recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 45678 30>
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 17:47
Jeg tjekkede godt dit setup. Kender ikke lyden men tankerne omkring setuppet er snorlige !
Fremtiden må være aktiv deling og digital signalvej frem til lige før enhederne.

Jeg bruge 2 x Dayton Audio 18" reference i hver sit kabinet.
De står dog på samme væg og med samme afstand til væggen så enten skal jeg på sigt have en 3. På bagvæggen eller flytte nr 2. Kræver dog uanset hvad et nyt kabinet
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 17:48
For at få fordelen af 2 x subs i forhold til frekvens gangen
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 17:54
Dine subwoofere, har store enheder, stor energiudladning, dybt omkring de 30 Hz. Det kan være derfor din EQ, har svært ved at udjævne frekvensgangen. 

Med det sagt, tænker jeg lidt omkring, 30 Hz, om det ikke er gavnligt, med lidt ekstra. Når der kigges på en højttalers ideelle frekvensgang, er den ikke snorlige, da ørets opfattelse, af lyd, falder med frekvens. Jeg har før tænkt, om diverse gængse EQ løsninger, tager hensyn til dette. 


Redigeret af JackD84 - 06-September-2017 kl. 19:24
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 18:10
Kurven er uden eq:)
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 18:24
Porte er heller ikke korrekt så tror heller ikke subs arbejder 100 % som de skal :)
Men porte ligger i rummet .. mangler bare tiden:)
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Når jeg sidder og læser sådan en tråd kan jeg ikke lade være med at tænke, det må lyde afsindig godt og have et vanvittigt prisskilt.


Om det lyder afsindig godt, afgøres i meget høj grad af akustikken samt integration af subwooferne.
I det rigtige rum kan højttalere til 10000kr lyde afsindig godt, og omvendt kan 200000kr højttalere lyde forfærdeligt i et dårligt rum.

 
@Armani
 
Priserne er cirka fordelt således:
 
Højttalere: 160-170.000 kr.
Forstærkere og processor: 100.000 kr.
Projektor: 50.000kr.
Så samlet ca. 300.000 kr. da det rullede af samlebåndet
 
Med hensyn til rummet er der gjort alt det grundlæggende og fandt faktisk en gammel måling inden kalibrering og det er ikke helt skidt:
 
 
Med tiden kommer der helt sikkert noget corner trapz men det sker løbende :)
 
For nu er der bestilt matsort folie til lærred og det hvide clic møbel på opfordring herindeTongue
Så bliver kassen gjort sort .. Er der nok får sidekanaler også en tur :)

Føj for den da, der skal ses mange film før det kan "betale sig".
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 19:37
Altså, jeg har set klippet i Moana 50 gange efterhånden med min lille datter.
Derudover er den perfekt som børnehave når vi har besøg.. moana, Aladdin og alle de andre går rent ind!
Udover dette har jeg frem til nu set 4 film fra ende til anden og givet talrige demoer til gæster:)
Så helt betalt er det fanme ikke endnu

Får dog tit gået derned og set lidt numre fra koncerter og hører lidt musik og det er super afstressende og det hele værd i min optik.. og skal have biograf mange år frem så det skal nok blive betalt tilbage:)

Men ja, lidt som alt andet sjovt om det så er motorcykler, hurtige biler eller andet..
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Altså, jeg har set klippet i Moana 50 gange efterhånden med min lille datter.
Derudover er den perfekt som børnehave når vi har besøg.. moana, Aladdin og alle de andre går rent ind!
Udover dette har jeg frem til nu set 4 film fra ende til anden og givet talrige demoer til gæster:)
Så helt betalt er det fanme ikke endnu

Får dog tit gået derned og set lidt numre fra koncerter og hører lidt musik og det er super afstressende og det hele værd i min optik.. og skal have biograf mange år frem så det skal nok blive betalt tilbage:)

Men ja, lidt som alt andet sjovt om det så er motorcykler, hurtige biler eller andet..

Ja hobby er en svær ting at sætte tal på :)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Fremtiden må være aktiv deling og digital signalvej frem til lige før enhederne.


Aktiv deling FTW
Hehe nok fordi jeg selv har kørt med det nogle år. Jeg har dog den ekstra A/D D/A konvertering. Den bekymrer mig ikke, taget den lyd jeg har opnået i betragtning.

Hvis du ikke allerede har leget med det, kan du også kigge på room simulation i REW, til og finde optimal position for HT og siddeplads.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

I forhold til at købe noget eksternt EQ vil jeg slet ikke overveje det af to grunde:

1. Jeg har rigeligt med filtrer i XT32 som jeg manuelt kan lave og eftermåle - Fungerer snorlige og sker digitalt så tror simpelthen ikke på at at de andre producenter kan trylle mere med så simpel en opgave når der er manuelt


Det andre Eq systemer kan være bedre til, er og få systemet i minimum fase i hele frekvens området. De steder hvor systemet ikke er i minimum fase, virker Eq filterne ikke. Alle med kendskab til parametriske EQ kender til problematikken i et dip de ikke kan hæve uanset hvor meget de booster. Jeg har oplevet det utallige gange, og været forundret over hvordan Dirac kunne hæve sådanne dips.
Men man kan faktisk selv gøre alt arbejdet manuelt ved hjælp af programmerne REW & Rephase. Man ender ud med en impuls respons korrektions fil for hver højttaler, som så skal convolves enten fra PC eller standalone box med FIR banke.

Redigeret af armani-thomas - 07-September-2017 kl. 08:34
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 21:46

Så sker det lidt i kælderen igen : )

Hele projektet med at bygge egen sub bliver ikke rigtigt til noget. Med en pige på 8 måneder er det ikke timer der kan trækkes ud af kalenderen, så derfor bliver de solgt. 

I stedet har jeg valgt at købe subwooferen der passer til sættet. For at komme i nærheden at samme oplevelse som tidligere kræver det 2 stk. Den første er kommet hjem og den anden er undervejs. 
Blev en udskrivning på små 20K så noget af en udgift kontra de andre :( 

Her et billede af den nye herlighed: 



En anden ting som jeg har rodet med er den nye processor - Ud over en fantastisk lyd som i sig selv var en kæmpe upgrade fra Marantz kan alle kanaler nu bruges præcis som det passer til setuppet. 

Det betyder at jeg kan køre XLR direkte til alle kanaler hvor jeg lige nu splitter kablet til front og center. 
Forhåbentligt giver det lidt på lyden. 

Min ene kabel er dog defekt så skal have købt et nyt. 

Mere update følger snarligt




Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 09:45
Med en lille datter i hytten sker der ikke meget men nu er det tid til det næste ryk på kælderbiografen. 

Hvad er der sket siden sidst? 

Denon processoren er fantastisk men fik tilbudet om at købe min drømme processor og slog til. 
Om det reelt er en op eller nedgradering er jeg ikke sikker på - Denon er noget mere massivt bygget om jeg skal være helt ærlig - Den er i øvrigt solgt så ingen salgstale herfra :) 

Den nye er en Classe SSP800 som er flagskibet fra Classé Audio. 

Den er opbygget som en stereo pre-amp analogt med balanceret ind- og udgange. 
Digital delen er lavet efter et mål at få stereo og musik til at være i balance og lyde godt. 
Det kan man tydeligt høre når den spiller musik!



En lille fed detalje omkring enheden er, at den har profiler som kan bruges til forskellige formatter og input hvilket betyder at stereo kan opsættes helt anderledes med EQ, Cut frekvenser osv. 
Ret godt tænkt! 

Fundamentet omkring opsætning er ved at være på plads så arbejdet med vægge og kabler kan gøres færdig. 

Det bliver med sub på forreste række fra B&W deres ASW855 som på billedet. 



Skabe på bagvæggen er taget ned da det var for voldsomt at se på samt alt udstyr til sidst ikke passede derinde alligevel. Surround kanaler er flyttet ned i højde da de var for diffuse og bagerste kanal er SCMS fra B&W som er deres top model bagkanal til 16K for nye. 
Nr. 2 sub er købt og skal stå på bagerste række som på billedet og er også B&W ASW855. 
Har kort testet bunden med det nye setup og det er langt mere roligt, stramt og musikalsk en før. 



Næste upgrade følger snart og i Juni tager jeg fat på akustik og finish - Stay Tuned!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu