recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reinstallere Windows 7?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reinstallere Windows 7?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reinstallere Windows 7?
    Sendt: 10-August-2017 kl. 08:48
Jeg har en ældre Lenovo X220. Den fungerer fint, særligt efter jeg har skiftet til en SSD-harddisk. 

Men jeg kunne godt tænke mig at reinstallere Windows 7 på den. Den er cirka fem år gammel, og jeg tænker, det vil hjælpe ift. dens ydeevne at 'starte forfra' med en rent styresystem. Jeg har ingen dvd'er med Windows 7 - kan det alligevel lade sig gøre på en eller anden måde ...?

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Jeg har en ældre Lenovo X220. Den fungerer fint, særligt efter jeg har skiftet til en SSD-harddisk. 

Men jeg kunne godt tænke mig at reinstallere Windows 7 på den. Den er cirka fem år gammel, og jeg tænker, det vil hjælpe ift. dens ydeevne at 'starte forfra' med en rent styresystem. Jeg har ingen dvd'er med Windows 7 - kan det alligevel lade sig gøre på en eller anden måde ...?

/kris
Du kan downloade et tool fra MS:

til at bænde install DVD eller bootable USB memory stick.

På et tidspunkt var der en fejl ved efterfølgende Windows Update som gik i stå.
Men min seneste Win7 installation havde ikke problemet, så ved ikke om de har fixet det?
Ellers er der hjælp at hente på nettet til at fixe det manuelt. Wink

Har du label med licensekey på PC, eller er den indbygget i BIOS?

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 09:49
Har du kopieret alt over på SSD, inklusiv recovery partitioner?

Ja = så gør du som beskrevet i vejledningen til computeren.
Nej = køb dig en Windows 10!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 10:10
den er klonet, så svaret er vel ja...? Jeg undersøger i aften, tak!
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 10:55
Hvis meningen er, at computeren skal køre hurtigere, så tror jeg, at win10 er mindst lige så god som win7. Og det siges, at win10 kan installeres på en win7 nøgle?

Redigeret af sd - 10-August-2017 kl. 10:57
Powered by beer and chips
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 11:01
Win10 er et bedre valg. Licenser kan fås billigt på Ebay, eller man kan opgradere sin Win7 via https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade

..Men der er også dem der kæmper videre med Win7
https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=14&tid=869852
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Hvis meningen er, at computeren skal køre hurtigere, så tror jeg, at win10 er mindst lige så god som win7.


Nej, ikke lige så god - bedre......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 13:44
det handler kun om fart. jeg bruger ikke windows til noget andet end at det skal være der. hvis win10 er hurtigere og gratis at opgradere til, så må jeg selvfølgelig den vej! tak
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

hvis win10 er hurtigere og gratis at opgradere til, så må jeg selvfølgelig den vej! tak
Du skal nok ikke regne med gratis update længere, det sluttede sommeren 2016 Wink
Der var dog nogle tricks for handicappede, men ved ikke om det stadigvæk er muligt?

Men ellers koster en license key ikke meget på eBay:

Edit: Link til det gamle trick:

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 10-August-2017 kl. 14:14
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 16:33
Man kan stadig bruge sin win7 keys til at installere windows 10 - det gjorde det ihvertfald så sent som sidste uge.

Dvs, ikke upgrade, men bare en ren win10 install hvor du bruger din windows 7 key.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 17:03
som andre også er inde på så glem Windows 7 - og installer Windows 10 

hent værktøjet her der lader dig hente Windows 10 og oprette en USB installations nøgle


tag backup af alle data og boot på USB nøglen og start installations vejledningen, undervejs vælger du fuld installation og sletter alle tidligere partitioner på disken. Installation opretter derefter en frisk partition og installerer windows 10 lynhurtigt.  Aktiver med den W7 nøgle der sidder under batteriet på din Lenovo X220. Når installationen er færdig og du har aktiveret windows 10 lader du windows update hente alle opdateringer og drivere den kan, herefter installerer du Lenovo System update, kører den og lader den opdatere drivere osv. 


herefter vil din X220 køre bedre end nogensinde før


Redigeret af spawn - 10-August-2017 kl. 17:05
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 17:24
Viser sig, at min win 7 version er en 'enterprise' - og den kan man ikke bare opgradere - Microsofts upgrade-værktøj siger nej. Jeg må leve med Win 7. Betaler ikke over 100 dollar for Win 10. Tak for alle input - beklager, at jeg ikke kendte til detaljen med 'enterprise'.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu