recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bygge musiksystem på pc. Forslag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bygge musiksystem på pc. Forslag?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bygge musiksystem på pc. Forslag?
    Sendt: 19-August-2017 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Jeg vil lige teste den og se hvad den kan afspille. Youtube i alt over 480p stod den af på. 

Hej.

Det var ikke så meget som jeg troede. Men jeg overvejer om begrænsningen kan skyldes, at du endnu ikke har et kablet netværk?
Hvad viser en hastighedstest? F.eks: http://beta.speedtest.net/

Men hvis du gør som jeg anbefalede og anskaffer eller låner en Chromecast, så er det ikke PC der afgør det, men selve Chromecasten. PC'en vil så bare virke som en slags fjernbetjening: Du vælger hviket Youtube klip du vil se i Chrome Browseren. Trykker på Chromecast iconet. Og så er det Chromecast'en der laver en internetforbindelse til Youtube og starter afspilningen.
Derefter kan du rent faktisk fjerne PC'en.

Jeg ved ikke hvilket Youtube klip du valgte. Men jeg har lige selv set dette uden problemer. Der er afspillet via en Chromecast:


Og vores Panasonic TV viser at det er i '1080p / 60 Hz'.

Jeg brugte en PC med en i3 i ovenævnte eksempel. Men afspilning fra YouTube via en Chromecast, kan også startes fra en Tablet med en Chromebrowser.

Så, måske skyldes det, at du stadig bruger trådløs netværk.
Og en Chromecast eller Chromecast Audio vil ændre din situation.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 19-August-2017 kl. 19:35
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 17:27
Jeg har netop investeret i en Paradigm PW Link, med indbygget rumkorrrektion "ARC", som er noget af det bedste og normalt kun fås i de anerkendte surround-receivere fra Anthem.
Resultatet er, at al "bulderbas" er forsvundet og lyden er blevet mere klar og ren.
Den har adgang til langt de fleste musiktjenester, også Tidal, internetradiostationer, podcasts samt din egen musiksamling via DLNA.
Til film, billeder, Youtube mm. bruger jeg min Nvidia Shield TV, så er du godt kørende, med understøttelse af alle gængse formater, og det hele er helt lydløst...





Redigeret af Supergris - 10-September-2017 kl. 03:27
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Jeg vil lige teste den og se hvad den kan afspille. Youtube i alt over 480p stod den af på. 



GPU Acc.
.....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 11:37
Jeg kan slet ikke se, hvorfor det skal være en bærbar eller en lydløs PC. Hvorfor køber du ikke bare en alsidig streaminboks til afviklingen og en NAS til opbevaring af dine egne filer og så bruger tablet som fjernbetjening?

Jeg tænker nvidia shield, AppleTV eller lignende.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 11:12
Jeg vil lige teste den og se hvad den kan afspille. Youtube i alt over 480p stod den af på. 
@Tipsen jeg har en filmafspiller som sagt i forvejen. Så faktisk så meget som muligt af musik, musikstream, videoafspilning, youtube og andet feks tv-stream vil jeg have afviklet. Og hvis det kræver en lidt kraftigere bærbar jamen så er det det. Så må jeg nok kigge mig om efter en kraftigere 100% passiv kølet bærbar. Elsker at den er helt passivt kølet da den står fremme og er helt lydløs. 

Jeg forestiller mig en bærbar til afvikling af medierne som kører win10, og en fjernbetjening som skal være en tablet(er vel ikke nødvendig med en seperat fjernbetjening men man ved aldrig kan være det er endnu mere praktisk og et godt tilbehør), og så Kodi som medieplatform til rigtigt mange af medierne, kombineret med så meget som muligt der kan afvikles på androidtabletten. Og alt der kun kan afvikles på den bærbare i win10 pga plugin og platform og styresystem, jamen så må jeg afvikle det så godt jeg kan men helst med noget remote afvikling feks hvor tabletten står for styringen men win10 så afvikler og kører selve medierne. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 12:16
...fedt musiksystem...multimediesystem... - to forskellige ting - er det rent faktisk sidstnævnte du ønsker?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 06:29


Hej igen.

Jeg ville finde ud af, hvad du kan med din Lenovo ideapad 100s, og hvad den ikke kan.
Vi har en Intel Compute Stick i sommerhuset, som har en endnu svagere CPU end din Lenevo.
Compute Sticken kan afspille Fuld HD fra DR.dk uden problemer, mon ikke din Lenovo også kan. 

Men jeg forventer ikke at du kan transkode. Hvis det er det du ønsker, må du enten transkode et andet sted eller købe en kraftigere enhed. 

Hvis jeg om vinteren tager Compute Sticken med hjem fra sommerhuset styrer den uden problemer både vores ChromeCast eller ChromeCast Audio.
Hvis man bruger Chrome Browseren og sætte nogle bogmærker op er det nemt at skifte mellem de steder du ønsker at streame fra.

Jeg syntes ikke at du skal fokusere på hvad andre har af fine grafiske muligheder. Men 'Keep it simple ...' ( lav det simpelt ...)'. 
Så vil jeg tro, at du kan næsten alt med din Lenovo, en USB 3.0 Hub med ethernet og en ekstern USB 3.0 harddisk. Og overvej en ChromeCast eller ChromeCast Audio.-

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 18-August-2017 kl. 06:52
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 18:02
Okay det kan også være en sådan hub er en løsning. Men det gør ikke noget at skifte den ud med en mere kraftig bærbar. Er i gang med at sælge den. Det eneste der er virkelig godt ved den er at den er 100% passiv kølet, men meget underdimensioneret. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 17:55


Hej.

Jeg vil gerne komme med det første indlæg. Så vidt jeg husker har din Lenovo ideapad 100s en USB 3.0 port.
I den port sætter du en USB 3.0 Hub med ethernet. Så får du både kablet internet og 3 USB 3.0 stik.

Jeg har selv en USB 3.0 Hub med ethernet, som jeg har købt på eBay. Det er en som disse:


Min er sort. Der findes også nogle hvide, som man ikke udefra kan se om de er USB 3.0, USB 2.0 eller måske USB 1.1  Så jeg kan kun anbefale dig at købe hos en god sælger med mange feedbacks og betale med PayPal.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 17-August-2017 kl. 17:56
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 17:18
Jeg har før spurgt men ikke helt fået gode nok svar. Men jeg vil gerne bygge et fedt musiksystem op, men det er en jungle. Jeg har pt en Lenovo ideapad 100s som er MEGET skrabet kun med SSD disk, uden ethernet men med wifi så den vil jeg helst ikke bruge. Nå men jeg kunne godt tænke mig et multimediesystem, med video, musik, musik-stream, youtube etc. Film har jeg en afspiller til pt. Jeg kan bruge min primære pc, MEN den vil jeg helst holde fri da den ellers bliver optaget når jeg skal afspille medierne. Forestiller mig en bærbar med wifi kombineret med en tablet som man kan bruge som afspilningsskærm/fjernbetjening, og med remote afspilning af radio og tv og musik og stream osv. Men hvordan pokker bygger jeg det hele? Ville helst have en alt i en løsning, men den slags kan man jo ikke bare uden videre købe. Altså de forskellige tjenester har ofte deres egen afspilningssoftware feks Tidal eller Netflix osv. Det er også fint nok. Kodi eller Plex er det noget værd ift hifi-kvalitetsafspilning dvs bitperfect ifm musik? Jeg bruger Tidal og har en masse flac og mp3 filer liggende som jeg bruger. Men jeg bruger Foobar2000 til det og vil gerne opgradere. Skal selvfølgelig kunne afspille highres musikfiler. Kodi og Plex er det ikke skrabede løsninger som mangler en masse? Man kan vel knap nok få en god fjernbetjning til begge dele feks ved filmafspilning. Jeg tænker feks en fjernbetjening ligesom man får når man køber en blu-ray afspiller.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu