recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sammenligning af Ubiquiti Access Points
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sammenligning af Ubiquiti Access Points

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sammenligning af Ubiquiti Access Points
    Sendt: 17-August-2017 kl. 21:32
Jeg har bestemt mig for at købe et access point, men har ikke nok viden til at skelne de forskellige data/informationer de angiver. Jeg overvejer at købe én af de to:

https://www.komplett.dk/k/kcp.aspx?sku=898804&sku=898800 


Hvilken en er den kraftigste model?



1)
Frekvensbånd

2.4 GHz, 5 GHz 5 GHz 
Er det bedre at Long Range modellen har 2 frekvensbånd, hvor 16dBi modellen kun har én?


2)
RAM 128 MB 
Long Range modellen står angivet uden RAM. Kan det passe?


3)
Flashhukommelse 8 MB 
Long Range står angivet uden Flashhukommelse. Kan det passe?


4)
Forstærkning 16 dBi 
Long Range står angivet uden forstærkning. Kan det passe


5)
Power Over Ethernet (PoE) understøttet PoE 
Long Range står angivet uden PoE. Er det en ulempe?


Redigeret af herognu - 17-August-2017 kl. 21:33
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 07:13
Synes du skal holde dig til Unifi serien

så mit bud er Unifi ap ac lr. dog kan du højst sandsynligt nøjes
Med lite modellen

Redigeret af pnn - 18-August-2017 kl. 07:13
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 08:23
den ene er jo ikke et access point, men en bro, så det er to forskellige produkter du sammenligner?
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

den ene er jo ikke et access point, men en bro, så det er to forskellige produkter du sammenligner?

Der kan man bare se. Kan du afsløre hvilket et af dem er et access point? Smile
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 08:29
Okay der står NanoBeam er en bro. Men på Komplett.dk står den under access point når man søger.
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af pnn pnn skrev:

Synes du skal holde dig til Unifi serien

så mit bud er Unifi ap ac lr. dog kan du højst sandsynligt nøjes
Med lite modellen

Tak for det.

Hvorfor lige Unifi serien?

Jeg bor på en landejendom, hvor mobiltelefon signal er meget dårlig, så dårlig at der nogen gange ikke er signal, så jeg er interesset i at have et trådløst signal så vidt muligt også rundt om ejendommen i værksted osv.
Mit kobber i jorden er så dårlig at jeg har mobilt bredbånd med målt speedtest 30/10.
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 09:48
Det lyder som om du har brug for mere end et access point

Så min anbefaling er at du køber 2 eventuelt 3 Unifi ap ac lite, trækker kabler til
Dem fra en switch som er konnektet til din router med kabel.
Hvis pengene er til det kan du købe en POE (power over Ethernet)switch, hvis ikke
Så følger der POE adapters med når du køber access points, dog følger de ikke med hvis
Du køber 5stk i en bundle

Softwaren til Unifi serien fungere super og er let at arbejde med derfor, anbelingen af
Unifi. Samt du er klar hvis du vil udvide med deres router(gateway) USG senere


Redigeret af pnn - 18-August-2017 kl. 09:49
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af pnn pnn skrev:

Det lyder som om du har brug for mere end et access point

Så min anbefaling er at du køber 2 eventuelt 3 Unifi ap ac lite, trækker kabler til
Dem fra en switch som er konnektet til din router med kabel.
Hvis pengene er til det kan du købe en POE (power over Ethernet)switch, hvis ikke
Så følger der POE adapters med når du køber access points, dog følger de ikke med hvis
Du køber 5stk i en bundle

Softwaren til Unifi serien fungere super og er let at arbejde med derfor, anbelingen af
Unifi. Samt du er klar hvis du vil udvide med deres router(gateway) USG senere

Mange tak for feedback. Ja det er jo også vigtigt med softwaren, så god pointe jeg ikke havde tænkt på. 

Jeg starter med at købe 1 Unifi ap ac lite og så udvider jeg og ser hvor og hvor meget der er behov for.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 10:20
Vær OBS på, at Lite-modellen er blevet opgraderet til at understøtte samme PoE, som Pro-modellen, men at pakkerne med 5 godt kan risikere ikke at have denne opgradering. Det har betydning hvis du senere vil opgradere til en PoE-switch, som kan strømføde dem alle, da dén til den gamle Lite skal understøtte en anden spænding. Switchen skal da være fra Ubiquity og den model, som understøtter den gamle Lite koster godt 1000 kr. mere end en der blot understøtter std. spændingen for PoE.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Vær OBS på, at Lite-modellen er blevet opgraderet til at understøtte samme PoE, som Pro-modellen, men at pakkerne med 5 godt kan risikere ikke at have denne opgradering. Det har betydning hvis du senere vil opgradere til en PoE-switch, som kan strømføde dem alle, da dén til den gamle Lite skal understøtte en anden spænding. Switchen skal da være fra Ubiquity og den model, som understøtter den gamle Lite koster godt 1000 kr. mere end en der blot understøtter std. spændingen for PoE.

Hvordan ser man forskel på de modeller?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

 
Hvordan ser man forskel på de modeller?

Har ikke set nogle danske forhandlere skilte med at deres UAP-AC-LR eller UAP-AC-LR understøtter 802.3af, så enten skriver man til dem første eller så sender man dem bare retur hvis de ikke har 802.3af
Har bestilt et par UAP-AC-LR hos bedresignal.dk og det har været dem der understøtter 802.3af.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 12:28
Jeg købte hos Computersalg.dk og der sad en sticker i hjørnet, som viste at den havde 802.3af.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu