recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG i kodi (raspberry pi)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG i kodi (raspberry pi)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joehc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joehc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EPG i kodi (raspberry pi)
    Sendt: 20-August-2017 kl. 14:47
Disclaimer: incoming n00b questions

Hej

Jeg har længe nydt godt af tvguide fra Tommy Winther i mit kodi setup. Men fornylig stoppede den med at virke, og så vidt jeg har forstået, så bliver den hellere ikke vedligeholdt mere. Derfor tænkte jeg, at tiden var til at kigge efter noget nyt.

Problemet er bare, jeg ikke forstår, hvordan jeg skal få information om de danske kanaler ind. I Winthers tvguide havde han jo allerede konfigureret indlæsningen af de danske kanaler, fx fra yousee.dk, så det hele bare kørte automatisk.

Nu skal jeg så selv sætte mine (danske) kanaler op i det nye addon, og det er der, jeg er rimelig meget n00b. Så vidt jeg har forstået, så skal jeg selv skaffe en xmltvfil eller finde en webservice der tilbyder den slags data? Jeg har kigget lidt på denne her: https://sourceforge.net/projects/xmltv/files/xmltv/0.5.69/. Men lige umiddelbart ved jeg ikke, om jeg er ude på dybt vand?

Er der nogen med lidt mere erfaring indenfor dette, som kan hjælpe mig.

Konkret søger jeg en tvguide, så jeg kan se info om dr1, dr2, tv2 osv.
Jeg bruger en raspberry pi 3 med xbian. 

Jeg vil meget gerne undgå, at jeg skal have gang i en anden maskine end min rpi til at få det her til at lykkes!

Tak på forhånd

/Joe
Til top
kosteskaft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kosteskaft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 22:09
Jeg bruger Libreelec og benytter en service, der hedder Webgrab+Plus. Det er en service, der scraper efter information i baggrunden. Denne kan sættes til at hente på bestemte tidspunkter. For at konfigurere hvilke kanaler du vil have data på, skal du hente programmet Webgrab Plus configurator under programs i Kodi. tror måske de ligger i Openelec's repo, men er ikke sikker. På den måde hentes informationen til de kanaler man vil have automatisk ned, man skal bare sætte hvor mange dage man vil hente ad gangen. Det er vigtigt, at man matcher kanaltitlerne helt præcist i Webgrab configurator'en til titlerne i ens m3u-fil eller hvor man får dem fra, da den ellers ikke matcher dem. I hvert fald i Live TV funktionen, måske ikke tvguide fullscreen-addon, hvor du selv skal matche dem.

Webgrab kan være lidt svær at komme ind i, men det virker rigtig fint, når det er sat op.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu