recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame Play Music til AVR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame Play Music til AVR?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame Play Music til AVR?
    Sendt: 04-August-2017 kl. 20:45
Som overskriften antyder, så mangler jeg en app, eller noget andet, der kan fungere som bindeled mellem google Play Music på min telefon og min Yamaha surround receiver. Det virker delvist med Bubble UPNP, men betjeningen er noget bøvlet. Jeg har i hver fald ikke knækket koden endnu.

Nogen ideer?


Redigeret af Mefisto - 04-August-2017 kl. 20:53
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 20:56
En chrome cast?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 21:04
Det er jo den oplagte mulighed, men hvis der var en app så ville det sikkert være betydeligt billigere? Når man caster fra Bubble så slå min AVR også selv over op netværk. Det er jo meget praktisk. Gid der dog var indbygger ChromeCast i min AVR. Måske jeg bare skulle skifte til Spotify, som allerede er indbygget.

Jer er i øvrigt på Android hvis det gør nogenforskel.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 10:22
Hvis Spotify Connect er indbygget, så et det jo den oplagte løsning.

Denne app påstår at kunne det hele, jeg brugte den for et godt stykke tid side til at caste til mit Sonos.
Men jeg har ikke prøvet at caste til en Denon reciver.

https://www.airaudio.eu

Redigeret af Jever - 05-August-2017 kl. 12:31
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 11:48
Er det enlig ikke det Yamaha MusicCast kan?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvis Spotify Connect er indbygget, så et det jo den oplagte løsning.

Denne app påstår at kunne det hele, jeg brugte den for et godt stykke tid side til at caste til mit Sonons.
Men jeg har ikke prøvet at caste til en Denon reciver.

https://www.airaudio.eu

Har godt set den. Den kræver Root for at virke. Det ved jeg ikke om jeg er klar til?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Er det enlig ikke det Yamaha MusicCast kan?

Min rxa2040 har ikke MusicCast. Jeg ved ikke om MusicCast kan løse problemet. Egentlig er det sært at Play music ikke bare kan caste til dlna. De ville give adgang til at caste til en masse apparater unden ekstra bøvl.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvis Spotify Connect er indbygget, så et det jo den oplagte løsning.

Denne app påstår at kunne det hele, jeg brugte den for et godt stykke tid side til at caste til mit Sonos.
Men jeg har ikke prøvet at caste til en Denon reciver.

https://www.airaudio.eu


Har godt set den. Den kræver Root for at virke. Det ved jeg ikke om jeg er klar til?


Prøvede lige at installere den igen, bare for at se hvordan den virker nu.

Og den spiller udenbøvl til alt mit udstyr, HEOS Play1, Libratone Diva via airplay og DNLA, samt mit Sonos.
Det eneste jeg Ikke har testet endnu er via Chromecast audio, da jeg ikke har den tilsluttet lige pt.


Redigeret af Jever - 05-August-2017 kl. 12:30
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvis Spotify Connect er indbygget, så et det jo den oplagte løsning.

Denne app påstår at kunne det hele, jeg brugte den for et godt stykke tid side til at caste til mit Sonos.
Men jeg har ikke prøvet at caste til en Denon reciver.

https://www.airaudio.eu


Har godt set den. Den kræver Root for at virke. Det ved jeg ikke om jeg er klar til?


Prøvede lige at installere den igen, bare for at se hvordan den virker nu.

Og den spiller udenbøvl til alt mit udstyr, HEOS Play1, Libratone Diva via airplay og DNLA, samt mit Sonos.
Det eneste jeg Ikke har testet endnu er via Chromecast audio, da jeg ikke har den tilsluttet lige pt.


Connectede uden problemer til cc.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 12:39
Hov, så lige det ikke var en Denon reciver, men i stedet en Yamaha.
Men mon ikke det i teorien burde virke alligevel.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvis Spotify Connect er indbygget, så et det jo den oplagte løsning.

Denne app påstår at kunne det hele, jeg brugte den for et godt stykke tid side til at caste til mit Sonos.
Men jeg har ikke prøvet at caste til en Denon reciver.

https://www.airaudio.eu


Har godt set den. Den kræver Root for at virke. Det ved jeg ikke om jeg er klar til?


Prøvede lige at installere den igen, bare for at se hvordan den virker nu.

Og den spiller udenbøvl til alt mit udstyr, HEOS Play1, Libratone Diva via airplay og DNLA, samt mit Sonos.
Det eneste jeg Ikke har testet endnu er via Chromecast audio, da jeg ikke har den tilsluttet lige pt.


Connectede uden problemer til cc.

Men enheden skal rootes? Jeg kan vælge mellem "system mode", der kræver root og "microphone mode" der ikke kræver root, men som sender telefonens mikrofon til min AVR?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 17:29
Ja, det bedste resultat kommer hvis du har root acces.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu