recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar istedet for 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar istedet for 5.1

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 10:51
Bjur

Hvor købte du sættet henne? Og er lyden iorden? Det er til film jeg er mest interesseret.. Musik spiller jeg ikke så meget af ☺️

Og kan yamaha bruges med spotify og lign hvis det endelig er? Eller kan man tilslutte en sonos connect dertil?

For har jo en connect og en sonos 1 jeg bruger i badeværelset
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 11:42
Jeg købte mit i England, hvis du vil have link kan jeg lige sende det i pm. Ved ikke om jeg må linke til udenlandsk i denne tråd. Jeg er rigtig godt tilfreds men kommer jo også an på hvor stort rummet er. Mit er omkring 12 m2.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 11:46
Og bruger det også kun til film og serier. Der er jeg overrasket over hvor godt det lyder. Der er penge at spare ved at købe i UK men der er selvfølgelig også en risiko mht garanti osv. Ved at købe i udlandet.
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 20:19
Jeg er også gået Sonos vejen med en Playbase + Play1. Jeg bor i lejlighed nu,så subben bliver først aktuel senere hen :-)
Jeg har ikke fortrudt et eneste sekund, har været både igennem 5.1, 2.1 og 2.0 stereo samt soundbar fra andre mærker. 

 Det her setup ligner 5.1 lydmæssigt, men er SÅ meget lettere at bruge. Ingen ekstra remote eller noget.
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 20:37
Har noget imod sonos, selvom jeg selv har lidt... Det mangler simpelthen flere hdmi, samt Bluetooth ikke er der. Så det skal det ikke være, især ikke når de er dyrere end de andre som kan mere ☺️ og med hdmi cec behøver man heller ikke bruge en remote på de andre selvom de tit følger med. Bruger heller ikke min remote til min receiver nu.

Men ja sonos playbar spiller fint, mon svigerforældre har dem sammen med sub.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 20:39
Jeg vil tage den nye Heos Bar. Den lyder efter min mening langt bedre end Sonos' alternativer. Og så kan du også udbygge med multi-room og trådløse baghøjtalere i fremtiden.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 21:04
Jeg syntes nu det er helt fint der ikke er hdmi i Sonos. Jeg har ved Gud igennem mange år haft mange problemer med ARC/cec.
Hd lyd giver ikke nogen mening på den slags enheder alligevel. Men dts ville være kærkommen. Efter mig køb af Sonos kan jeg konstatere at der er en del skiver med udelukkende dts. Det kan jeg simpelthen ikke forstå Sonos ikke bare laver passthrough på.
Det er fint de sigter efter streaming folket, men vi er da nogen der stadig er glade for vores Blu Ray afspillere, men også gerne vil have sonos's enkelthed.
Til top
Squiffy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Squiffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 22:29
Jeg overvejer om helt trådløse baghøjtalere kunne fungere, hvis man ikke bruger surrund særlig tit. Jeg har kig på Philips Fidelio B5, som ikke er særlig dyr, men jeg har læst rimelige anmeldelser af. Det ville også være brugbart for mig at benytte baghøjtalerne i andre rum. Er der nogen der har erfaringer med B5?


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg syntes nu det er helt fint der ikke er hdmi i Sonos. Jeg har ved Gud igennem mange år haft mange problemer med ARC/cec.
Hd lyd giver ikke nogen mening på den slags enheder alligevel. Men dts ville være kærkommen. Efter mig køb af Sonos kan jeg konstatere at der er en del skiver med udelukkende dts. Det kan jeg simpelthen ikke forstå Sonos ikke bare laver passthrough på.
Det er fint de sigter efter streaming folket, men vi er da nogen der stadig er glade for vores Blu Ray afspillere, men også gerne vil have sonos's enkelthed.

Jeg har også altid døjet med CEC. Men det har været i forbindelse med brug af en receiver. Det er som om at at der går noget tabt når det køre igennem en receiver. 

Vil lige tilføje at det heller ikke virker 100% i mit nuværende setup. 
Nogle gange når jeg jeg skifter til HDMI for ATV4 så modtager ATV ikke kommandoerne fra TVet. Oftest piletasterne. 
Hvis jeg tænder tvet og det starter op på en HDMI kanal så tænder den ikke for enheden der er forbundet til denne kanal. Så skal jeg lige skifte til TV først og så tilbage før den tænder?
Eller hvis jeg tænder mit ATV ved at starte AirPlay fra fx youtube så tænder det godt nok fint mit ATV. men af en eller anden grund bliver kommandoen ikke leveret videre til mit tv. Det samme sker hvis jeg bruger min Remote app på min telefon. Den tænder kun mit tv hvis jeg bruger den fysiske remote til mit apple tv?

MEN som sagt virker det 100 gange bedre end før hvor det var så ustabilt at jeg endte med at slå CEC helt fra på mine enheder. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 08:16
Jeg havde en lang periode hvor ATV ikke startede op når jeg valgte dens Hdmi port via tv'et. Det har dog virket hver gang de sidste par mdr nu.
Tænder jeg ATV ellers ps4 først slår den altid over på rette Hdmi port dog.
Mit ATV Remote kan nogengange styre volumen på playbase selvom det er min tv Remote der er sat op til playbase.
Ville gerne bruge begge Remote med det virker altså bare ikke.
Så jeg bruger min lg Remote til alt nu. Ved ikke hvad tv du har men på lg's webos skal du lige vente til musemarkøren er væk før du kan navigere i eks ATV:)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 11:19
Jeg har også lg. Og det med markøren ved jeg godt.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg har også lg. Og det med markøren ved jeg godt.


Ok ok:) ved ikke om det kan være løsningen, men jeg kommer i tanke om at jeg havde problemer med nettet på mit Apple tv og gendannede det derfor og det kunne godt være i samme omgang det begyndte at virke som det skal:)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu