recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster i Danmark - generelt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekster i Danmark - generelt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

På DVB-T sender DR som udgangpunkt undertekster til hørehæmmede (undertekster til dansk tale) både som tekst-tv og DVB-Undertekst til hørehæmmede.

Bruger du DVBViewer? I så fald vil jeg MEGET gerne have en optagelse på fx 5 minutter (.ts stream hvor ALT optages) fra en udsendelse hvor danske og udenlandske DVB undertekster + danske tekst-tv undertekster findes.

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

PS: Forsinkelser i tekst-tv undertekster skyldes nok primært broadcaster og ikke DVB-Viewer. DVB-Viewer burde optage .ts stream, herunder tekst-tv sporet uden at påvirke synkroniseringen mellem billede, lyd og tekst-tv...

Faktisk kommer tekst-tv underteksterne for tidligt op, specielt ved afspilning af optagelser. Dette skyldes, at DVBViewer ikke udnytter tids stemplet (PTS) i underteksterne. Det er det, der skal rettes. DVBViewer GE versionen gør det korrekt.
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 00:03
Yousees nye tv-boks kan heller ikke synkronisere ttv-teksterne.
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Yousees nye tv-boks kan heller ikke synkronisere ttv-teksterne.

ttv-underteksterne har faktisk været udmærket synkroniseret i DVBViewer gennem mange år her hos mig. Det er kun i de senere år, der har været problemer (ikke katastrofale, men nok til at det kan være irriterende). 

Hvor god synkroniseringen pt.  er i DVBViewer kan afhænge af bla. dekoder valg og windows version. På min windows 10 pc kører det OK. Ved at bruge tidsstemplet i ttv-underteksterne kan opnås god synkronisering i alle tilfælde. 
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 13:58
Der er nu allerede lavet en intern test version af DVBViewer!

Udviklerne vil gerne have en test optagelse (fx 5 minutter) foretaget af DVBViewer (eller Recording Service/DVBviewer Media server) af en DVB-T2 udsendelse, som indeholder teletext (TTV) og udenlandske undertekster. Bud på dette kunne være:

DR1: Det vilde Mellemøsten -Tyrkiet, 19:05
DR2: Sandheden om webcam-pigerne, 21:30


Jeg har ikke selv DVB-T2, så nogen, der kan klare dette?

EDIT: måske har nogen en optagelse (Stadig DVB-T2) liggende af fx "Broen". Den kan skæres til med TSPlayer fra "members area"


Redigeret af Delphi - 20-August-2017 kl. 14:12
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Der er nu allerede lavet en intern test version af DVBViewer!

Udviklerne vil gerne have en test optagelse (fx 5 minutter) foretaget af DVBViewer (eller Recording Service/DVBviewer Media server) af en DVB-T2 udsendelse, som indeholder teletext (TTV) og udenlandske undertekster. Bud på dette kunne være:

DR1: Det vilde Mellemøsten -Tyrkiet, 19:05
DR2: Sandheden om webcam-pigerne, 21:30


Jeg har ikke selv DVB-T2, så nogen, der kan klare dette?

EDIT: måske har nogen en optagelse (Stadig DVB-T2) liggende af fx "Broen". Den kan skæres til med TSPlayer fra "members area"


Hvorfor DVB-T2 og ikke kun DVB-T? Sendes DR1 og DR2 overhovedet i DVB-T2?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:


Udviklerne vil gerne have en test optagelse (fx 5 minutter) foretaget af DVBViewer (eller Recording Service/DVBviewer Media server) af en DVB-T2 udsendelse, som indeholder teletext (TTV) og udenlandske undertekster. Bud på dette kunne være:
DR1: Det vilde Mellemøsten -Tyrkiet, 19:05 DR2: Sandheden om webcam-pigerne, 21:30



Nej, det kan det ikke være, i hvertfald ikke fra DR, da de som bekendt IKKE bruger T2.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:58
Og det er nok også ligegyldigt om optagelsen er fra DVB-Viewer... Bare undertekstspor er med i .ts-filen. Jeg er ikke selv hjemme, så kan desværre ikke hjælpe...

Redigeret af miri - 20-August-2017 kl. 15:58
miri
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 19:53
Jeg optager de to udsendelser fra min DVB-T tuner
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 13:37
Jeg troede alle kanaler var DVB-T2Embarrassed

Mht. de ønskede optagelser er det lige meget om det er DVB-T eller DVB-T2, så det var mest for at understrege at det ikke skulle være DVB-C eller DVB-S.


Redigeret af Delphi - 21-August-2017 kl. 14:03
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 20:22
Her er et eksempel med hard coded + teletext undertekster (side 399):


Efter forlydender skulle den blive afspillet synkroniseret i den næste version af DVBViewer. Hører gerne hvordan jeres system klarer den.

Jeg har i blinde bestilt denne DVB-T tuner: Terratec Cinergy T Stick Mini HD hos wupti.


Vil dog stadig gerne have den føromtalte 5 minuters optagelse (DVB-T).
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 20:50
Bortset fra de sidste par sekunder er tale og teletekst undertekster synkrone når jeg afspiller filen i DVBViewer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 21:20
Jeg ser i øjeblikket udsendelsen om katte på DR3 og er blevet overrasket over, at den danske kommentators tale blive undertekstet både med teletext og som DVB.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu