recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLEDs mørkeste gråtoner blev sorte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLEDs mørkeste gråtoner blev sorte

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvor står det i øvrigt, at 2017 modeller er forbedret? Det har jeg ikke tidligere set.


I samtlige anmeldelser.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jyllandsposten har åbenbart fundet det skrevne som en nyhedsværdi, så jeg har lidt svært ved at forsvare nyhedsværdien.


Det nye er, at der er kommet en ny model. Og så er det i øvrigt en anmeldelse - ikke en nyhed.

Fordi man i en bilanmeldelse skriver, at den nyeste bilmodel nu har adaptiv fartpilot som standard, betyder det jo ikke, at det er en nyhed, at det var ikke tilfældet i den gamle model.


Hvis man skriver i en anmeldelse af den nyeste model har det som standart, vil det betyde af den forrige model ikke havde det som standart, hvilkent vil sige af der kører biler rundt af den tidligerer model uden det


Ja, men det betyder ikke, at det er en nyhed, at de gamle modeller ikke har det.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 10:58
Her nævnes tilsyneladende samme problem, hvor der nævnes/foreslås en indstillingsløsning. Googletranslate har oversat.

Ellers kan den originale engelske version læses på

http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2579537-lg-oleds-how-enhance-near-black-detail.html

http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2579537-lg-oleds-how-enhance-near-black-detail.html

En af de største LG OLED-kritik er, at næsten sort detalje er ubestandigt i forhold til andre skærmteknologier. Hvorfor det? "Sort" er 0% af 100% Hvid. OLED'en kan producere perfekt, solidt, nul luminans sort, noget det menneskelige øje ikke kan se. Følgelig er OLED 0,5% også meget mørkt og ret vanskeligt at opdage. Når mønstre vises i øget luminans (1% 2% 3% etc.) bliver de mere og mere synlige.

Ja, men mit plasma viser let .5% sort bla blah blah

Lad os sætte dette i perspektiv. 0% på mit Samsung PN51D8000 plasma er omtrent det samme som 3 eller 4% på min LG E6P OLED. Selvfølgelig kan du se næsten sort på plasmaet, fordi du kan se det er version af solid sort i første omgang.

Måske blev din yndlingsfilm mestret på et plasma. Hvis du havde det samme display, kalibreret nøjagtig det samme, ville du kunne se, hvad direktøren havde til hensigt. Dette er billedfidelitet, og årsagen til kalibrering eksisterer. Vi ved, at der er detaljer, vi ikke ser på OLED, fordi vi ser det med andre skærme. Hvad skal man gøre?

Mit udstyr:
Colorimeter - Klein K10A i stand til at læse ned til 0.00006 cd / m2
Software - ChromaPure 3
Display - 2016 LG 55E6P OLED


Du kan IKKE øge nær sorte detaljer ved at hæve lysstyrkekontrollen uden at hæve sort selv. Ja, du kan se flere detaljer, men den uendelige kontrastforhold vil blive udslettet, og "Kontrast er den mest importerede enkeltbilledkvalitet" (THX blandt andre).

Faldende Gamma bringer indholdet ud af sortHurtigere . Vi er kun interesserede i bunden .5%, og sådan gør du det.

1. Indstil sort niveau korrekt med lysstyrkekontrollen. Det er svært at gøre med OLED'er, når du bruger et visuelt mønster som AVSHD eller Ted's Disc- mønstre, hovedsagelig fordi video 17 er næsten for mørkt at se. Jeg kan indstille lysstyrke præcist ved hjælp af min K10-A, men ikke-kalibratorer skal bruge deres øjne.

2. Nedre Gamma i den mørke ende.
2A) På LG 2016 OLEDs: Hvidbalance> 20 point> 5%> Luminans> stigning
2B) På LG Pre 2016 OLEDs: Hvidbalance> 20 point> 5%> Rød> stigning. Gør det samme lige for Grøn og Blå.

På min E6P, hvis lysstyrke er et klik for højt, vil hæve WB 5% luminans over 18 forhøje det sorte niveau så vær forsigtig. Det er bedre at starte med Lysstyrke 1 klik for lavt end 1 klik for højt. På mit tv kan jeg sætte WB 5% luma helt til max (50) uden at hæve det svarte niveau.

Her er hvad der sker med Gamma. Blå er WB 5% Luminans 0, Grøn er Luminans 20, og Rød er Luminans 50. Bemærk at Gamma fra 10 til 95% er nøjagtig det samme, og det er det, vi ønsker. Udbredt nær sorte detaljer handler alt om bundenden.




Jeg har fundet en indholdsscene, der er perfekt til at se i nærheden af ​​mørke detaljer, der kommer til live, da 5% Gamma sænkes. PAUSE"The Dark Knight" klokken 0:06:33, og se hvad der sker med detaljerne omkring bygningens vinduer, da du sænker gamma ved at øge 5% WB luma. På præ 2016-modeller skal du øge R, G og B ligeledes for at holde 5% farve noget præcis, men du skal begynde at øge Grøn, da det er den kanal, hvor luminans er båret.

Til venstre er The Dark Knight 0:06:33 med 5% luma sat til 0, og til højre er resultatet af at hæve 5% luma.



Hvis du ikke har Bat Man-filmen, skal du pause noget andet, hvor du ved, at du mister detaljer.

Hav det sjovt og held og lykke.


Jeg ved, at jeg kommer til at blive nagged for indstillinger, og mit svar er altid det samme: "Hver skærm er anderledes."

MEN her er det grundlæggende.



Kontrast - 80
Lysstyrke - 57
Gamma Preset - BT.1886

NY 15Sep16

Forum medlem Wizziwig har lavet en fremragende sort pluge mønster video, der kan downloades i dette indlæg . Det viser tydeligt, hvordan lavere gamma ved 5% øger skyggedetaljen og gør det muligt at konfigurere Lysstyrke og Gamma korrekt.

Jeg har opdaget, at i visse tilstande kan hæve hvidbalancen 5% Luminance eller RGB (pre 2016 modeller) ud over et bestemt punkt, hæve det sorte niveau. Dette er yderst uønsket. Hvis du ser hele skærmen, kan dine øjne spille tricks på dig, og du kan ikke se det. For at hjælpe med at opdage en stigning i sortniveau foreslår jeg, at du bruger en "fattig manns" måler. Nogle af os har høj ydeevne, alle sorte, dedikerede teatre og vi bruger sort fløjl, der omgiver skærmen til flere fødder på væggene, loftet og gulvet for at øge rum / skærmkontrast og minimere refleksioner. Det bedste er sandsynligvis JoAnn Fabrics Royalty 3. I et mørkt rum skal du holde et stykke fløjl op mod skærmen (sort område, der ikke indeholder noget over sort indhold). Du kan ikke skelne fløjlens kant fra selve skærmen. Som du bruger teknikken vist i denne tråd til at sænke 5% gamma, hvis det svarte niveau hæver, vil du se det med det samme. Hæv gamma indtil skærmen igen er helt sort. Gør "

1/25/2017
Interessant ny info om den mørke ende, mens du viser HDR indhold. Jeg er ikke tæt på min E6P for at teste det, men tjek dette indlæg .Mørk ende, mens du viser HDR-indhold. Jeg er ikke tæt på min E6P for at teste det, men tjek uhd spillere for at prøve dette på nogen af ​​dine titler i HDR. Her er selvmordspolad før / efter "

"Det er ikke sikkert, om jeg finder ud af denne søgning i denne tråd, men jeg fandt ud af at i HDR-indstillinger reducerer Blue til -1 på det laveste IRE-punkt virkelig mørke områder. Det kan være panelafhængigt, men jeg opfordrer dig alle sammen med Uhd spillere til at prøve dette ud på nogen af ​​dine titler i HDR. Her er selvmordskampen før / efter "

Redigeret af bentpetersson - 21-August-2017 kl. 11:05
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:38
Det er mig der sletter indlæg, og nu stopper det altså

Advarsel til @Martin Sjøstrand. Et skridt mere i den forkerte retning, og du ryger på pause.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:45
Bent: Bantam og Tv-kalibrering har skrevet ret meget om kalibrering af Oled herinde i denne tråd: Kalibrering af OLED

Redigeret af MfedeN - 21-August-2017 kl. 11:47
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:46
Du skal lige have sat URL'en ind mellem = og ]

Edit:

Redigeret af lunddal - 21-August-2017 kl. 11:47
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Du skal lige have sat URL'en ind mellem = og ]

Var ved at rette. Mine kluntede hænder på telefonen var en dårlig kombination ;)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det er mig der sletter indlæg, og nu stopper det altså

Advarsel til @Martin Sjøstrand. Et skridt mere i den forkerte retning, og du ryger på pause.


OT: Undskyld, men burde den slags ikke foregå via PB?

M.v.h.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 

OT: Undskyld, men burde den slags ikke foregå via PB?

M.v.h.

Ville det gøre, hvis det var noget mildere, men den der trængte vist til at blive vist i offentligheden.

Og jeg lukker snart tråden, da den jo ikke rigtigt fører nogen vegne. Smile
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:55
Tak MfedeN for en interessant tråd. På youtube med titlen:

The Myth that somehow LG OLED is Crushing Dark Bright levels,

tror jeg, at der er een, der forsøger at vise problemet.

Redigeret af bentpetersson - 21-August-2017 kl. 11:56
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak MfedeN for linket til en interessant tråd.

På youtube med titlen:

The Myth that somehow LG OLED is Crushing Dark Bright levels,

tror jeg, at der er een, der forsøger at vise problemet.



Fejl Beklager.

Redigeret af bentpetersson - 21-August-2017 kl. 11:57
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:57
Men med indlægget slettet, så bliver baggrunden jo ikke vist, ligesom hvis man har et ønske om at få Martin udelukket, så har man nu en viden som gør, at man kan begynde at fremprovokere et "udbrud" fra Martin.

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 12:07
Henrik. Må jeg venligst be dig om at skrive personligt til Jens Hummelmose, da dine indlæg efter min mening forstyrrer tråden og dens læsning. Tak.

Redigeret af bentpetersson - 21-August-2017 kl. 12:07
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu