recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties 4920/ Waoo Smart wifi slukker om natten??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties 4920/ Waoo Smart wifi slukker om natten??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airties 4920/ Waoo Smart wifi slukker om natten??
    Sendt: 12-August-2017 kl. 13:19
Hej med jer.

Jeg har fået mig et brugt sæt Airties 4920  waoo smart wifi. Men wifi netværket forsvinder om natten. Hvis jeg f.eks. bliver vækket af vores datter kl. 1 om natten og derefter ikke kan falde i søvn igen, så plejer jeg at ligge og kigge lidt på min ipad. Men wifi netværket er væk og om morgenen er det tilbage igen.

Jeg har prøvet et reset og ellers set hele webinterfacet igennem, men jeg kan simpelhen ikke finde en indstilling som får det til at lukke ned om natten? Er der mon en som ved om der findes sådan en indstilling? Det fremgår ikke af manualen :-(
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 14:42
Mon ikke Waoo har en hotline.

Har aldrig hørt om det problem før.

Men på flere routere kan man lukke for wifi i bestemte tidsrum.

Forstår bare ikke brugen af dette.
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 14:44
Nu har jeg skrevet til support. De kan ikke hjælpe da jeg ikke lejer smart wifi sættet af dem, men han nævnter alligevel at der ingen timer funktion er som kan slukke wifi om natten.

Hvorfor hulen forsvinder wifi signalet så hver nat?

Det er både væk hvis jeg søger på telefonen eller ipad'en.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 18:39
Hvad sidder disse Air 4920 til? Det er måske din router problemet ligger i?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 09:32
Har du prøvet at lave en reset?

Og så sættet det op igen.

Har du kigget om der er lys i boksen når wifi ikke virker?

kundeservice siger at der ikke er tænd og sluk timer. De kunne jo tage fejl.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 11:39
Kan det have noget med betegnelsen "smart" at gøre?? Bare et gæt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:



kundeservice siger at der ikke er tænd og sluk timer. De kunne jo tage fejl.

De har ret i dette tilfælde. Der er ikke noget i dem, så vidt jeg husker. Jeg bruger dem selv her. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 07:27
Det lyder mystisk at netværket ikke kan ses om natten.

Mit bedste bud er at det slukker eller der er noget der jammer frekvensen om natten.
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2017 kl. 05:03
Nu fik jeg tjekket hvad der sker.

Dioderne for 2,4ghz og 5ghz slukker på begge enheder når det sker. Altså nøgagtigt som om de er programmeret til at slukke for wifi om natten.

Total reset er prøvet. Der er ikke pillet ved firmware, så de kører original Waoo firmware.

De sadvanlige wifi netværk er stadig tilstede eller hvis jeg tænder wifi i fiber boksen, det Signal forsvinder ikke om natten, så tror ikke at det er noget som jammer frekvensen.

Fatter ikke hvorfor sen gør det :-D




Redigeret af MortenBC - 10-September-2017 kl. 05:04
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2017 kl. 07:38
Hmm.

Hvor længe er det slukket?

Du kan ifølge denne test tilgå den via web.

http://www.recordere.dk/2017/07/router-test-airties-air-4920/

Har prøvet det?

Jeg kiggede også efter app i app store. Det ser ud til at der er en parantel control.

Har du set hvad den kan?

Redigeret af Mufti - 10-September-2017 kl. 07:52
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 02:48
ja i web interface'et er der heller ingen parrent control. Kan godt se at der står parrent control på billedet i airties appen, men ikke på billedet i waoo appen. Må lige prøve om det gør nogen forskel at bruge airties appen, eller om den kun virker med airties firmware :-)

Wifi er slukket fra kl. 1-5 hver nat :-(
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 06:15
Jeg tror det er her problemet ligger.

Har du prøvet at sætte en papirclips på reset knappen i ti sekunder, mens den er tændt?

Redigeret af Mufti - 14-September-2017 kl. 06:19
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu