recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IKEA Trådfri   - Philips Hue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IKEA Trådfri - Philips Hue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IKEA Trådfri - Philips Hue
    Sendt: 12-August-2017 kl. 10:30
Håber andre end jeg tænker på at integrere Ikeas pærer med Philips Hue
Jeg har 5 philips pærer og den gamle bridge og har været tilbageholdende med indkøb af flere pærer simpelthen fordi jeg synes de er for dyre.

Umiddelbart ligner det man kan få tilsvarende pærer fra Ikea til det halve af hvad en Philips koster, og så begynder det at være sjovt.
Jeg har læst denne tråd igennem https://developers.meethue.com/content/philips-hue-and-ikea-trådfri?page=2 og det ser ud til man indtil videre skal have en gateway med i kurven for at få opdateret pærerne så de kan tilføjes i Hue systemet.

En ekstra ærgerlig bemærkning er, det ser ud til efter pærerne er parret til Philips, kan Ikea remote ikke længere bruges til at styre dem, og det kunne jo godt være en dealbreaker!

Jeg regner med at tage i Ikea på mandag og købe de første par dimser og vil gerne dele min erfaring herfra, men måske er der allerede nogen der har forsøgt sig, så ville det skønt hvis de kunne dele ud af deres erfaring i denne tråd?

Redigeret af ridderdk - 12-August-2017 kl. 10:31
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 10:37
Kan desværre ikke hjælpe så meget ang. Trådfri vs. Hue

Jeg har haft Ikea trådfri i et par måneder (I alt 4-5 E27 (nogle af dem med varmt lys), 4 stk. GU10, 2 bevæggelsessensorer, en fjernbetjent remote samt en hub fordelt over 4 zoner), og det virker fejlfrit.

Men som sagt, så er det jo spændende at se, hvorledes det virker sammen med Hue, men jeg har ikke selv Hue, og kommer heller ikke til at få det. Jeg købte selv trådfri efter at det blev offentliggjort efter at det ville virke sammen med Google Home i fremtiden.
At der kommer farvede pærer i Ikea er da dejligt, men jeg tvivler på at jeg kommer til at bruge det meget, da deres "varme" hvide pærer sagtens kan lave rigeligt med forskellige stemninger.

Men glæder mig da til at følge jer med Hue..
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 12:13
Kan man bruge IKEA's pære i en fatning, hvor kontakten er med dæmper? Ved en hue pære står den nemlig bare og blinker hvis man slukker ved kontakten.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kan man bruge IKEA's pære i en fatning, hvor kontakten er med dæmper? Ved en hue pære står den nemlig bare og blinker hvis man slukker ved kontakten.

Måske NikolajDS ved det, her er hvad IKEA skriver
- Pæren er ikke velegnet til brug med lysdæmpere med fast
installation

Redigeret af ridderdk - 12-August-2017 kl. 12:30
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 13:17
Jeg ved det ikke.. Dog vil jeg jo også et eller andet sted sige, at man "bare" kan skifte ens kontakt med en normal, fordi man vel ikke har brug for at kunne dobbelt-dæmpe..
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 17:09
Jeg tror folk glemmer at der er to parter til at få Trådfri til at virke med Hue. Ikea har annonceret at de kommer med en opdatering, men alle der har prøvet at bruge 3. parts dimser med Hue ved at at det desværre ikke er helt så lige til.

Jeg er sikker på at Philips ikke bare lægger sig ned og accepterer at deres "kunder" bruger bllige Trådfri lyskilder med deres system.  (Selvom de nok siger noget andet)

Jeg har i årevis benyttet et par af Osrams Lightify pærer med Hue, det virker desværre ikke så gnidningsfrit som man kunne håbe.  Eksempelvis så kan man slet ikke kontrollere Osrams' via Homekit. 

Man skal også virkelig passe på hvilken firmware version en Osram pærer kører med, hvis man får den opdaterer (kræver ligesom med Trådfri en Osram bridge) forbi en hvis version så virken den slet ikke med Hue.  

ildoc


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu