recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt anlæg gamle højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt anlæg gamle højttalere

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 18:21
   Tak for de mange forslag, der er noget at gå igang med at undersøge/kigge på. 
  Hvis vi nu ser bort fra, at det selvfølgelig er meget dyrere at købe nyt, hvordan er f.eks Dali Zensor 7 til 2*2999kr (HI-FI klubben) og Epos K3 til 2*3999kr (tapeconnection) sammenlignet med hvad der foreslås af brugt? Jeg havde først kig på K2, men efter nærmere research lyder det til, at den er bedst til rum, der ikke er for store. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:



  Nu bliver jeg så alligevel lidt vanskelig mht udseendeSmile.
  Kirsebær kunne måske gå, men passer dog ikke sammen med resten af møblementet. Det gør de lyse, men dem synes jeg er meget lidt kønne. Tror mest jeg er til helt sorte. 


Forstår det godt, af samme grund har jeg også selv sorte højttalere.

Nogle ville kalde dem for "ordentlige lokummer", men jeg har to sæt i stuen....
Måske disse ikke er solgt?
https://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r-66/id-1026846010/

Din Sony CD afspiller er 5 år nyere end min Denon, hvis den virker, når du hiver den ud af skabet, er der ingen grund til at købe en ny.

Angående lyd i køkkenet, så har jeg trukket ledninger fra stue til køkken og placeret et sæt højttalere der (DLS R50). De hænger så på min surroundreceiver, så jeg også kan høre musik i køkkenet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 20:18
Hej Ubeslutsom

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et sæt Q Acoustics 3050 i hvis, og de både lyder fantastiske og ser rigtig ud.
Jeg fik dem til en rigtig god pris, og du kunne jo prøve at ringe til ham.
Jeg hørte også Dali Zensor 7 i samme ombæring og de er nu heller ikke så tosset.

Af hensyn til kabler så kan det give anledninger til store diskutioner, men glem alt om dyre kabler og køb billigt. De dyre ser godt ud, men du vil næppe kunne høre forskel.
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:



  Nu bliver jeg så alligevel lidt vanskelig mht udseendeSmile.
  Kirsebær kunne måske gå, men passer dog ikke sammen med resten af møblementet. Det gør de lyse, men dem synes jeg er meget lidt kønne. Tror mest jeg er til helt sorte. 


Forstår det godt, af samme grund har jeg også selv sorte højttalere.

Nogle ville kalde dem for "ordentlige lokummer", men jeg har to sæt i stuen....
Måske disse ikke er solgt?
https://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r-66/id-1026846010/

Din Sony CD afspiller er 5 år nyere end min Denon, hvis den virker, når du hiver den ud af skabet, er der ingen grund til at købe en ny.

Angående lyd i køkkenet, så har jeg trukket ledninger fra stue til køkken og placeret et sæt højttalere der (DLS R50). De hænger så på min surroundreceiver, så jeg også kan høre musik i køkkenet.


Klaus

     Mon ikke de er væk, når annoncen er fra 21.august (år?)? 
     Må se om jeg kan få sat den gamle (20år?)  afspiller til Bose anlægget for at teste den. Den blev faktisk hevet ud af skabet for et stykke tid siden sammen med andet gammelt elektronik, men jeg har ikke fået taget mig sammen til at køre det på genbrugspladsen. Men det er jo så godt nok, hvis den alligevel kan bruges. 
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej Ubeslutsom

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et sæt Q Acoustics 3050 i hvis, og de både lyder fantastiske og ser rigtig ud.
Jeg fik dem til en rigtig god pris, og du kunne jo prøve at ringe til ham.
Jeg hørte også Dali Zensor 7 i samme ombæring og de er nu heller ikke så tosset.

Af hensyn til kabler så kan det give anledninger til store diskutioner, men glem alt om dyre kabler og køb billigt. De dyre ser godt ud, men du vil næppe kunne høre forskel.
    Dem kan jeg også få i Århus, kan jeg se. Så dem skal der også lyttes til, hvis jeg tager til storbyenSmile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Mon ikke de er væk, når annoncen er fra 21.august (år?)? 


Måske, det er ikke sikkert. Som jeg skrev tidligere, så er der ikke meget salg i DLS højttalerne. De er ikke "moderne".

Du kan jo prøve at skrive til ham om de stadig er til salg......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 21:48
Den Sony CDP XE310 skal du bare beholde. Det kan godt være den har lidt år på bagen, men hvis den virker, så er det en fin afspiller. Det var faktisk noget i den retning jeg foreslog du skulle finde brugt.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej Ubeslutsom

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et sæt Q Acoustics 3050 i hvis, og de både lyder fantastiske og ser rigtig ud.
Jeg fik dem til en rigtig god pris, og du kunne jo prøve at ringe til ham.


Bringer minder frem om Rauna Njord. Fin HT og tung bare fa.....
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 12:32
For at gøre forvirringen større, vil jeg lige linke til Hififreaks hjemmeside, hvor de har mange spændende mærker af anerkendte fabrikater, ofte til priser, du ikke finder andre steder i verden, dog er det værd, at vide, at deres priser kan svinge utroligt meget, så det kan nogle gange godt betale sig, at holde øje med siden, over et stykke tid, hvilket jo ikke er så godt, hvis man står og mangler højttalerne nu og her:

https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-c-99_102.html

Jeg føler mig ofte fristet, og som et lille barn i en slikbutik, når jeg browser herinde; blot en skam, man ikke kan høre højttalerne...


Redigeret af Supergris - 10-August-2017 kl. 12:46
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 17:47
  Så fik jeg gravet den gamle CD afspiller frem, og den virker.  
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

  Så fik jeg gravet den gamle CD afspiller frem, og den virker.  

Min 23 år gamle Sony X505 ES cdafspiller virker også glimrende

Og min første cdafspiller, en Sony CDP 950 spillede glimrende efter 21 år, dog med defekt skuffe. Kunne sikkert laves, så den endte hos Kirkens Korshærs Genbrug

Redigeret af Kampus - 10-August-2017 kl. 18:42
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2017 kl. 08:52
Uvidende som jeg er tænker jeg, at digitalt må være bedre end analogt. Men hvorfor er der så ikke flere digitale indgange i forstærkerne? Nogle er der slet ingen i. Hvis jeg nu udover CD afspilleren også ønsker at tilslutte tv'et skal jeg vel have en med to toslink indgange som f.eks Cambridge CXA60? Eller er det hip som hap om CDen tilsluttes digitalt eller analogt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu