recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1234 30>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 20:11
Kanon fedt!!!!

Sidebemærkning: Du skulle have valgt noget Anthem til snurrerundt processor.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 21-August-2017 kl. 20:43
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 20:22
Du burde virkelig smide nogle penge efter noget akustik regulering
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Kan fedt!!!!

Sidebemærkning: Du skulle have valgt noget Anthem til snurrerundt processor.

M.v.h.


Jeg må indrømme, at jeg aldrig blev helt venner med Marantz specielt på stereo. De har vist gjort ret meget på AV8802 for at forbedre det så tror det var en detalje de var klar over.
Jeg håber snart der kommer en ny hjem til adressen med posten:)

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Du burde virkelig smide nogle penge efter noget akustik regulering


Jeg har Rockfon plader på bagvæg og den første halvdel af sidevægge frem til lige efter første refleksion.
Det samme i loftet, så mine waterfall og frekvens målinger er faktisk ikke så skæve.
Med det sagt har du ret og kom endelig med input:)
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 22:40
Ovenpå en meget lang tråd omkring effekt ville jeg lige dele mit valg af forstærkere og baggrunden 

B&W 802D har i reviews fået taget målinger hvor netop deres fasedrej og impedans gør dem til en mundfuld at drive. 

Her et udtræk fra en måling:  The B&W's impedance plot (fig.1) reveals the speaker to be moderately difficult to drive, with a magnitude that drops to 3 ohms throughout the upper bass and an awkward combination of 4 ohms and –50° electrical phase angle at 60Hz. In addition, the very high peak between 2 and 3kHz, resulting from the tweeter/midrange crossover, will give a somewhat forward tonal balance with amplifiers having a significant source impedance; say, tube models.
Read more at https://www.stereophile.com/content/bw-802d-loudspeaker-measurements#tTABx0vC4fX9xBfT.99

Og billede med graf: 

Som beskrevet er der både udfordringer i bassen og i grænsen mellem diskant/mellemtone. For at holde dette så adskilt så muligt og levere kræfter til højttaleren er valget faldet på Lyngdorf SDA2175:



De 3 stk. driver begge fronter og center. Dette på den måde at én forstærker med sine to kanaler driver én højttaler. Den ene kanal driver bas og den anden diskant/mellemtone. Da det er samme forstærker er der ikke 100 % adskillelse men det kommer rigtig tæt på. 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 06:59
Er du svimmel det ser godt ud! De der B&W'er er lækre og må være enhver's drøm. Men da næsten synd den center skal se så lille ud i flokken Smile. Jeg tør næsten ikke tænke på det lydtryk du kan generere.

Hvad med en 4k projektor?

Hvor stort er dit rum iøvrigt?








Redigeret af bphhm - 22-August-2017 kl. 07:03
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 10:44
Jeg tror det Jacob tænker på er dit klinke gulv. Det er ikke det mest optimale for lyd. Her ville et tæppe gøre utrolig meget for at fjerne rumklang. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 11:03
Der er lagt et tæppe på, men fjernet igen pga maling af rum mv
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 15:34
Det ser rigtig godt ud. Det eneste der springer mig i øjnene. er at du burde vinkle din center opad, for at få lyd lidt op og minimere refleksioner mellem gulv og loft. Lidt akustik regulering, er altid godt, nu hvor du har et decideret rum, er det jo lige til højre benet.

Den surround processor ser lækker ud. Yamahas nye produkter sparker røv. Synes ikke du skal skifte den ud 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 19:23
Hej John Connor, det er uden tvivl noget virkeligt lækkert grej du har, men det ser altså lidt ud som om, at det er blevet kastet ind i et halvfærdigt rum, hvilket - i hvert fald for mig - ødelægger helhedsindtrykket. Grej i den kaliber fortjener sgu' et rigtigt herreværelse! :)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:23
@bphhm - Lydtrykket er faktisk ikke dér hvor det her setup virkelig er ekstremt, for ser man på enhedernes størrelse i mellemtone og diskant er der en naturlig begrænsning i forhold til mange dedikerede bio anlæg. Men jeg kan spille på ca -7 fuldstændig rent og stadig med overskud og den ro der er i lydbilledet er helt fantastisk :) 
Omkring 4K projektor og nye lydformatter har jeg en klar filosofi at jeg hellere vil have kvalitet i forhold til kvantitet. Og set ud fra hvordan brugtmarkedet fungerer er der så meget besparelse og fordel at hente ved at holde lidt igen. Jeg ser det på samme måde da springet fra DTS til DTS HD kom. Vi gik fra 1.6mbit lyd til ofte 2-4mbit. folk opdaterede og alt gammelt udstyr blev intet værd. Men en reference processor der måske var faldet fra 50.000 kr. til 8.000 kr. og maks arbejde i 1.6mbit bankede stadig en ny receiver med DTS HD. Sådan ser jeg også 4K. en topmodel projektor som den jeg har står mig i under 10.000 kr. Jeg kan ikke engang få i nærheden af den billede kvalitet om jeg så kastede 20.000 kr efter 4K projektorer brugt. 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er lagt et tæppe på, men fjernet igen pga maling af rum mv

Præcis - Rummet har fået et kraftigt langhåret tæppe og rockfon plader på vægge som har givet en væsentligt forbedring på akustik - Var et elendigt rum uden  :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu