recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <12345 30>
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Det ser rigtig godt ud. Det eneste der springer mig i øjnene. er at du burde vinkle din center opad, for at få lyd lidt op og minimere refleksioner mellem gulv og loft. Lidt akustik regulering, er altid godt, nu hvor du har et decideret rum, er det jo lige til højre benet.

Den surround processor ser lækker ud. Yamahas nye produkter sparker røv. Synes ikke du skal skifte den ud 

Helt enig - Min center blev købt efter lærred og jeg har INTET at give af på højden da det vil ramme lærred desværreConfused På sigt tænker jeg at finde et ramme lærred så jeg kan spare kassens højde. 

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Hej John Connor, det er uden tvivl noget virkeligt lækkert grej du har, men det ser altså lidt ud som om, at det er blevet kastet ind i et halvfærdigt rum, hvilket - i hvert fald for mig - ødelægger helhedsindtrykket. Grej i den kaliber fortjener sgu' et rigtigt herreværelse! :)

Der mangler sindsygt meget finish men det var vigtigt for mig at få rummet gjort i en stand hvor det kunne bruges, så detaljer kommer løbende men langsomt :) Har en lille pige på 6 måneder som tager langt det meste af tiden.. Skal dog siges at Moana er et kæmpe hit allerede! Clap

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:37

En hjemmebio uden processor er ret tamt så da en SMS tikkede ind i dag om at en pakke var ankommet med GLS steg humøret helt vildt .. Pakken var dog alt for lille men indeholdt 4 stk. bass refleks porte til subwooferen som har været undervejs så længe at det var gået i glemmebogen. 


De 4 små rør er fra Monaco og kan reguleres i længden og tunes præcis til enheder og kasse. 
Anden del bliver at få en ekstra plade på fronten så kassen bliver mere stabil og derefter få skåret ud til enheder og refleksporte - Tror det løfter lydtrykket en del at enhederne får de 100 % rigtige konditioner at arbejde i :) 



Alt i alt ikke pakken jeg havde håbet men et lille skridt nærmere målet :) 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 20:57

SÅ kom der endelig en pakkke med posten:)

Små 40 kilo processor, tungere end mange af mine tidligere forstærkere!!!





Redigeret af JohnConnor - 01-September-2017 kl. 20:58
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 21:11


Balanceret i hele konstruktionen og totalt lækkert bygget
Glæder mig som et lille barn til at høre den!
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 01:10
Fed tråd der er spændende, at følge med i... Rigtig fed processor, det er det man kalder for en han;) hvad måtte du slippe for sådan en?
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 09:55
Er det en Yamaha processor?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 11:01
Denon...
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 11:11
Det var da, godt nok en fed processor, ikke hver dag, man ser dem. Den skal du nok blive glad for. Hvordan kan det være du lige valgte den? Den ser nu, meget fed ud, og spiller sikkert som en drøm Tongue
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 11:15

Det er en Denon AVP-A1HDA: https://www.denon.co.uk/uk/product/homecinema/avreceiver/avpa1hda

Kort fortalt er det noget af det mest hardcore processor nogensinde lanceret.
Vægten alene er brutal og hele opbygningen er en kapitel for sig!

DAC delen er balanceret hvilket vil sige dobbelt op på alt.
To ringkerner i strømforsyningen står for hver sin del af signal håndtering

Min store udfordring er at min clic møbel kun er 45 dybt!!!
Så Update følger i aften på den del:)
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Fed tråd der er spændende, at følge med i... Rigtig fed processor, det er det man kalder for en han;) hvad måtte du slippe for sådan en?


Tak:)

Kostede alt for meget i forhold til alderen men vigtigst er lydkvaliteten så er glad for ændringen for marantz processoren!
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 11:22

Fik øvrigt en sidste Lyngdorf effekt så den gamle Nad effekt kan få ro :)

Så nu drives hele setuppet snart kun med Lyngdorf.. og clic møblerne bliver udfordret på vægt!


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu