recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dele TV/Data op med splitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dele TV/Data op med splitter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dele TV/Data op med splitter
    Sendt: 07-August-2017 kl. 11:40
Jeg har pt en antennedåse i min stue med både TV og Data (den eneste i lejligheden). Jeg har et teknikrum hvor antennekablet fra yousee kommer ind (og blot er direkte forbundet med et kabel med f-connector, til den ene dåse jeg har)
Jeg vil gerne placere mit kabelmodem i teknikrummet og så derfra dele mit netværk ud, da stuen ikke er den optimale placering for hverken WiFi eller i forhold til netværkskabler.

Kan jeg blot forbinde en fordeler, som denne, i mit teknikrum og så sætte kablet til dåsen stuen på den ene og kabelmodemmet på den anden?

Det virker næsten for simpelt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 11:50

Har lige svaret dig på You See forum.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
davdu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juli-2016
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér davdu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 14:06
Hvorfor ikke bare prøve.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 21:02
@Davdu Hvorfor ikke bare lade være med at kommentere, hvis du ikke ved det.

Det er den her du skal have fat i: http://www.av-cables.dk/antennefordeler/triax-tdp-04-data-afgrener.html


Redigeret af Enerneslo - 07-August-2017 kl. 21:05
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 21:06

Det er klaret på andet forum.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

@Davdu Hvorfor ikke bare lade være med at kommentere, hvis du ikke ved det.
Det er den her du skal have fat i: http://www.av-cables.dk/antennefordeler/triax-tdp-04-data-afgrener.html
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 23:47
Comega'en bruges i forbindelse med deres gigabit-bredbånd.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Comega'en bruges i forbindelse med deres gigabit-bredbånd.


Alt youSee coax vil i fremtiden kører med upload 5-204 MHz. download og TV (og DVB-C radio) 258-1218 MHz

Man skal klart vælge en splitter der som den angivne fra Comega

  • deler mellem 204 og 258 MHz
  • dækker fra 258 og op til 1300 MHz (bruge satellit grade coax)
  • har lavt tab på returkanalen (viste Comega har 0,8dB tab på retur og 4,5 dB download + TV)

Der kunne være behov for en forstærker, hvis mange TV vægudtag skal forbindes.

Lars Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er klaret på andet forum.


Så kunne du nu godt inkludere svaret her - eller i det mindste indsætte en link - eller ?

Lars Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 16:35

Det bør være trådstarter der bør gøre opmærksom på det, jeg nævnte det bare.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu