recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLEDs mørkeste gråtoner blev sorte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLEDs mørkeste gråtoner blev sorte

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Ingen har sagt,at OLED er perfekt . Alle seriøse testsites har det bare som overall bedste TV . OLED tørrer som forventet også gulv med QLED fra Samsung ,som Bent P ellers brugte meget energi på at hype op som OLED killer . . .

Helt Enig Lennon. Udviklen stopper aldrig. Heldigvis. QLED bliver dræberen, men sikkert først i ægte QLED, som vi også dengang nævnte.

Forøvrigt kom Samsungs udstillingsviste QLED endnu ikke på markedet i år, så det er en lidt anden kvalitet, vi ser lige nu 😀

OLED er godt og det bedste lige nu.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Hvis du har set problemet så må du vide hvilken scene/film/kanal det drejer sig om. Så kan det være det kan genskabes.

Er greyscale mønster kan måske være det du søger?


Nej, det er generelt opdaget og ses. Kig selv ind i forretninger og pris dig lykkelig for, hvis dit TV ikke har problemet.

Iøvrigt har jeg bevidst valgt at indlede tråden uden mine egne kommentarer. Alligevel bliver jeg angrebet. Ret morsomt.

Artiklen stammer fra een af Danmarks mest anerkendte aviser. Så det er til denne kilde en "hating" naturligvis må gå. Jeg refererer ret uskyldigt artiklen. Så kom gerne med indlæg og fakta, der modsiger artiklen.

PS. Måske kan en eller anden finde ud af, om det er LGs egne udtalelser, der ligger bag. Omvendt: Andre har vel næppe interesse i, at fortælle om en forbedring på gråtoneområdet på nye 2017 modeller.

Redigeret af bentpetersson - 19-August-2017 kl. 11:56
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 12:06
Jeg tror ikke mit Oled er anderledes end andre så føler mig ikke heldig på nogen måde.

At du vælger at starte artiklen uden dine egne kommentarer, gør blot det virker endnu mere som om du blot graver efter negative nyheder om Oled. Når man kender din historik herinde om emnet.


Redigeret af claussor - 19-August-2017 kl. 12:09
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 12:35
Tænk hvilket forum det her ville være hvis man utrætteligt oprettede tråde med (for at sige det pænt) ulemper ved lcd.
Hvem er det du gerne vil "oplyse" i virkeligheden Bent? Jeg har aldrig forstået en lyd af det?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 13:06
Det viser jo ret tydeligt at bent og ham der oprettede den anden bashing oled tråd, har ondt bagi fordi de har satset på den forkerte teknologi. Den anden tråd var ligeså håbløs. Og ja har også et LCD i soveværelset og vil hellere end gerne bytte det ud med et oled. Hver gang jeg har KS7005 tændt skal jeg have lampe tændt for at skjule de utrolig grimme skygger ved sort.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 13:38
Jeg har lige været i et møde med LG 65 E6V - 65 E7V og en Panasonic 65 DX900. Der er fandme ingen problemer med nuancer i det helt sorte, du kan se nuancer helt ned til reference Black på begge OLED årgange 2016 og 2017 det kan man desværre ikke på Panasonic DX900, faktisk er de sidste 5 felter helt sorte på en DX 900.
Jeg selv haft en 65E6V i et år nu, det eddermame en fornøjelse hver gang man tænder for det tv, og når der fyrres noget Dolby Vision af, ja så sparker det det bare så meget r..Tongue
 
Forskellen mellem E6 og E7 er så minimal, at det kun er nuancer. F.eks. de flere nits E7V har, er simpelthen så lidt er de fleste ikke vil bemærke det, og slet ikke hvis der ikke køres HDR.
 
Journalister, lol. Er det i øvrigt ikke ham fra lyd og billede?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 14:06
@Potter

Er du sikker på at du vil holde fast i din kommentar omkring gray scale på DX900?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Potter

Er du sikker på at du vil holde fast i din kommentar omkring gray scale på DX900?
Ja
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Nej, det er generelt opdaget og ses.


"Opdaget", nej konstateret allerede sidste år, læs flatpanels testen


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kig selv ind i forretninger og pris dig lykkelig for, hvis dit TV ikke har problemet.


Det er fåtallet af forretninger der har opjusterede tv til at stå. Hvis din reference er hvad du ser i butikker, så forstår jeg bedre......


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Artiklen stammer fra een af Danmarks mest anerkendte aviser.


Ja for satan, vi ved jo alle at netop JP nok er de grundigste, når det kommer til viden på AV området. Flatpanels er jo kun novicer ved siden af - eller noget???


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Potter

Er du sikker på at du vil holde fast i din kommentar omkring gray scale på DX900?
Ja

Spændende, specielt i betragtning af, af flere af de professionelle testere fortæller at DX900 har nær reference på Gray Scale (herunder AVFORUM). Var det ikke sådan, at jeg lige har fået bortopereret 30cm af min tyktarm, og derfor er noget inmobil, så tog jeg gerne et billede der absolut modsiger hvad du skriver. Jeg tager gerne et billede på et senere tidspunkt - hvis du ønsker det.
   
Hvilket testmønster benyttede I? Jeg har vist en del af dem.


Redigeret af Hother - 19-August-2017 kl. 14:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Potter

Er du sikker på at du vil holde fast i din kommentar omkring gray scale på DX900?
Ja

Spændende, specielt i betragtning af, af flere af de professionelle testere fortæller at DX900 har nær reference på Gray Scale (herunder AVFORUM). Var det ikke sådan, at jeg lige har fået bortopereret 30cm af min tyktarm, og derfor er noget inmobil, så tog jeg gerne et billede der absolut modsiger hvad du skriver. Jeg tager gerne et billede på et senere tidspunkt - hvis du ønsker det.
   
Dutter ikke med et billede alene, med mindre skærmene står side om side. Beklager, men der altså forskel på hvor mange detaljer der i det sorte LCD DX 900 vs OLED E7V/ E6V

Håber i øvrigt det går dig vel, og rigtig god bedring.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Potter

Er du sikker på at du vil holde fast i din kommentar omkring gray scale på DX900?
Ja

Spændende, specielt i betragtning af, af flere af de professionelle testere fortæller at DX900 har nær reference på Gray Scale (herunder AVFORUM). Var det ikke sådan, at jeg lige har fået bortopereret 30cm af min tyktarm, og derfor er noget inmobil, så tog jeg gerne et billede der absolut modsiger hvad du skriver. Jeg tager gerne et billede på et senere tidspunkt - hvis du ønsker det.
   
Dutter ikke med et billede alene, med mindre skærmene står side om side. Beklager, men der altså forskel på hvor mange detaljer der i det sorte LCD DX 900 vs OLED E7V/ E6V

Håber i øvrigt det går dig vel, og rigtig god bedring.



Jamen jeg kan skam også vise dig kurver omkring gray Scale. Jeg forstod på sin vis bare at I sammenlignede via et billede (Test mønster).

Omkring det sorte, jamen jeg tvivler ikke på forskellen omkring det sorte.

Mange tak, det går stille og roligt fremad.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu