recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T Active Outdoor Antenna, BZD40, Kathrein
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T Active Outdoor Antenna, BZD40, Kathrein

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T Active Outdoor Antenna, BZD40, Kathrein
    Sendt: 14-August-2017 kl. 15:58
Radiomanden
csell
Mufti
KlausDM

i skal bare have stor tak igen, for jeres hjælpTongue uden jer ,var jeg aldrig, kommet videre, nu køber jeg, sådan en strøm del, til den, jeg var ikke klar over, man skulle bruge det ,da jeg har købt den i tyskland
jj

ps
de link i henviser til er ,forskellige strømfonsyringere, men det er vel nok at købe, en af dem, da de vel, skal gøre det samme. 


Redigeret af j333 - 14-August-2017 kl. 16:05
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af j333 j333 skrev:

tak Mufi og Klaus og Carsten, mit tv er ,LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55B6V,
og der er ikke noget strøm, man kan sende til antennen, så jeg opgiver helt, jeg har prøvet antennen idag igen, fra så mange vinkler, den finder intet, men jeg takker for jeres gode hjælp tak
jj

Hvis antennen ikke får strøm virker den ikke.

Det lyder mærkeligt at TV ikke kan give 5v. Men det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Du kan bruge en power inserter til at strømføde antennen.


https://www.avxperten.dk/dvbt-modtager/dvb-t-power-inserter-goobay.asp?utm_source=MerchantAVX&utm_medium=cpc&utm_campaign=137&gclid=EAIaIQobChMI6bX6s47W1QIVHMayCh04lAU1EAQYAiABEgIIyPD_BwE
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 16:32
Hej.

'Netzteil NCF 18 und Fernspeiseweiche WFS 28' er sådanne nogle. Her er nogle links:

Kathrein Ersatz-Fernspeise-Netzteil für NCF 18 /NCF18 18 Volt NEU:


1 Stk Kathrein Fernspeiseweiche 5-18V o NT WFS28:

 
Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 15:54

Et TV kan ikke nødvendigvis forsyne antennen, der burde være en en forsyning med til den da det er en Aktiv antenne.

Der står.
Fernspeisung (5 V/30 mA) erfolgt über das Koaxialkabel durch das angeschlossene DVB-T/-T2 Empfangsgerät, oder mit Netzteil NCF 18 und Fernspeiseweiche WFS 28.

Altså forsyning via en modtager eller med en extern forsyning.

Redigeret af Radiomanden - 13-August-2017 kl. 15:58
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 15:52
tak Mufi og Klaus og Carsten, mit tv er ,LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55B6V,
og der er ikke noget strøm, man kan sende til antennen, så jeg opgiver helt, jeg har prøvet antennen idag igen, fra så mange vinkler, den finder intet, men jeg takker for jeres gode hjælp tak
jj
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

En aktiv antenne skal altid have strøm, skulle den ikke have strøm, var det en passiv antenne.

Dit tv kan måske sende strøm ud til antennen.



Klaus

Enig med Klaus.

Jeg har til gode at se et tv der ikke kan give strøm til antenne.

Der står i brugsanvisningen at den skal have strøm via coax, som er antennekablet.

Fernspeisung (5 V/30 mA) über das Koaxialkabel durch den ange- schlossenen DVB-T-Receiver oder mit externem Fernspeise-Netzteil (5-25 V)

Du skal bare finde menuen med 5v til antenne.

Redigeret af Mufti - 13-August-2017 kl. 15:34
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 14:35

Hej.

Her er et link til deres hjemmeside:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 13-August-2017 kl. 14:38
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 14:27
En aktiv antenne skal altid have strøm, skulle den ikke have strøm, var det en passiv antenne.

Dit tv kan måske sende strøm ud til antennen.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 14:15
tak Klaus for svar, men jeg kan ikke sitte, en rigtig antenne op, hvor jeg bor ,det må man ikke, det jeg skal bruge, skal være på en altan ,den får ingen strøm, da jeg forstod på den her model,at den  var så stærk, at den ikke har brug for forstærkning, ved hjælp af strøm.

jj
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 13:54
Så skal du i det mindste købe en rigtig antenne i stedet for sådan noget "elektronisk halløj".

Hvordan strømføder du antennen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 13:10
tak for svar det er ca 14 dage siden, jeg så de tyske, jeg havde fint signal på de tyske og danske,
selv de danske,har jeg prøvet at finde, for et par dage, men jeg finder ingenting,
for 14 dage siden, fandt den både en masse, danske, og tyske, men det meste er jo kodet, men den fandt dem, jeg har også skiftet kabel, med det hjælper ikke
tak jj

ps 
kan man få noget, der kan ta de tyske ,med det ny signal, jeg bor i Esbjerg området.


Redigeret af j333 - 13-August-2017 kl. 13:12
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 19:34
Det er svært at give et bud på hvad der er galt.

Hvor lang tid siden er det at du har set tyske kanaler?

De er begyndt at sende med en ny MPEG4 standard. Kan ikke huske datoen. Så hvis dit tv ikke understøtter den nye standard får du ikke noget ind.

Jeg tror det er derfor at du ikke kan se de tyske kanaler.

Hvordan er styrke og kvalitet på de danske du kan se?

Redigeret af Mufti - 12-August-2017 kl. 21:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu