recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af atmos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af atmos
    Sendt: 25-August-2017 kl. 21:12
Jeg ville hellere have 7.1 end 5.1.2, men det afhænger en del af det nuværende system. Hos mig giver det rigtig meget at få lukket "hullet" bag mig med 7.1 frem for 5.1 og det vil jeg til enhver tid foretrække ud fra mine egne eksperimenter.
Til top
kriller7000dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 17:27
Er med på en kigger, skal også have nyt system i fremtiden.
Men har nogen erfaring med 5.2.4?
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 22:14
4 stk i loftet er afgjort bedre end 2 - hvis du på nogen måde kan klemme dem ind.
Jeg har 7.2.4 i et 20m2 rum.
Mine atmos sidder ca 120 foran og bagved ego-sweetspoten - og det lyder fantastisk
Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 14:14
Prøv at kigge i min bio tråd efter placering, jeg sidder lige under 1,5 meter fra bagvæg og mine bagerste atmos sider imellem sideposition og bagvæg
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 11:48
Så vidt jeg forstår får man ikke noget ud af 4 atmos hvis ikke de to bagerste er et godt stykke bagved siddeposition. Ca 2m. Og da jeg sidder ca 70cm fra bagvæggen er det nok spild. Tænker 2 atmos ca 50 cm foran siddeposition er fint og effekten opnåes.

Hvordan er dine placeret ift siddeposition?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 11:18
Hvis du har plads til 4 højtalere så vælg den løsning. Jeg har selvom 7.2.4 på 15m2 og det fungerer skie godt :)
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 10:57
Hej.
Lige en overvejelse jeg går med.
Jeg skal til at skifte forstærker og vil frem have mulighed for atmos men er i tvivl om jeg skal lave følgende setup: 7,2,4 eller 7,2,2.
Mit rum er rektangulært og 25m2.nogen somerfaring med atmosfære og lyd oplevelse med 2 eller 4 højtalere i loftet?

Takker😃
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu