recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan forbinder jeg NAD D3020 og B&W ASW610
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan forbinder jeg NAD D3020 og B&W ASW610

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
maha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan forbinder jeg NAD D3020 og B&W ASW610
    Sendt: 15-August-2017 kl. 08:31
Hejsa

har søgt rundt, men har ikke kunne finde svar - så håber ikke at jeg spørger om noget som er blevet spurgt om tusinde gange før :)

Jeg har et par Dali Zensor 3 sat til en NAD D3020, hvilket fungere super. Jeg manglede dog lidt bas, så nu har jeg fået fat i en brugt B&W ASW610. 

Hvordan forbinder jeg bedst subben til forstærkeren? Subben har L og R line (RCA-stik), og forstærkeren har bare hvad der ligner en 3,5 mm jack udgang til subwoofer. Jeg har allerede et subwooferkabel med ét RCA-stik i begge ender. 

Er vi ude i noget med en y-splitter til subben, og så en RCA-jack-adapter til forstærkeren?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:34
Et kabel i indgang L på Sub er tilstrækkeligt. Og den lillebitte forstærker har kun et jackstik til Sub udgang, så du er ude i en adapter, eller selv lodde et stik på.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:40

Det er ikke til at se om den Minijack er Mono eller Stereo, men umiddelbart vil jeg tro et lydkort kabel er hvad der skal bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
maha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:41
Okay, tak! Bare af interesse - hvorfor er et kabel kun i indgang L nok?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:42
Sub signal er i mono

Jeg har selv forbundet mit med et Y- kabel, men er blevet tudet ørerne fulde med at det ikke er nødvendigt. Det skulle give 2 db mere vol på Sub, som så bliver dæmpet tilsvarende ved mic kalibrering på reciever.

Redigeret af Kampus - 15-August-2017 kl. 09:46
Til top
maha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er ikke til at se om den Minijack er Mono eller Stereo, men umiddelbart vil jeg tro et lydkort kabel er hvad der skal bruges.

Hmm, lydkort kabel?? Kan du lige smide et link til hvad du mener?
Til top
maha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sub signal er i mono

Hvorfor er der så en L og R line i subben? Igen - bare interesse Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af maha maha skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sub signal er i mono


Hvorfor er der så en L og R line i subben? Igen - bare interesse Big smile

Har tilføjet mere i tidligere besked
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af maha maha skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er ikke til at se om den Minijack er Mono eller Stereo, men umiddelbart vil jeg tro et lydkort kabel er hvad der skal bruges.


Hmm, lydkort kabel?? Kan du lige smide et link til hvad du mener?


De er her i diverse længder og kvalitet. http://www.av-connection.dk/?ML=935
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:52
Til top
maha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:53
Super! tak! 

Tror bare jeg kører med det kabel jeg har, og sætter den til L line i subben, og så tilføjer en rca-jack adapter så den kan gå i forstærkeren. :) 

Virker til at være den nemmeste løsning, når jeg har et sub-kabel


Redigeret af maha - 15-August-2017 kl. 09:53
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 09:55
Ja der var også en adapter til under en 10'er ved AV-Connection, så det er da let
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu