recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valgfri undertekster fra DR's downloadede program
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valgfri undertekster fra DR's downloadede program

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valgfri undertekster fra DR's downloadede program
    Sendt: 09-August-2017 kl. 07:13

Hej.

Vi har et Panasonic CXC 725 med en CromeCast tilsluttet. Yderligt er der forbundet en Windows 10 PC til samme netværk.

Er der nogen, der kan fortælle om hvordan jeg kan få vist de valgfri undertekster fra DR's downloadede programmer på dette TV?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 09-August-2017 kl. 07:32
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 09:35

Er der ikke på Remoten en knap der er markeret STTL, den skulle hvis Tekst Streamen er med få det frem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 09:58
Nu nævner du godt nok en windows 10 PC. Men streamer du ikke bare DR's programmer via hbb TV? Tryk på rød knap når TV står på en DR kanal. I info banneret forneden vælges undertekster til.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er der ikke på Remoten en knap der er markeret STTL, den skulle hvis Tekst Streamen er med få det frem.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu nævner du godt nok en windows 10 PC. Men streamer du ikke bare DR's programmer via hbb TV? Tryk på rød knap når TV står på en DR kanal. I info banneret forneden vælges undertekster til.

Hej.

Nu er der ikke tilsluttet noget antenne kabel. Men ideen med at optage, er at kunne se nogle af programmerne after at de er udløbet.

Jeg har prøvet flere ting. Jeg tror/mener at det gik bedre  med STTL knappen efter, at jeg prøvede at tage strømmen fra TV'et i 20 sekunder. TV'et står normalt altid i standby.

Jeg har 3 filer af den samme video, som jeg prøver forskellige steder.

Det er en TS fil, En MKV fil jeg selv har muxet fra TS filen og en SRT underteskt fil og en MP4 fil som under download er muxet af ffMpeg.

Når jeg afspiller filerne fra min Windows 10 harddisk virker underteksterne IKKE. Kan i bekræfte at Panasonics udgave af DLNA ikke har undertekster Implementeret.

Når jeg afspillerne fra en USB stik isat TV'et virker understestene heller IKKE.

Men når jeg afspiller filerne fra VLC på en Andriod Tablet som er tilsluttet TV'et med et HDMI kabel VIRKER underteksterne.
Dog virker de kun for MKV og MP4 filerne. TS filen kan ikke afspilles. Det har jeg læst nok skyldes at SRT filen ligger i samme katalog som TS filen. Det kan VLC ikke finde ud af.

Men det ville være rart hvis der var en ide, uden en Tablet med HDMI kabel.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 09-August-2017 kl. 11:31
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 22:34
VLC eller Kodi på Windows 10 med Chrome, hvor du vælger Chromecast, så kan spejle skærm til Chromecast....
miri
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 06:54
Hej.

Tak for dit forslag. Men jeg ved ikke hvordan jeg spejler VLC på min PC til ChromeCast?
Jeg ser kun ChromeCast Spejlings Icon når jeg er inde i Chrome browseren.
Men måske kan du, eller andre fortælle mig hvordan?

Hilsen Carsten.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 07:21
I Chrome (husk, at Chrome skal være opdateret) vælger du cast-iconet. I den blå linje står der "Cast to", men hvis du trykker der, så får du "Select Source". Her vælger du "Cast desktop", så går du tilbage til "Cast to" og vælger din Chromecast. Herefter sender windows dit skærmbillede til Chromecast - også når du skifter til VLC eller andet.... 
miri
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 09:17

Hej.

Tak for forslaget. Det virkede ikke før at jeg Refreshede min Media Router, som bestrevet i dette link:

Refresh your Media Router:
1. Ensure that you're on the latest version of the Chrome Browser.
2. Open a new tab in Chrome.
3. Type or copy/paste chrome://flags/#load-media-router-component-extension into the address bar.
4. Check and see if the status is "Enabled". If it is, try "Disabling" and relaunch the Chrome Browser.
5. Repeat steps 1-4 but this time Enable the media router again.  
6. After relaunching the Chrome Browser, test casting. 


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-August-2017 kl. 09:20
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu