recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar istedet for 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar istedet for 5.1

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ingolfstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ingolfstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 13:55
Kan en soundbar virkelig sammenlignes med et godt gammeldaws 5.1 setup? Lyden kommer vel aldrig til at lyde "helikopter-agtigt" når den kommer forfra? :-)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af ingolfstar ingolfstar skrev:

Kan en soundbar virkelig sammenlignes med et godt gammeldaws 5.1 setup? Lyden kommer vel aldrig til at lyde "helikopter-agtigt" når den kommer forfra? :-)

Nej et 5.1 kan da mere med lyden. Især ift til en soundbar uden bagkanaler. Men med vægge og lofte kan man alligevel få en surround oplevelse.
Som jeg skrev vedr min overgang til Sonos, så savner jeg intet ift "højden" i lyden, men mere bredden, hvilket vel er logisk når de 3 fronter er stuvet sammen på 80cm;).. Men den gør det nu ret godt alligevel syntes jeg.. Jeg har også kun 2.5 meter til tv/lyd og en væg og loft til hjælp. 
Jeg er fint nok tilfreds, så jeg skal have købt 2 play 1 til rears

Hvis det er soundbar løsning, så skal samsung have lavet nogle der få udemærket reviews - men 5.1 kan det sgu bare ikke blive:)

Til trådstarter - så ville jeg stadig gå efter en B&W Panorama. Evt købe noget svs subwoofer og beholde min sonos connect til musik.



Redigeret af Bromberg5 - 16-August-2017 kl. 14:14
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 14:18
Vi har KEFT205 sættet, reciever, ATV4, osv og så multi fjernbetjning = det er nemt at bruge :-)

Da multifjernbetjening tænder/slukker for alt ift. hvad vi gerne vil se

Blot en tanke om det ikke var en mulighed?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Vi har KEFT205 sættet, reciever, ATV4, osv og så multi fjernbetjning = det er nemt at bruge :-)

Da multifjernbetjening tænder/slukker for alt ift. hvad vi gerne vil se

Blot en tanke om det ikke var en mulighed?

Trådstarter vil gerne af med tv møbler og har formentlig ikke plads til baghøjtalere:) Men ja en multifjern betjening klarer det meste:)
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 16:36
Kef sættet er 3 cm dybe :-)

Så hvis det var pga plads var det måske en mulighed...
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 18:37
Sikke en masse svar!

Tror jeg vil kigge lidt på de yamaha der!

Hvilken skal man gå efter?

Og skal man købe et andet sted end Danmark?

Noget I Randers omegn som har en af de større og nyere yamaha bars man kunne komme og høre? 😃
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 20:46
Btw hvad med denne her?

Er den god?

https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd/soundbars/lg-sj9-soundbar-dolby-atmos/p-563794/?gclid=CjwKCAjw2s_MBRA5EiwAmWIac3XqW8MToZqKhvSV1nRPZUWjiSDIuzzGT_VVAjNUnd8wJuDZECdKXRoCAtwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Tænker I forhold til de yamaha I foreslår..

Var også nede i hifi klubben idag, der sagde de den bedste var bluesound.. Det er åbenbart Nad som er bah det mærke. Kendte det ikke ☺️
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 21:04
Bluesound er også virkelig fornuftig til musik. Ikke at den ikke er go til film, men det er kun en 2.0 bar.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 23:45
Hvad med en HEOS Bar fra Hifiklubben? Den ligger indenfor prisniveauet og kan udvides med sub og trådløse surround-højttalere, hvis det igen bliver aktuelt. Heos som streaming system virker fint hos os.

Der er også en HEOS Cinema en med sub til ca. 6.000, der er ren 2.1.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 06:12
@Fuller: jeg gik med samme overvejelser med den lg men efter en del anmeldelser valgte jeg Yamaha YSP-2700. Hvis du meget gerne vil have atmos er det Sonys du skal kigge efter.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af ingolfstar ingolfstar skrev:

Kan en soundbar virkelig sammenlignes med et godt gammeldaws 5.1 setup? Lyden kommer vel aldrig til at lyde "helikopter-agtigt" når den kommer forfra? :-)

Nej det kan det slet ikke. 
Men det er heller ikke pointen. 
Pointen er at man skal gøre op med sig selv hvor ofte man egentlig har brug for surround. 
Har du en hjemmebio hvor du ser flest film så er surround da klart at foretrække. 
Men er det en del af din stue og film kun udgør en meget lille del af det du ser så kan man jo overveje om man virkelig behøver at høre helikopteren kommer bag fra. :-)

Er man i tvivl så er en multirums løsning ala Sonos smart fordi det giver mulighed for senere at tilkøbe baghøjttalere. I starten havde jeg ikke disse da jeg ikke havde mulighed for at tilslutte dem til nogle stikkontakter. Men har siden hen fået lavet mig en lav reol bag min sofa. Som der nu står to sonos højttalere på. Og selv om sonos kun har dolby digital så kan jeg fint høre elementer i baghøjttalerne.
(Opsatte dem alene fordi jeg havde 2 play:3 til at stå i nogle rum der stort set aldrig blev brugt.)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 09:57
Kenneth85 - enig, det er den præmis man "må købe".

Jeg syntes dog stadig det er fornuftigt nok til at fortjene baghøjtalere som du også har.

Redigeret af Bromberg5 - 17-August-2017 kl. 09:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu