recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster i Danmark - generelt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekster i Danmark - generelt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg ser i øjeblikket udsendelsen om katte på DR3 og er blevet overrasket over, at den danske kommentators tale blive undertekstet både med teletext og som DVB.
Hvorfor overrasket?
miri
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Bortset fra de sidste par sekunder er tale og teletekst undertekster synkrone når jeg afspiller filen i DVBViewer.

På min windows 10 pc er det næsten synkront i DVBViewer. På min windows 7 pc kommer teletekst underteksterne undertiden oveni de engelske oversættelser. Det kan som sagt afhænge af hvilken dekoder og OS man bruger.

Der er mere om undertekster her:

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg ser i øjeblikket udsendelsen om katte på DR3 og er blevet overrasket over, at den danske kommentators tale blive undertekstet både med teletext og som DVB.
Hvorfor overrasket?
 
Fordi de sendes i to formater og så fra Stofa.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 11:24
Det kan jo ikke lade sig gøre, når det kun er over DVB-T der sendes separat DVB stream
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg ser i øjeblikket udsendelsen om katte på DR3 og er blevet overrasket over, at den danske kommentators tale blive undertekstet både med teletext og som DVB.
Hvorfor overrasket?
Fordi de sendes i to formater og så fra Stofa. ...
DR undertekster for hørehæmmende ligger standard i Tekst-tv sporet - uanset platform - så det sendes altid. Hvis der herudover også udsendes DVB-undertekster, så vil der derfor være to udgaver af underteksterne for hørehæmmede - DVB og Tekst-tv....

... og så et hurra for Stofa, hvis de sender DVB-undertekster på de danske kanaler. Yousee er desværre meget tunge i denne sammenhæng. DR og TV2 har nu i over 10 år udsendt DVB-undertekster, men Yousee mener fortsat, at de brændte undertekster er vejen frem....


Redigeret af miri - 23-August-2017 kl. 11:55
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan jo ikke lade sig gøre, når det kun er over DVB-T der sendes separat DVB stream
???
miri
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan jo ikke lade sig gøre, når det kun er over DVB-T der sendes separat DVB stream
???

Ja at der ikke sendes DVB undertekster på kabel, hverken Yousee eller Stofa. Har sidstnævnte leverandør og STTL er sat til ON på mit Panasonic TV, og der er INGEN undertekstning.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan jo ikke lade sig gøre, når det kun er over DVB-T der sendes separat DVB stream
???
Ja at der ikke sendes DVB undertekster på kabel, hverken Yousee eller Stofa. Har sidstnævnte leverandør og STTL er sat til ON på mit Panasonic TV, og der er INGEN undertekstning.
Men fordi der ikke er DVB-undertekster hos Yousee og Stofa betyder jo ikke, at det ikke kan lade sig gøre Wink
Det er valg de har truffet - og ikke helt konsekvent. Stofa er (jf. fltk) tilsyneladende begyndt på de danske kanaler, og Yousee sender DVB-undertekster på nogle kanaler, bl.a. betalingskanaler og f.eks. NRK1.
Du har måske bare ikke lagt mærke til det på Stofa, hvis du allerede har sat DVB-undertekster til ON???
miri
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan jo ikke lade sig gøre, når det kun er over DVB-T der sendes separat DVB stream
???
Ja at der ikke sendes DVB undertekster på kabel, hverken Yousee eller Stofa. Har sidstnævnte leverandør og STTL er sat til ON på mit Panasonic TV, og der er INGEN undertekstning.
Men fordi der ikke er DVB-undertekster hos Yousee og Stofa betyder jo ikke, at det ikke kan lade sig gøre Wink
Det er valg de har truffet - og ikke helt konsekvent. Stofa er (jf. fltk) tilsyneladende begyndt på de danske kanaler, og Yousee sender DVB-undertekster på nogle kanaler, bl.a. betalingskanaler og f.eks. NRK1.
Du har måske bare ikke lagt mærke til det på Stofa, hvis du allerede har sat DVB-undertekster til ON???

Det er det jeg prøver på at forklare. HVIS Stofa sendte DVB undertekster, så havde jeg nok set det med funktionen på ON.

I linket til DR, står der også ret tydeligt at det kun er Terristrisk der sendes DVB undertekst stream.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 13:15
Kan der ikke være forskel om det er Stofa over coax kabel-TV eller Stofa over fiber bredbånd?

Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

[/QUOT

Det er det jeg prøver på at forklare. HVIS Stofa sendte DVB undertekster, så havde jeg nok set det med funktionen på ON.

I linket til DR, står der også ret tydeligt at det kun er Terristrisk der sendes DVB undertekst stream.[/QUOTE]
 
For ikke at gøre forvirringen total skrev jeg jo også, at det kun var den danske kommentators tale der blev tekstet på denne måde. Øvrig del af udsendelsen var med hardcodede og teletext subs.
Men Kampus du er forkert på den. Stofa sender faktisk DVB subs, omend det ikke er på hele udsendelsen.  
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 13:47
Der er også DVB subs på Nat Geo Wild fra Stofa.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu