recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skærme til elever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skærme til elever

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fjollekongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjollekongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skærme til elever
    Sendt: 08-August-2017 kl. 08:37
Hej Alle,

Jeg er blevet ansat på en skole, hvor vi har lavet en ny 10.kl. afdeling hvor der i elevernes fællesrum er blevet monteret 4 60'' skærme som eleverne kan bruge til at gruppearbejde på, eller duplere image fra deres PC/Mac. MEN, hvordan gør vi smartest det. Et system som Chromecast der jo er trådløs havde været smartest, men som jo ikke kan vise et kopieret skærmbillede fra computeren. 

Jeg er åben over for en hel masse spændende idéer!Big smile

Mvh
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 09:02
Hvorfor kan chromecast ikke det? Det har man kunne længe (det kom i en beta-udvidelse tilbage i 2013), selvom man ikke kunne, da CC lige var kommet frem.
 
Til top
fjollekongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjollekongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 09:05
Tak for det ualmindeligt brugbare svar! Jeg beklager min uvidenhed!

Mvh
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 09:09
Det var vel mere forældet viden, end decideret uvidenhed Wink
 
Men når I nu skal i gang, så ville jeg personligt lige investere de få hundrede kroner, således at der også kunne hænges et (billigt) HDMI-kabel bag hver skærm, som en backup..
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 09:11
Prøv at tage et kig på ClickShare, det har jeg prøvet i brug flere steder hvor det fungerer rigtigt godt uden installation af software.

Et lidt billigere alternativ der dog kræver installation af software er Airtame.

Begge disse alternativer er designet til professionelt brug og fungerer rigtigt godt.


Redigeret af jacobask - 08-August-2017 kl. 09:20
Til top
fjollekongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjollekongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 09:53
Tak for input,

Jeg giver det et kig!
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 15:29
Kig på Solstice pod, der kan de flere dele både hele deres desktop men også enkelte vinduer.

Klart det smarteste, virker også på alle devices, helt uden dongles eller andet.

https://www.youtube.com/watch?v=FYKXX1K01eE
https://www.youtube.com/watch?v=HtyLFRkQgYs
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 15:43
Kan en Chromecast bruges til at deling af en PowerPoint eller andre Windows El Mac programmer. Hvordan?
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 20:54
Jeg arbejder i en virksomhed med 250 personer. Hos os hænger der bare HDMI kabler og en multi adapter i alle mødelokaler. 
Efter mange forsøg har det bare vist sig at være det mest smarte og driftsikre. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 21:40
Tag dog fat i IT-afdelingen på den pågældende kommune/skoleIT. Sandsynligheden for at det problem allerede er løst i kommunen er temmelig stor, og sandsynligvis gennem kommunens IT-afdeling. - Det kunne endda være der rent faktisk er lavet en aftale omkring hvad der skal bruges.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 11:45
kig evt på Airtame, vi har også prøvet forskellige løsninger, det som virker bedste og hver gang er er den billigste: Kabel.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Tag dog fat i IT-afdelingen på den pågældende kommune/skoleIT. Sandsynligheden for at det problem allerede er løst i kommunen er temmelig stor, og sandsynligvis gennem kommunens IT-afdeling. - Det kunne endda være der rent faktisk er lavet en aftale omkring hvad der skal bruges.


Har været ansat på en privatskole. Her it-manden den der kunne starte Word hurtigst op...

Dig vil min anbefaling til topicstarter være kablet. Erfaringen fra min egen tid på skoler er, at der bruges alt for meget tid på at få digitale løsninger til at spille, og hvis de har valgfrihed, så vælger de kabler.
Skal det castes skal det være til noget DR bliver låst til den givne casting, da nogle vil finde det sjovt at overtage skærmen...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu