apple Music og det ikke er integreret så godt med echo. MEN jeg kan få siri til at begynde at spille noget på telefonen og så sige "Connect" til echo - hvorefter det bliver forbundet via bluetooth og så er der musik på højtaleren. og jeg kan bruge echo til at skifte sang. 
Til top
JenseniDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JenseniDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 17:55
jeg valgt e echo af flere grunde.. Dels fordi Sonos arbejder på en løsning til echo og ikke til Home. Dels, så er supporten fra 3 part langt bedre og bredere på echo, end på home. Jeg styrer f.eks min varme fra echo, det kan jeg ikke på home. min Sous Vide stav er på echo, og når jeg får overbevist mig selv, så er mine gardiner der også.. for mig at se, så er echo kongen.. og de andre har travlt.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 22:38
Helt enig med integration til echo er meget bedre. Jeg har også et alarm system i huset med sensorer. der også styres via echo

Hvordan styrer du varmen med den - hvilken system har du til det?
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 14:17
Har lige fået mig en Echo...

Jeg har indtil videre 2 issues der nager mig:

Hvordan starter jeg P3 via tunein?
Hvordan starter jeg musik eller radio op på min sonos play1?

Og så generelt: Hvilke fede skills bruger i? Evt til daily briefing
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu