recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi-signal: Forstærkning/udbredning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi-signal: Forstærkning/udbredning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi-signal: Forstærkning/udbredning
    Sendt: 04-August-2017 kl. 22:29
Jeg bor i en gammel landejendom, hvor jeg godt kunne tænke mig at få wifi-signalet til at dække hele huset, stalden der ligger lige op ad huset samt udendørsarealerne tæt på huset. 

1) Er der forskellige måder/systemer at gøre det på, i så fald hvilke?
2) Hvad vil du/I anbefale?  
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 23:15

Jeg kan se i denne tråd;

http://forum.recordere.dk/wifi-extender-virker-det_topic151350.html

at der i stedet for en wifi extender anbefales et Acccess point

"En teknisk bedre løsning er, at slukke for wifi i din router og købe et Access point, som du placerer centralt i huset.
Noget af det bedste er denne her: 
https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/ " 

I tråden argumenteres der for at en wifi extender per definition halverer hastigheden af wifi signalet og derfor er et Access point en bedre løsning.

Vil I også anbefale et Access point og hvor langt rækker det i forhold til en almindelig router man får med af teleselskabet?


Redigeret af herognu - 04-August-2017 kl. 23:16
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 00:39
Hvis du har mulighed for at smide et kabel fra router til AP, så er et AP klart den bedste løsning. Hvor meget bedre signalet bliver er ikke et spørgsmål der kan besvares - mange faktorer påvirker dette. Du kan placere flere AP'er rundt omkring i ejendommen og på den måde få god dækning over det hele.
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hvis du har mulighed for at smide et kabel fra router til AP, så er et AP klart den bedste løsning.


Jeg modtager mit bredbånd via mobilt bredbånd da mit kobber i jorden er for dårligt. Vil et AP kunne modtage signalet fra leverandøren i stedet for routeren så jeg slipper for at føre kabel?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu